Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 24 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 232
    Senior Member

Standaard

Gewoon een blanko nut kopen. De eerste die ik zelf op maat maakte mislukte. Geen probleem, poging 2 was een succes. Ik zou er dus een extra bestellen om een beetje oefening op te doen. Ik gebruik een setje kleine vijltjes om de geultjes te maken. Ik weet dat er echter ook personen zijn die goede resultaten halen met een snaar als vijl...

Je kan overigens ook van je pt5000 gewoon de 'geultjes' wat dieper maken zodat ze een 16 inch radius krijgen.

Senior Member

Standaard

Vandaag bezig geweest met het fretboard.
    Het is gezaagd nu. Ziet er aardig strak uit vind ik zelf. Het is denk ik wel goed gelukt maar dat merken we straks met het intoneren natuurlijk wel

Daarna begonnen met de radius. De tering, wat een werk. Daar had ik me wel op verkeken.
    Respect voor de mensen die een 7,25" radius schuren... ik ben bezig met 16" en heb al 2 lamme armen
    Of zijn hier technieken voor om dit te vereenvoudigen?
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Daarna begonnen met de radius. De tering, wat een werk. Daar had ik me wel op verkeken.
    Respect voor de mensen die een 7,25" radius schuren... ik ben bezig met 16" en heb al 2 lamme armen
    Of zijn hier technieken voor om dit te vereenvoudigen?
    Hahaha, valt tegen he?

Tja, vereenvoudigen.... je kunt het in stappen doen, niet alles in 1 keer willen. Het duurt wat langer, maar het scheelt je in spierpijn.

Er zijn zelfbouwers die het met een frees doen, met een speciale jig die heen en weer over de toets gaat om zo de radius erin te krijgen (staat geloof ik ergens een plaatje van in het custom tool topic). Dat is ook nog redelijk wat werk, maar het scheelt spierpijn.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    de franse taal klinkt prachtig, vooral als een mooie jonge franse mevrouw met kleine harde t* die uit haar rode mondje laat rollen
    fb | tet

Senior Member

Standaard

haha ik ben idd gestopt en morgen verder. Als de radius er eenmaal in zit dan is het afwerken met fijnere korrels niet zo heel vermoeiend meer denk ik.
    Maar ik heb nu een stukje maple. Zat eerst te denken om ebony te nemen maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb

Senior Member

Standaard

haha ik ben idd gestopt en morgen verder. Als de radius er eenmaal in zit dan is het afwerken met fijnere korrels niet zo heel vermoeiend meer denk ik.
    Maar ik heb nu een stukje maple. Zat eerst te denken om ebony te nemen maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb
    Je moet gewoon elke keer stukje bij beetje doen. Ik heb er het hele WK voetbal over gedaan afgelopen zomer om de radius er in te schuren.

Grtz Raikko
    still searching for a band...anyone?
    Mijn website

Senior Member

Standaard

Zo lang heeft het dan bij mij ook weer niet geduurd
    Ben nu klaar namelijk Althans de groffe vorm. Nu nog de fijnere korrels.
    Heb gemerkt dat het heel afhankelijk is van het schuurpapier. Ik had korrel80 de rode papieren vellen van de bouwmarkt. Nu kreeg ik van me pa een rol korrel80 schuurpapier maar dit was bruin en zat op linnen of stof geplakt ipv papier. Dit schuurpapier slipte veel minder makkelijk dicht en schuurde veel sneller af.

Ik zit alleen nog met het probleem dat ik hem aan de dikke kant vind. Hij is in het midden 7mm. Maar om hem dunner te maken moet ik waarschijnlijk door blijven schuren met radiusblok ben ik bang :P

Heb waarschijnlijk voor de winter een nieuwe werkplaats. Mijn broer heeft zijn huis gekocht en achterin de schuur is een oud schuurtje waar altijd een timmerwerkplaats is geweest.

Senior Member

Standaard

En daarom was ik zo blij met mijn toets met kant en klare radius

Ik heb ook al gemerkt dat het ene schuurpapier nogal anders kan zijn dan het andere. Zo heb ik voor mijn hals dankbaar gebruik gemaakt van een stapel schuurpapier voor de bandschuurmachine dat ik nog had liggen. Dat was de verkeerde maat voor de machine, maar hier kan je ook heel snel esdoorn mee schuren, ondanks dat je dat dan met de hand doet. Dit heeft inderdaad een linnen rug. Zonder die vinding was ik veel langer bezig geweest met mijn halsje

Senior Member

Standaard

Idd ik heb ook het schuurpapier voor bandschuurmachine gebruikt.

Maar heeft iemand een idee hoe ik het beste het fretboard kan verdunnen? Langs de radiuskant door blijven schuren of is er een manier hoe ik er aan de achterkant nog een laag af kan halen?

Standaard

Over schuren gesproken? Zo'n ouwe schuur, zoals die voormalige timmerwinkel achter het huis van jouw broer, dat lijkt me echt een heerlijke werkplaats (voor mezelf is het verlangen naar zo'n atelier groter dan de hunker naar eender welke gitaar..)

Veel plezier aan de (grote) werkbank!

Tee.
    Tee.

Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

Senior Member

Standaard

Idd ik heb ook het schuurpapier voor bandschuurmachine gebruikt.

Maar heeft iemand een idee hoe ik het beste het fretboard kan verdunnen? Langs de radiuskant door blijven schuren of is er een manier hoe ik er aan de achterkant nog een laag af kan halen?
    als je schuurlinnen neemt met een grove korrel (060?) dan heb je die millimeter er toch best snel af? Ik zou het dus inderdaad (helaas) met schuurlinnen doen. Kost misschien een half uurtje/uurtje maar het is het veiligst.
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten