Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 22 van 22
    Senior Member

Standaard

Nou, heb alle adviezen nog eens door m'n hoofd laten gaan en heb wat in m'n setup veranderd..en ik ben tevreden..

Laatst heb ik bij Thomann de DC- drive gekocht. Deze heeft overdrive en 'n aparte cleane boost na het OD- circuit. De overdrive klinkt goed samen met m'n versterker op clean, die net 'n klein beetje overstuurt als ik vol in de snaren graaf..Ik heb vervolgens net voldoende headroom over om met de cleane boost 'n tandje volume bij te schakelen en 'n beetje meer drive te krijgen. Klinkt mooi en natuurlijk zo. Ook is de overgang tussen clean en drive niet meer zo abrubt, maar meer in balans.

Daarnaast hebben we in de band nog 'ns gesproken over de verschillende volume's t.o.v. elkaar, waardoor ik aan een mindere volume boost (wat betreft Db's) voldoende heb om mooi door de bandmix te prikken..

Daarnaast reageert de DC goed op het volume van m'n gitaar, waardoor je van full-on drive, naar 'n lichte crunch kan gaan, zonder dat de wezenlijke essentie van het geluid verloren gaat..Ik heb nu dus veel meer mogelijkheden met 'n simpelere setup..ME HAPPY! Nogmaals bedankt voor alle tips..

Ga nu dus van gitaar --> effecten --> amp

Senior Member

Standaard

Op mijn versterker zit een old-style soloboost:
    dmv een schakeling wordt de hele toonregeling uit het systeem gehaald. Resultaat is een stuk meer volume. De toonregeling vreet namelijk signaal.
    Werkt erg OK: resultaat is meer volume, en dan met name in de frequenties die lekker door de mix snijden.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten