Het komt door de bocht die de snaar maakt na de topkam.Dus de volgende keer dat de hals bij de kop afbreekt,er gelijk een fenderkop op zetten moet het probleem grotendeels oplossen.
Het komt door de bocht die de snaar maakt na de topkam.Dus de volgende keer dat de hals bij de kop afbreekt,er gelijk een fenderkop op zetten moet het probleem grotendeels oplossen.
Dat kan het niet zijn, sommige Gibsons hebben er immers geen last van.
Wat zal het dan wel zijn, slechte topkam, slechte tuners, slecht fretwerk, onstabiele hals, een combinatie van dit alles?
inkeping in de topkam voor de D en G snaar in de richting van de tuner vijlen, scheelt al een hoop ergenis
aaarghh, de g-snaar!
Je kan er veel aan doen met goeie topkam en zo, maar het euvel blijft toch de kop opsteken. Volgens gitaardokter Arie de V zit het in de onderlinge fretafstanden, waarvan bij Gibson volgens zijn zeggen geen hout klopt. Daar zit iets in: als je je G zo stemt dat ie haarzuiver is als je een amineur speelt en je pakt dan een F.. knijp je je tenen bij mekaar..
ach ja, het blijven Gibsons, he?![]()
Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.
Dag zoon van Piet,
Aangezien die junior van je jou zo slecht bevalt zal ik je een plezier doen (Geert...koest!) en neem ik hem over voor een zacht prijsje
groeten van de Fisherman!![]()
Dude, als je Gibson wilt afkraken..... you came the right place
Wat ik misschien nog wel het allersufste van Gibson vind (wat misschien eerder de standaarfabriekkanten te verwijten valt) is dat je ze niet in bepaalde standaards kan neerzetten. Ongelofelijk dat je zoiets als een van de leading fabriekanten in guitarland niet eventjes kortsluit. Desnoods koop je alle bedrijven op die gitaarstandaards maken maar come on!!
ps: Mijn Gibson LP heeft een metalen jackinput, maar is wel een 2dehandsje
Laatst gewijzigd door Braindead; 16 oktober 2010 om 21:54
" Great minds think alike"
Als jullie nou lekker Gibsons blijven afzeiken, dan struin ik nog effe verder op eBay
voor m'n vijfde Gibbie (zesde als je een 94er Epi Sheraton II ook meetelt).
En als je me daarbij wilt helpen mag je m'n Fender wel kopen hoor...![]()
"In God we trust, all others pay cash."
Favorieten/bladwijzers