Wow, prachtige afwerking en details!![]()
Wow, prachtige afwerking en details!![]()
Mijn website: https://laurentbruning.bandcamp.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/LGuitarB
Gitaarbouwproject: www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=118613
Dat is een serieus chique gitaar!
Van harte!
Mwa...
Gefeliciteerd met je aankoop!
Deze zal je niet makkelijk laten gaan.
Zeer goede afwerking, zo zie ik ze ook graag :-) Prachtige halsafwerking, topproduct! Mooie tekening in de top.
- Om zekerheid te hebben over massief of laminaat zijkanten kan je dat laten nakijken aan de eindpin bvb. De gitaarbouwer die de mijne nakeek was formeel: laminaat. Maar top kwaliteit.
- zelf heb ik er benen bridge pins in gezet om de klank wat op te heffen, met benen brugzadel en Elixir nano's. De top is tamelijk dik spruce ( of was het omdat de vorige eigenaar er niet zoveel op had gespeeld dat het topblad nog niet open was gekomen) dus verkoos ik een combinatie die de toon wat zou ophelderen. Geslaagd combo - zo vertellen mijn oren me toch.
Doet de trussrod het nog? Bij mij zat die erg vast de eerste keer - was nooit gebruikt - ik schrok me een hoedje toen die de eerste keer met een knap loskwam.
Nogmaals: héél fijn dat je deze vond, en je zal er nooit spijt van krijgen.
Yamaha G90-1 1976, Albert+Muller S3 1999, F Hashimoto W350 1976, F Hashimoto W315, F Hashimoto T520, F Hashimoto G216, Suzuki Three S W5025 1977, Furch JV-61 1996, Harmony Sovereign 1203 1962, Yamaha APX 8A 1991, Marshall as50r, Seagull 6+ CW, LR Baggs M1, LR Baggs Paracoustic DI, Fishman RE, EB 6166, Traynor AM standard
Mooi, prima afgewerkt ook..
Ik vind hem wel erg lijken op de betere Suzuki en 3S gitaren uit die tijd. Toeval? Ik zie dat jij beiden hebt, Laser. dus aan jou deze bal..?
Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.
De 3S is intussen verleden tijd, ook al liet ik ze niet graag gaan. Maar het klikte goed met de koper, dus ik was er gerust in dat ze in goede handen kwam.
Waarom vertrok de Suzuki wel en zal de Hashimoto nooit vertrekken?
Hoogst persoonlijke voorkeur. Pfff lastige vraag.
De Suzuki was héél licht gebouwd, een pluimgewicht tav de Hashimoto. Laminaat rondom, maar weer eens: in die periode pasten de Jappen hun precisie laktechniek toe voor verlijming; ze slaagden er in om laminaat licht te maken, toch sterk, en met een aangepaste bebalking binnenin klinkt dat heel sprankelend.
Ik heb keuzes gemaakt om de Hash met vrij massieve top toch wat sprankel mee te geven. Wellicht zal de top verder openbloeien. Initieel klonk de gitaar ( na 15 jaar leven in een gitaarkist) als een doos: goede balans, maar de bassen kwamen niet open, de sustain in de mids kon beter; toch geloofde ik erin dat ze zo opleven. En dat lukt.
De Hash is ook binnenin aangepast om nekstabiliteit in de hand te werken. Ook netjes afgewerkt, met grote zorg ( in lijm gedrenkt textiel over de kruisingen van de klankbalkjes bvb). Hier is een pak traditioneel vakmanschap toegepast - en ik vind dat tof.
De Suzuki was doorleefd en open toen ik ze kocht. Nam ik telkens weer ter hand. Dus die was in orde.
En toch de Suzuki laten gaan, de Hashimoto bleef.
Is een gevoelskwestie denk ik, buikgevoel. Het is een betere boom - chuck dread dan de Suzuki was. Die was veel beter voor fingerpicking (balans, sprankel) - maar daar heb ik een andere voor in gebruik (A&M). Daar komt het voor mij op neer.
(ik ben aan psychanalyse toe nu...)![]()
Yamaha G90-1 1976, Albert+Muller S3 1999, F Hashimoto W350 1976, F Hashimoto W315, F Hashimoto T520, F Hashimoto G216, Suzuki Three S W5025 1977, Furch JV-61 1996, Harmony Sovereign 1203 1962, Yamaha APX 8A 1991, Marshall as50r, Seagull 6+ CW, LR Baggs M1, LR Baggs Paracoustic DI, Fishman RE, EB 6166, Traynor AM standard
Bedankt voor de diepgaande analyse.
Gaat het alweer een beetje..?
Ik heb lange tijd een Suzuki met massief bovenblad gehad. (maar ja: vrouw weg, gitaartje weg..)
Ik herken de opmerking van die lichte bouw wel, reden waarom ouwe Suzuki's vaak zo goed klinken. En waarom ze ook vaak eerst naar de dokter moeten voordat je er op kunt spelen.. De Hashimoto is dus steviger gebouwd en klinkt (desondanks) goed..
Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.
Als ik je verhaal zo hoor Laser, heb je heel bewust voor de Hashimoto gekozen. En ik begin nu ook wel te snappen waarom.
De laatste paar dagen dat ik de gitaar bespeel begint die al steeds meer open te worden. Een prachtige nuance en sustain. Ik word er razend enthousiast van!
Nu had ik ebben houten pennen besteld bij guitar-parts. Kreeg ik vandaag de mededeling dat het nog uit Amerika moet komen, en waarschijnlijk een kleine 20 dagen duurt voor dat ik het in huis heb. Naja, is niet anders..Maar wel een beetje balen..
Laatst gewijzigd door remon23; 7 oktober 2010 om 12:29
De trussrod doet het nog prima! Ik had die ook gecontroleerd op het moment dat ik de gitaar kocht..
En ja, ik hoop maar dat het massief is. Er is mij verteld dat een gitaarbouwer er goed naar heeft gekeken, en heeft verteld dat het massief hout is. Ik zou hem graag eens willen laten nakijken.
Inmiddels heb ik ebben houten pennen besteld. En ga ik er een setje 0.11 phosphor bronze van Roto Sound Jumbo op zetten. Dan gelijk even de toets en brug olien..De vorige eigenaar heeft mij verteld dat de snaren er misschien al 2 jaar op zitten, dus ik ben heel benieuwd hoe de klank gaat worden!
Laatst gewijzigd door remon23; 6 oktober 2010 om 22:51
*kwijl*
wat een mooi stukkie hout!
![]()
Favorieten/bladwijzers