Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 10 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 91

Standaard

Volgens veel mensen zou de highgain nog steeds te "pod-achtig" zijn, hier alvast wat voorbeelden van de Metal presets:
    http://www.youtube.com/watch?v=0eDwFG9rquU

Standaard

Hier is een high-gain clip die wel weer lekker is , maar tis wel gedubt
    http://www.youtube.com/watch?v=Z2BNy9za8EQ
    Laatst gewijzigd door Niels Verkaik; 9 oktober 2010 om 21:44

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels Verkaik Bekijk bericht
    Hier is een high-gain clip die wel weer lekker is , maar tis wel gedubt
    http://www.youtube.com/watch?v=Z2BNy9za8EQ
    Dan vind ik die clip die Arvoitus heeft gepost toch wel beter. Deze klinkt een stuk zompiger. Maar goed, beiden is het nog niet al té indrukwekkend.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

Standaard

Het eerste gedeelte zeker wel, maar het tweede gedeelte met de orginele cab sims vind ik wel een stuk minder.

Standaard

Hier worden de high gain modellen van de AxeFX en de Pod HD naast elkaar vergeleken:
    http://www.youtube.com/watch?v=YmcHJq5hqHA&feature=sub

Standaard

Ze klinken zeker anders, maar ik vind de een niet duidelijk beter dan de ander ofzo..

Senior Member

Standaard

Ik gebruik hier: Tonelab > zelfgemaakte cab impulse > Curve Eq. Werkt verbluffend goed!

.[/QUOTE]
    welke versie van de Tonelab gebruik je?
    Klinkt goed zeg!
    Noud Smeets plays BO-EL guitars, Curt Mangan usa strings and Taurus pedals exclusively

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robbert v.d. Hanenberg Bekijk bericht
    Ik heb de Pod HD500 'n aantal dagen uitgeprobeerd maar uiteindelijk weer teruggebracht.
    Tot voor kort was ik nooit echt te spreken ............t/m.............'direct' sounds (live en studio). Je moet alleen wel met 'n laptop de buhne op.

Dit clipje heb ik gisteren opgenomen:

http://www.youtube.com/watch?v=OVgFrt6cpJM&hd=1

Ik gebruik hier: Tonelab > zelfgemaakte cab impulse > Curve Eq. Werkt verbluffend goed!

Johan Tipker: Bedankt man! Tof dat je het leuk vindt.
    Ik vind vooral de single notes erg authentiek klinken maar zodra het akkoorden worden, klinkt het mij juist weer kunstmatig in de oren, alsof de processor niet overweg kan met meerdere noten tegelijk, a.j.b.w.i.b. Maar verder wel lekker, hoor!

Senior Member

Standaard

Sommigen clips klinken hier bij de Axe-FX een stuk minder, maar goed, hij heeft de patches zelf ook niet close genoeg getweaked, zegt 'ie zelf.
    Bij de Axe heb je sowieso toch meerderen cabs die je kunt kiezen en meerderen mic posities, etc? Bij de POD is dat fixed?
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

Smile

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robbert v.d. Hanenberg Bekijk bericht
    Ik heb de Pod HD500 'n aantal dagen uitgeprobeerd maar uiteindelijk weer teruggebracht.
    Tot voor kort was ik nooit echt te spreken over line 6 producten totdat ik 'n paar maanden terug m'n UX1 weer 'ns aansloot (Gearbox) en blij verrast was. Heb er toen ook 'n track mee opgenomen.
    De Marshall JCM800 (Treadplate ook wel) van de UX1 klinkt echt lekker, mits je hem goed afstelt natuurlijk, en heeft niet dat typische 'kunstmatige' line 6 karakter wat ik vaak in hun apparaten terughoor.
    De JCM800 van de Pod HD500 vind ik daarentegen de slechtste ampsim vh apparaat...hoe raar is dat?
    Over het algemeen klinkt de HD500 wel wat 'dikker' dan andere producten die ik van hun gehoord heb maar vooral het laag vind ik wat onnatuurlijk (heeft de Axe Fx ook 'n beetje vind ik). Bij gitaristen die dit apparaat live willen gebruiken adviseer ik om het laag nagenoeg dicht te draaien (Treadplate, Engl, Bogner). Ik kwam uiteindelijk uit op 2 bruikbare live-sounds door 'n post eq achter 'de keten' te plaatsen, terwijl het laag al op 0 stond, om nog wat extra laag eraf te filteren.
    Gitaristen die al in het bezit zijn van 'n podxt (x3) of Vetta gaan er niet blijer op worden denk ik. Ik vind persoonlijk hun 'oudere' aanpak overtuigender.

Het tweaken met de nieuwe Pod inspireerde mij wel weer tot wat tweaken met m'n Tonelab. Ik kwam op 'n gegeven moment uit bij 'n (old) EVH-soundje (was ah experimenteren met 'n andere amp-cab combi). Later ben ik nog verder gegaan door het te combineren met 'n cab impulse en heb uiteindelijk door middel van 'Curve Eq' de sound van een oude Marshall Plexi soundclip geprojecteerd op de track. Dit is voor mij nog steeds de beste manier voor het creeren van te gekke 'direct' sounds (live en studio). Je moet alleen wel met 'n laptop de buhne op.

Dit clipje heb ik gisteren opgenomen:

http://www.youtube.com/watch?v=OVgFrt6cpJM&hd=1

Johan Tipker: Bedankt man! Tof dat je het leuk vindt.
    Eddie klinkt te gek zo!

Fijn dat je zo uitgebreid reviewt, Robbert, dat scheelt mij weer bakken tijd en geld.

Ik heb je 2 pm's gestuurd.
    Laatst gewijzigd door johantipker; 10 oktober 2010 om 20:41

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten