Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 54

Standaard

+1 voor de JVM veelzijdigheid

vier kanalen met aparte EQ en volume
    drie gain stages per kanaal

crunch orange is gevoiced naar een JCM800 en ook de output transformer is hetzelfde als een JCM800

de twee overdrive kanalen hebben een overkill aan gain dus het is aan te raden om hier bv. op stand 2 a 3 te beginnen als je hem gaat testen

p.s. ik speel direct van gitaar naar JVM met een delay in de loop. lekker simpel

Senior Member

Standaard

Leen van iemand een clean booster. En probeer het dan nog es. Je bent er namelijk bijna. Je wil alleen nog een metal pedaaltje erbij... Toch? Cleanboost geeft je pedaaltjes dan toch wat je wil.

Speel je alleen thuis? Dan is die sound in bandverband waarschijnlijk wel haalbaar. En ben je waarschijnlijk toe aan een VHT powerbrake o.i.d..
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Ik zou eerst 's een Tubescreamer proberen als ik jouw was.
    Ik begrijp echter dat je echt een goeie clean wilt, en dan moet je toch niet bij een éénkanaals JCM800 zijn denk ik.
    Misschien is een JVM, DSL, TSL of 6100 wat voor je idd, maar ik vind van al deze 4 amps het clean niet echt geweldig.
    Ik denk dat een goeie Marshall clean hoofdzakelijk in JTM/Plexi modellen te vinden is.

Ik weet niet wat je budget is, maar ik ben een jaartje of 2 geleden ook op zoek gegaan naar een vervanger voor mijn JCM800 (2205), en ben op 2 amps uitgekomen: Mesa Boogie Stiletto en een HOOK Captain 34. Niet de goedkoopsten, maar de Stiletto, kun je tegenwoordig nieuw kopen voor €1400,-. KLIK
    2e hands moet je rekenen op €1100,- ongeveer.
    De HOOK kun je voor €1800,- op MP scoren.

Met een tubescreamer (Goudie FX 808+) heb ik er een "3e kanaal" bij.
    Deze tubescreamer is ook als cleanboost goed te gebruiken, maar heeft ook 2 x zoveel gain als een standaard tubescreamer.
    Deze amps hebben een fantastisch mooi clean en een hele prettige crunch die goed reageert op de volume-pot van je gitaar.

Succes.

Senior Member

Standaard

H.Huisjes:
    Geeft zo'n tubescreamer me wel een meer higain geluid dan mijn fulltone ocd kan. Want deze in combi met mijn amp doet het hem niet helemaal. En de GT500 distortion kanaal klinkt weer te ongedefinieerd. De hook is me momenteel te duur. De stiletto zou misschien nog wel het proberen waard zijn. Ken de hele amp niet dus eerst maar eens wat research doen.

Muziekschuur:
    In principe gebruik ik de drive helft van mijn GT500 (komt overeen met de fultone fatboost)als clean boost bovenop mijn fulltone. Maar toch is dat het ook niet helemaal.
    Attenuator gebruik ik overigens al. zonder dat ding moet ie naar mijn idee net te hard om overdrive uit de top te halen. Ik gebruik de top alleen in de repetitieruimte en bij optredens.

Hughes en Kettner tri-amp MkI is me voorgesteld als ruildeal. Qua specs klinkt ie wel aantrekkelijk. In ieder geval veelzijdig en goed voor higain.

Senior Member

Effect !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JaimeB Bekijk bericht
    H.Huisjes:
    Geeft zo'n tubescreamer me wel een meer higain geluid dan mijn fulltone ocd kan. Want deze in combi met mijn amp doet het hem niet helemaal. En de GT500 distortion kanaal klinkt weer te ongedefinieerd. De hook is me momenteel te duur. De stiletto zou misschien nog wel het proberen waard zijn. Ken de hele amp niet dus eerst maar eens wat research doen......
    Een tubescreamer kan je instellen om meer gain te leveren, maar met de drive op 0 en volume op 10 krijg je het effect dat je preamp "over z'n nek gaat".
    Bij een JCM800 werkt dat erg lekker vind ik, maar ik gebruik hem ook wel 's met alles op 5, iets meer gain krijg je dan.
    Misschien dat jouw GT500 en OCD ook wel een dergelijke stand hebben, maar de OCD heb ik zelf 's getest, en vond ik er niet zo geschikt voor. De GT500 ken ik verder niet.

Edit: een tri-amp is een prachtige, veelzijdige amp, maar ik vond 'm voor crunch niet zo mooi, zit een raar "bijgeluidje" in.
    Voor clean en high gain is ie zeker wel geschikt.

Senior Member

Standaard

Jouw JCM800 heeft een bepaalde crunch die je in andere versterkers zelden vind. Het lijkt erop.... Maar is het niet... De JCM800 is natuurlijk een pedaleneter. Hij wordt met onwijs veel verschillende pedalen gebruikt... Maar als je meer High gain wil....

