Thanks..kreeg net bericht dat die weer klaar staat en de kosten vallen gelukkig mee! Bleek wel dat de vorige eigenaar er een zwaardere zekering in had gezet, waardoor 'n kapotte buis meer schade heeft kunnen aanrichten dan wat eigenlijk zou kunnen...Eind goed al goed..Nieuwe eindbuizen, biassen, paar nieuwe weerstandjes, zekering, nieuwe potmeter, soldeerwerk en dan maar €75!!
Veel geluidstechnici hebben ook veel moeite met uitmixen van een Mesa Boogie.. Vinden zij verschrikkelijk.. (vanuit geluidsman point of view) Dat zijn toch in mijn opinie moddervette versterkers.. En ik sta daar niet alleen in.
Ik vind het een boute beredenering.. maar ja.. wat weet ik nou van uitmixen? Misschien wel net zo veel als de meeste geluidsmannen (of vrouwen) van gitaar spelen..
Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).
een (closed back) speakerkast naar de muur richten wil ook nog wel eens goed helpen... dit doen wij tegenwoordig in de oefenruimte... of het gaat werken op het podium betwijfel ik, maar dat zien we dan wel
Heibel, hoe staat het met de versterker en de 'beamer'. Al uitgeprobeerd?
Ben wel benieuwd moet ik zeggen.
Te Koop:
Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
Gevraagd: Delay, Chorus
Ik ben een groot fan van de beamblocker. Je hoort jezelf echt een stuk beter. Ik kan daardoor mijn amp ook zachter zetten, tot grote tevredenheid van diegenen die op 5 meter afstand recht tegenover mijn cab staan. En de beamblocker loopt maar over 1 diagonaal, dus de andere "diagonaal" is beschikbaar voor een mic. Alle geluidsmannen die klagen over beamblockers zijn zeikerds en hebben geen verstand van spullen.
Ik kan mij overigens voorstellen dat in een studio-omgeving die dingen niet nodig zijn.
te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info
9th Wonders! || The Droeftoeters
Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38
Juist, als de microfoon te dicht bij de speaker zit aan de rand, wordt het geluid bassiger, het is daarom eigenlijk gewoon verstandig om de microfoon wat verder van de kast te zetten en dan redelijk aan de rand van de speaker. zoals eigenlijk wel vaker gebeurd. Als de geluidsman het persé toch dicht tegen de gril aan wil hebben, dan moet ie inderdaad even zoeken naar de juiste frequentieweergave (Van de rand toewerken naar het midden van de conus), Het lastige voor de geluidsman lijkt mij dat hij met een centimeter bewegen ineens op heel andere geluidsfrequenties zit door de beamblocker. Hoe verder weg de mic, hoe meer die frequenties geblend zijn. Maar hij kan uiteraard ook wat op de mengtafel met EQ's en dergelijke. Maar dat is maar boerenverstand beredeneert. Er zijn vast nog genoeg andere factoren die meespelen.
Te Koop:
Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
Gevraagd: Delay, Chorus
Wat een onzin zeg. Of beter: wat een vastgeroeste mopperkonten als ze het 'verschrikkelijk' noemen om uit te versterken. Het kost misschien twee seconden meer aandacht, dat zal pijn doen
Het meest praktisch is het wel om één speaker wel en één speaker niet te voorzien van een beamblocker voor dit soort luie geluidsmannen. Een hype zou ik het al zeker niet noemen, het is geowon een buitengewoon praktisch hulpmiddel om in kleinere ruimtes makkelijker hoorbaar te zijn in een groter gebied. Je tweede zin zit een kern van waarheid in, maar is veel te zwart-wit.
Maar om op het hier gepresenteerde model in te gaan. Ik kan er veel van zeggen, maar niet dat het charmant is Ben wel erg benieuwd hoe het werkt en of het ook onafhankelijk is van volume.
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Favorieten/bladwijzers