valt wel mee, dit gaat met name over de chinese nepperts (die overigens steeds beter worden) maar tis nog steeds vrij gemakelijk om een tokai, edwards etc van een gibson logo te voorzien en dan wordt het al een stuk moeilijker (maar voor de kenner nog wel te doen)
life sucks and then you die
Vorig jaar plunderde de 15-jarige Jonathan Jakubowski uit Cary, North Carolina, zijn spaarboekje om een Les Paul aan te kopen die in de plaatselijke krant in een advertentie werd aangeboden
Lieve help, gelijk worden de zielige jongetjes en hun kapotte spaarvarkens van stal gehaald, wat een drama weer.
dit jaar plunderde f.d. te heiloo zijn spaarbankboekje om een echte gibson te kopen en wat was f . verdrietig over de kwaliteit die hij aantrof voor zijn hard verdiende centjes (geintje)
maar er worden er best wel veel verkocht als zijnde echt en daar zullen ook 15 jarige slachtoffertjes bij zitten
life sucks and then you die
Precies!
“Wij werken met professionals die elk onderdeel van binnen en van buiten kennen,” aldus Olsen. “Zij kunnen exact zeggen van welk jaar een knop is. Zij zullen kunnen zeggen of een gebruikte snaar al dan niet de juiste is.”
Kortom, als er geen fabriekssnaren meer op zitten is-ie dus vals".
Ik heb verdorie wel nieuwe snaren op mijn 1978 Standard gezet. Ik ben dus mooi de klos, want hoe kan ik nu bewijzen dat hij wel echt is....????
En is hij wel echt? Ik heb de snaren, toen ik 'm kocht niet gecontroleerd.....![]()
Gibson had dat joch als dank gewoon een LP moeten geven en dat breeduit in de media moeten verkondigen. Gratis publiciteit, nooit weg!
Ja, public relations en Guitarkid gaan heel goed samen....
Ik heb overigens onderstaande tips van Gibson zelf even doorgestuurd naar China. Misschien hebben ze er wat aan...
* Meet de gitaar om te controleren of ze niet te klein is. De juiste afmetingen vindt men terug op www.Gibson.com.
* Controleer de headstock en het headstocklogo om na te gaan of ze overeenkomen met die van een authentieke Gibson-gitaar.
* Controleer of het paarlemoer ingelegd is.
* Kijk na of het script van een Les Paul-model cursief gedrukt is.
* Controleer of er geen drie schroeven op het halsafdekplaatje bevestigd zijn.
* Controleer de pickup cavity op slordige kabels en snaren.
* Ga na of de pickup cavity van binnen niet zwart geverfd is.
* Vraag steeds de Gibson Handleiding en het Gibson Garantiebewijs.
* Controleer de snaren. Als het kunststof is, is het geen echte Gibson.
* Wanneer dit niet lukt, contacteert u de Gibson Klantendienst op het nummer 1-800-4GIBSON.
"We vely solly fol Fled Dons, but we contacted Gibson and guitals will be bettel in futule, we plomise... No nylon stlings on guital anymole"
Gr. C.
Laatst gewijzigd door guitarkid; 16 oktober 2010 om 11:23
Nu maak je het die chineesjes makkelijker om zo'n gitaar na te maken![]()
Is dit dan ook zo een chinese?
http://www.2ememain.be/musique-instr...ibson&start=21
Favorieten/bladwijzers