Test dan eens de Jet City 100. Da's een Soldano achtige amp. Die zou ik dan naast de Marshall gebruiken en dat ding nu niet wegdoen... Ik weet bijna zeker dat je daar spijt van krijgt...

http://www.youtube.com/watch?v=yDYkMEqd8jk

Hoe gebruik je dat op het podium? Je neemt een 4x12 cabje met stereo aansluiting. Je sluit de JCM800 op links aan en de Jet City op rechts. Je neemt er een A/B/Y stombox bij en nu kun je schakelen tussen beide tops of tegelijk voor echte monstersounds...

De Jet city JCA50 kost nu 635 euro
    De JCA100 is 879 euro

Deze prijzen zullen de komende tijden snel gaan stijgen. En met 10 tallen procenten per half jaar. De ROCHS conversie kosten zullen nu snel door consumenten betaald gaan worden. & de stijgende brandstof en personeelskosten in China dragen allemaal een steentje bij. Dus heb je de centen er voor (over) dan zeker gaan testen en (misschien) kopen.

Oh ja. Elke pedaalmaker heeft een JCM800 staan en kan je dus via een mail precies antwoord geven of jouw wens met pedaal X haalbaar is.
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 13 oktober 2010 om 11:34
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

vraagje

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door angl2k Bekijk bericht

crunch orange is gevoiced naar een JCM800 en ook de output transformer is hetzelfde als een JCM800
    ?
    Kanaal is idd. 2203-ACHTIG-gevoiced maar voor de rest is het toch behoorlijk verschillend hoewel het nog steeds een Marshall is. OT is absoluut NIET hetzelfde......

Senior Member

Standaard

Tja kan zijn dat ik er spijt van ga krijgen, maar ik baal nu telkens dat ik niet het geluid heb wat ik krijg en heb al redelijk wat pedaaltjes geprobeerd. Ik ben momenteel redelijk blut dus iets erbij kopen zit er niet in.
    Ga morgen een Dsl 50 in de buurt testen. Als ik het wat vind dan ga ik een serieus overwegen of ik de jcm 800 niet gewoon verkoop en de dsl 50 aanschaf en misschien nog een klein bedragje over heb om ergens anders aan uit te geven. Een extra 2x12 cabinet ofzo. Mijn rug begint toch echt te klagen over die 4x12.
    En die triamp wil ik ook nog even testen bij een winkel in de buurt. Jammer genoeg is de mkI niet meer te koop dus zal ik moeten uitgaan van de mkII. Maar goed er zullen vast wel voldoende overeenkomsten zijn.
    De tsl ga ik morgen uitproberen bij een kennis van me, maar die staat niet te koop.

Standaard

Maar is een DSL zoveel veelzijdiger dan?
    Een DSL is toch ook slechts 2 kanaals? En heeft de DSL niet een beperking voor wat betreft schakelen tussen clean en lead? (hearsay).

Ik vraag me af of je er werkelijk zoveel op vooruit gaat.

Kijk, een TSL, en helemaal een JVM, tja die zijn echt heel veel veelzijdiger dan aan jcm800... maar een DSL....

Edit: niet hele topic gelezen.
    Maar dit bedoel ik:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    de TSL heeft inderdaad een wat meer modernere voicing... het blijft echter een marshall natuurlijk en met een goeie EQ-setting kom je een heel eind...

de DSL is inderdaad wat meer classic te noemen maar de "shared EQ" van deze bak heeft me altijd tegen gezeten... een instelling die goed klinkt op het ene kanaal klinkt veel minder op het andere kanaal, waardoor je gedwongen bent een compromis te vinden... de deep switch is best leuk, maar te veel laag met, en te weinig zonder... de afzonderlijke modes van beide kanalen zijn niet voetschakelbaar zonder mod en de modes van het groene kanaal heeft een enorm volumeverschil... (doch is ook te modificeren)

het beestje heeft me 10 jaar trouw gediend, maar deze minpunten waren voor mij de reden om over te stappen naar de JVM...
    de TSL en 6100 hebben trouwens ook aparte EQ's op hun kanalen en een emulated DI XLR uitgang, net als de JVM.. en ik moet zeggen, dat dat echt fantastisch werkt in mijn geval
    Laatst gewijzigd door Baker; 13 oktober 2010 om 13:45

Senior Member

Standaard

Ja dat klopt. Vandaar dat ik ook die tsl en triamp ga uitproberen ter vergelijking. Maar ik hoop met de dsl een beetje het geluid te behouden wat ik wil en net die overtreffende trap eruit te halen. Maar goed voorhetzelfde geld doet de jvm of iets dergelijks het ook voor me qua geluid. Ik ga in ieder geval nog niks aanschaffen voordat ik meerdere opties bekeken heb.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten