Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 54

Discussie: MV in AC30 heritage

Senior Member

Standaard MV in AC30 heritage

Heb wat advies nodig betreffende mijn onlangs gekocht Vox ac30hh met 2x12 cab. Zit een mooi clean (tb kanaal) in en licht crunch EF86 kanaal. De vox gaat al op laag volume (stand 7-8 uur) flink hard en is moeilijk te oversturen (ef86 kanaal). Zit er aan te denken in het EF86 kanaal een master volume te laten inbouwen (als dat mogelijk is). Dan is de TB het cleane kanaal en de ef86 (van nature al meer overdrive) het crunch kanaal. Heeft iemand hier ervaring mee en is het de moeite waard. Onze band speelt diverse soorten muziek waarbij zowel clean, crunch als gain wordt gebruikt. Tweede vraag is welke overdrive/distortion pedal goed samen kan met de AC30 heritage en of het vervangen van de buizen (af fabriek) aan te raden is. Thx FB

Senior Member

Standaard

Volgens mij kan dat wel, maar misschien wel alleen een MV op de gehele versterker niet alleen op het EF86 kanaal. Ik dacht i.i.g. dat Mitch dat op zijn HW of HH AC30 ook had laten doen.

Yep: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=117003

Senior Member

Amp !

Mitch heeft er idd. dat 1tje die op "de hele amp werkt"....

Ben op dit moment bezig een nieuwe mod te ontwikkelen die er voor zorgt dat het EF86-kanaal makkelijker te gebruiken is, was laatst ook 'n topic over.

Senior Member

Standaard

Waar vinden we dat topic?
    9th Wonders! || The Droeftoeters
    Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    Mitch heeft er idd. dat 1tje die op "de hele amp werkt"....

Ben op dit moment bezig een nieuwe mod te ontwikkelen die er voor zorgt dat het EF86-kanaal makkelijker te gebruiken is, was laatst ook 'n topic over.
    Een mv op beide kanalen zou ook kunnen alleen krijg je dan misschien het probleem dat het tb kanaal niet meer clean klinkt als je van beide kanalen het volume openzet? 1 clean kanaal TB en 1 crunch kanaal EF86 lijkt mij wat meer mogelijkheden te hebben; maar heb daar bij de heritage uiteraard geen ervaring mee! CW wat houd die mod op de EF kanaal precies in?

Moderator

Music

Als je een écht crunch kanaal wil hebben moet je inderdaad alleen een MV op het EF86 kanaal laten plaatsen. Het enige nadeel kan zijn, dat als je pedalen gebruikt voor bost of gain, deze dan heel anders reageren op de beide kanalen omdat je dan het 'volume' van het EF86 kanaal veel verder open zal hebben.
    Persoonlijk heb ik de master over beide kanalen en vindt dat wel prima. Ik houd sowieso van een klein randje aan mijn geluid, beïnvloedbaar door type gitaar en/of aanslag en sinds de verwijdering van de bright cap gebruik ik eigenlijk alleen nog het Top Boost kanaal. Naar gelang kan ik de kanalen doorlussen óf A/B schakelen, maar ik werk graag met pedalen en heb dat nu in principe niet nodig.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Wegens de irritante zoekfunctie ga en kan ik het niet zoeken, was er over ge-emaild. Bij die mod wordt de amp ook channel-switching gemaakt, TB kanaal zonder MV, EF86 kanaal met MV.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Als je een écht crunch kanaal wil hebben moet je inderdaad alleen een MV op het EF86 kanaal laten plaatsen. Het enige nadeel kan zijn, dat als je pedalen gebruikt voor bost of gain, deze dan heel anders reageren op de beide kanalen omdat je dan het 'volume' van het EF86 kanaal veel verder open zal hebben.
    Persoonlijk heb ik de master over beide kanalen en vindt dat wel prima. Ik houd sowieso van een klein randje aan mijn geluid, beïnvloedbaar door type gitaar en/of aanslag en sinds de verwijdering van de bright cap gebruik ik eigenlijk alleen nog het Top Boost kanaal. Naar gelang kan ik de kanalen doorlussen óf A/B schakelen, maar ik werk graag met pedalen en heb dat nu in principe niet nodig.
    Heb voor de ac30 inderdaad nog een aantal pedaaltjes hangen tw tc nova drive -->mesa V-twin -->tc G-system -->lehle ab switch. Heb al wel gemerkt dat het ef kanaal minder 'lekker' reageert op de pedaaltjes dan de TB (de overdrive pedalen). Zal het Ef kanaal icm MV dan ook zonder pedaaltjes (wel met g-system) gebruiken. Geeft het verwijderen van de bright cap minder of meer hoog of doet het nog meer met het geluid?

Moderator

Music

Bright cap die verwijderd is, is die op het TB kanaal. Het klilnkt in zijn geheel lekkerder, voller, en het werkt een stuk makkelijker samen met drivepedalen.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Bright cap die verwijderd is, is die op het TB kanaal. Het klilnkt in zijn geheel lekkerder, voller, en het werkt een stuk makkelijker samen met drivepedalen.
    wordt de vox dan niet nog 'brighter' ? Ik vindt dat er best veel hoog in de ac30 zit! Kun je de EF kanaal 'lekker; oversturen met de mv of heb je dan toch nog een pedaaltje nodig?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten