Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14
    Senior Member

Standaard

Ok, bedankt!

edit: ik vond deze ook nog: http://support.fender.com/schematics...UN%2007%29.pdf
    Laatst gewijzigd door driftkop; 8 oktober 2010 om 17:08
    Mooie spullen, maar kun je ook een beetje spelen?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door driftkop Bekijk bericht
    Ok, bedankt!

edit: ik vond deze ook nog: http://support.fender.com/schematics...UN%2007%29.pdf
    Die ajb NIET..............

Fender heeft voor de tweeds, brownfaces en blackface altijd hele goede layouttekeningen gehad. Op 'n paar dingen na is daar alles in te vinden. Dit icm. wat voorbeelden (irl of wat pics van het web van een echte oude) moeten, mijn inziens, genoeg info geven omtrent de bedradingslayout.

Senior Member

Standaard

Ok, ok, ok, ik zal het niet gebruiken

edit: Kun je trouwens uitleggen wat er fout is aan de lead dress in de schema's in die link?
    Laatst gewijzigd door driftkop; 8 oktober 2010 om 20:54
    Mooie spullen, maar kun je ook een beetje spelen?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Lijkt me niet slim, door de capaciteit tussen de draden ga je "hoog" inleveren. Liever bepaal je zelf of- en hoeveel je wil tegenkoppelen. Soms wordt het wel eens bewust gedaan om oscilleren tegen te gaan.

Frans.
    Daar dacht ik ook aan, maar ik heb t in LTSpice gezet, en die laat zien dat deze capaciteit gaat oscilleren met de lekinductie van de uitgangstrafo. Dat laat m ringen als er een blokgolf in komt, maar hij blijft wel stabiel. Als ik mn simulatie mag geloven zou ik deze capaciteit juist iets van 1n maken, zo gaat de eindtrap op een prettige manier ringen, en krijg je een piekje rond de 4,5k. Daarna vallen de hoge tonen snel wel weg (18dB/oct), zoals in een pickup. Het is zelfs gratis vermogen in feite, want dit wordt gewoon opgeteld bij de headroom.
    Die terugkoppeling is er wel, maar laat zich pas bij hogere frequenties zien. Ik moet dit maar eens gaan testen in de praktijk. Het zou een leuke verrijking van de sound kunnen zijn.
    Laatst gewijzigd door fredjuh; 9 oktober 2010 om 12:46

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten