Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 16 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 155
    Moderator

Music

Wie heeft er ooit bepaald dat eindbuisoversturing de heilige graal is? Internet-napraat bullshit. Verder heb je compleet gelijk als een 1W amp eigenlijk al overkill is als -ie per se voluit moet, maar jongens... waarom toch. We hebben toch wel iets meer gekregen dan de 1959 en 1987 om ook lekker te kunnen scheuren op normale volume, kom op zeg.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Wie heeft er ooit bepaald dat eindbuisoversturing de heilige graal is? Internet-napraat bullshit. Verder heb je compleet gelijk als een 1W amp eigenlijk al overkill is als -ie per se voluit moet, maar jongens... waarom toch. We hebben toch wel iets meer gekregen dan de 1959 en 1987 om ook lekker te kunnen scheuren op normale volume, kom op zeg.
    Hoe verklaar je dan het gebruik van hot plates on stage, ook voor versterkers die wel een master volume hebben?
    Feed My Frankenstein

Moderator

Music

Oh, dus omdat iemand een hot plate gebruikt op het podium moet en zal eindbuisoversturing het beste zijn dat de elektrisch gitarist ooit is overkomen? Leuke manier van redeneren, zo win je veel discussies met mensen die die techniek niet kennen

Standaard

Wat wil je daar mee zeggen?
    Feed My Frankenstein

Senior Member

Standaard

Volgens mij zegt Death2AllButMetal gewoon dat een lampeneindbak lekkerder klinkt als hij enigszins op zijn donder krijgt. En dat men hotplates gebruikt omdat een Blackstar Series One 200 fullstack op 70% naast je op het podium echt niet lachen is. Lijkt me geen reden om hier even inductief / deductief te gaan zitten uitleggen...
    Gear:
    Schecter C-1 BlackJack | Schecter Hellraiser Sunset FR | PRS Torero SE | Vintage V6 Icon LB
    Blackstar Artisan 30H | Blackstar HT-Blackfire | Demeter Comp-2 Pro | 1x12 SugarCone

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MegaDrive Bekijk bericht
    Volgens mij zegt Death2AllButMetal gewoon dat een lampeneindbak lekkerder klinkt als hij enigszins op zijn donder krijgt. En dat men hotplates gebruikt omdat een Blackstar Series One 200 fullstack op 70% naast je op het podium echt niet lachen is. Lijkt me geen reden om hier even inductief / deductief te gaan zitten uitleggen...
    Ja, dat is precies wat ik bedoel. Wat overigens niet wegneemt dat een versterker ook zonder die oversturing lekker kan klinken. Ik probeer meer te zeggen dat als enkel op je slaapkamer speelt, 5 watt eigenlijk nog te hard is en 1 watt misschien ook wel als je ze vol open zet.
    Feed My Frankenstein

Senior Member

Standaard

De Blackstar HT5 is denk ik gewoon een fantastische aanbieding en een HT1 zal daar moeilijk overheen gaan....
    Het eerste filmpje zie je Van halen distortion, dan Brian Setzer (Straycats) crunch en vervolgens Cleany blues op een Tele...
    Yeah wat een spel...
    http://www.youtube.com/watch?v=GbmrjqOjsAE

Een HT5 kan nog net lekker meekomen in je eerste band...
    http://www.youtube.com/watch?v=FsO1-...eature=related

EN VOOR THUIS ZIT ER EEN VOLUMEKNOP OP.

En s'avonds lekker via de POD of V-AMP met KOPTELEFOON!!!
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 29 september 2010 om 10:35
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Moderator

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Death2AllButMetal Bekijk bericht
    Ja, dat is precies wat ik bedoel. Wat overigens niet wegneemt dat een versterker ook zonder die oversturing lekker kan klinken. Ik probeer meer te zeggen dat als enkel op je slaapkamer speelt, 5 watt eigenlijk nog te hard is en 1 watt misschien ook wel als je ze vol open zet.
    En dat ben ik dan weer volledig met je eens. Voluit is ook 1W voor de meeste huizen/appartementen nog te veel. Maarrr.... het hoeft allemaal niet voluit. Dat is waarom ik reageerde op de "eindbuisoversturing"halleluja. Een buizenversterker gaat vaak een stuk lekkerder klinken als -ie minimaal 20% open staat, dat klopt als een bus. En bij een beetje meer gaat -ie nog lekkerder reageren, maar da's heel wat anders dan "voluit is het beste". Dat vind ik echt pure klets en het navolgen van de verhalen van studio opnames waar amps voluit staan of de grote podia uit eind jaren 60, begin 70 waar die dingen schandlaig ver konden worden opengetrokken.
    Thuis zit ik met een 0,5W transistorversterkertje op ongeveer een derde om overlast te voorkomen en in de oefenruimte een 15W buizencombootje niet verder dan master op 11u, afhankelijk van de volume (gain)stand. Op een buitenpodium heb ik de master wel eens bijna voluit gehad met het volume laag en dat was eigenlijk te hard, maar dat was de rest van de band ook dus de gleuidsman kon niet boos worden

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Death2AllButMetal Bekijk bericht
    Eigenlijk zijn 5 watt versterkers een loos compromis. Voor thuis gaan ze te hard en voor optreden gaan ze weer niet hard genoeg.
    Precies de reden dat ik de HT-5C weer heb weggedaan. D.w.z, hij was voor mij niet te hard voor thuis (daar kan ik gewoon mijn gang gaan in de studio) maar trok het toch niet bij de meeste optredens.
    Verder hoor je in die YouTube-filmpjes HT-5 tops met twee of meer 12" speakers. Da's wel een verschil met de 10" in de HT-5C. Neemt niet weg dat ik het wel erg leuke versterkers blijf vinden....
    Wat betreft het "eindbuizen-oversturing":ik merk wel verschil bij mijn Delta Blues tussen "zacht" en gewoon "lekker stevig". Meer ballen en lef, maar als ik 'm verder opendraai wordt het vooral harder en is het misschien puur het volume c.q. de adrenaline die er voor zorgt dat ik het (soms) als "nog lekkerder" ervaar.
    N.B. het gaat hier dus wel om een amp met mastervolume. De AC30 van vroeger moest gewoon hard....

Gr. C.
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 29 september 2010 om 17:58
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Standaard

begrijp eigenlijk niet hoe je nu kan optreden met een HT-5 zonder een mic ervoor, je komt toch NOOIT boven de drummer uit?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten