Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 388 van 904 EersteEerste ... 288338378386387388389390398438488888 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.871 t/m 3.880 van 9036
    Senior Member

Standaard

Volgens mij is die gitaar gewoon een standard met een Aniversary stickertje achterop de kop. En dat stickertje kregen voor zover ik mij dat kan herinneren vrijwel alle "normale" strats in dat jaar.
    Turn it up • Bring the noise

Senior Member

Standaard

Fisherman:
    Ik durf wel te beweren dat het geen echte Anniversary is.
    De gitaar op de foto die jij gepost hebt is inderdaad de 1996 Fender 50th Anniversary Strat en dat is de gitaar die ik in mijn post ook beschrijf, ik heb het een en ander nog verduidelijkt in mijn post.
    Er zijn inderdaad meerdere 50th Anniversaries uitgebracht, zo heb je nog de Fender Stratocaster 50th Anniversary 2004, uitgebracht ter gelegenheid van de 50e verjaardag van de Stratocaster, waarvan ik ook een exemplaar heb.

Senior Member

Standaard Ik denk dat je gelijk hebt...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bat Bekijk bericht
    Volgens mij is die gitaar gewoon een standard met een Aniversary stickertje achterop de kop. En dat stickertje kregen voor zover ik mij dat kan herinneren vrijwel alle "normale" strats in dat jaar.
    Bat,

Inmiddels even wat research gedaan en ik denk nogmaals dat je gelijk hebt.
    Het is -denk ik- een "gewone" 50th. Anniversary Strat en geen "Limited".....maar neemt niet weg dat ik de uitvoering écht heel mooi vind. Als ik een Strat aanschaf (liefst nieuw) dan wil ik hem zo hebben.

Senior Member

Standaard Ok dan!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    Fisherman:
    Ik durf wel te beweren dat het geen echte Anniversary is.
    De gitaar op de foto die jij gepost hebt is inderdaad de 1996 Fender 50th Anniversary Strat en dat is de gitaar die ik in mijn post ook beschrijf, ik heb het een en ander nog verduidelijkt in mijn post.
    Er zijn inderdaad meerdere 50th Anniversaries uitgebracht, zo heb je nog de Fender Stratocaster 50th Anniversary 2004, uitgebracht ter gelegenheid van de 50e verjaardag van de Stratocaster, waarvan ik ook een exemplaar heb.
    Tristan,
    Dus het is een "gewone" Strat uit 1996 met een stickertje op de achterkant van de headstock geplakt?
    Hebben die Strats uit 1996 nog iets bijzonders op de neckplate staan -zoals gezegd, op de foto bij de advertentie niet te zien-????
    Thanks voor de info uiteraard!

Senior Member

Standaard

Alleen een stickertje, voor zover ik weet zijn het verder gewoon standaard modellen.

Senior Member

Standaard

Het is echt een doodnormale Standard, die toevallig uit 1996 komt, het jaar dat de Strat officieel 50 jaar bestond. En dat werd dan gevierd door onder andere op alle standaard Strats een stickertje te plakken. Het is dus geen "Anniversary" model of zo, dat maakt die adverteerder er maar van.

Wel een mooie strat, maar zeker de vraagprijs niet waard. De 800 euro die Trstan al noemde is een stuk realistischer, de originele case mist dan wel, maar hij lijkt me wel in erg goede staat.
    Turn it up • Bring the noise

Senior Member

Standaard Kijk, daar heeft een mens wat aan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    Alleen een stickertje, voor zover ik weet zijn het verder gewoon standaard modellen.
    Het is echt een doodnormale Standard, die toevallig uit 1996 komt, het jaar dat de Strat officieel 50 jaar bestond. En dat werd dan gevierd door onder andere op alle standaard Strats een stickertje te plakken. Het is dus geen "Anniversary" model of zo, dat maakt die adverteerder er maar van.

Wel een mooie strat, maar zeker de vraagprijs niet waard. De 800 euro die Trstan al noemde is een stuk realistischer, de originele case mist dan wel, maar hij lijkt me wel in erg goede staat.
    Heren, beiden bedankt voor de info, zoals ik al zei, ik mis een behoorlijk stuk Fender kennis en vond zelf ook al dat de prijs te hoog was.
    Verder een nette en mooie Strat, dat zonder twijfel.
    Maar uhm, bedankt dus!

Senior Member

Standaard

Met alle respect, maar in 1996 bestond de Strat dus geen 50 jaar!
    De 40th Ann. Strats komen uit 1993/1994 en zijn in een oplage van 1954 exemplaren gemaakt en ook zo genummerd. Een 50th Ann. komt dus uit 2004.
    Op de Strats uit 1994 zat ook nog (vaak) zo'n rood/wit/blauw vlaggetje op de headstock, maar dat zijn geen Ann. Strats.

Correct me if I'm wrong!

EDIT: Dit is een 40th Ann. Strat:
    http://link.marktplaats.nl/383347804

Gr. C.
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 6 oktober 2010 om 15:47
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Senior Member

Standaard

klopt helemaal ik zat ook al te lezen, zelf heb ik ook een 40th anniversary strat uit 1994, die met het vlaggetje dus geen limited.

En toch klopt het, die strat uit 1996 is weliswaar geen limited, maar had toch een 50th anniversary feestje te vieren. ................ Fender Feestje
    Laatst gewijzigd door speedmusic; 6 oktober 2010 om 15:53

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door speedmusic Bekijk bericht
    klopt helemaal ik zat ook al te lezen, zelf heb ik ook een 40th anniversary strat uit 1994, die met het vlaggetje dus geen limited.

En toch klopt het dat die strat uit 1996 weliswaar geen limited is maar toch een 50th anniversary is net als alle andere Fender gitaren die dat jaar gebouwd zijn trouwens............ FENDER
    Ok!! Maar dus een algemene Ann. n.a.v het 50-jarig bestaan van Fender en niet van de Strat alleen. Nooit geweten!

Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten