Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11

    Standaard

    Tegenwoordig kun je natuurlijk in elke stijl tabs vinden, en youtube barst ongetwijfeld met instructievideootjes. Je plaatselijke bieb heeft vaak ook bladmuziek, en andere boeken over muziek... maar leg die gitaar eerst even neer.

    ongeacht welke stijl je gaat aanpakken, het begint met

    luisteren

    Zolang het niet in je hoofd zit gaat het niet overtuigend uit je handen komen. Zet gewoon een aantal cd's met muziek in de stijl die je wilt aanpakken regelmatig op voordat je uitgebreid gaat oefenen.


    Voor de rest zal het niet veel uitmaken wat je eerst aanpakt. Al is blues idd. wel een aardige voor veel stijlen werkbare onderliggende basis. Renaissance muziek en flamenco zijn dan bv. weer best eigengereid. Daar moet je echt wat dieper induiken (en een tijdje zonder afleiding van andere projecten of stijlen) wil je dat een beetje leuk neerzetten.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door davidof Bekijk bericht
    can't stop heb ik al regelmatig geprobeerd 'the right way' maar echt onmogelijk imo en ik vind het ook eig. lekkerder klinken met distortion ^^ al is dat redelijk lame . Thx voor de info, 'k zal mss idd best ook eens kijken naar blues enz
    Voor can't stop gewoon veel blijven oefenen met die techniek van alle snaren dempen, en goed kijken hoe (de op youtube velen) anderen het doen.

    Right on time is ook erg funky. En als je toch nog een beetje bij de rock/metal wilt blijven kan je ook one hot minute (album) proberen, daar is Dave Navaro de gitarist, hij is veel meer een metal gitarist dan John

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    yep, get rid of the distortion pedaal; doet alles "beter" klinken (als het niet juist wordt gespeeld) maar er gaat niks boven clean gitaargeluid dat zijn power haalt uit de groove waarmee het gebracht wordt.

    Voor mensen die altijd met vervorming hebben gespeeld, zal er in in het begin een ik sta in mijn blote kont gevoel zijn, maar het loont de moeite (leren spelen zonder crunch, that is

  4. #14

    Standaard

    Ik speel vaker clean dan met distortion Probleem bij mij is dus dat ik geen strakke sound kan halen met distortion..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    7 snaren is zoooo uit. Moet je luit gaan spelen. Heb je er 18, dat is pas metal.
    ... yeeeaaaahhh

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2005
    Locatie
    Temse,Oostvl, Belgie
    Berichten
    974

    Standaard

    mja, tot nu toe gebruikte ik mijn clean kanaal enkel voor metallica/led zeppelin/.. balladjes

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ShredTallicA Bekijk bericht
    Ik speel vaker clean dan met distortion Probleem bij mij is dus dat ik geen strakke sound kan halen met distortion..
    De oplossing heet oefenen. Ik heb zelf ook vaak dat het op zich wel gaat maar niet strak te krijgen is, in feite is dat hetzelfde als het niet kunnen spelen in mijn ogen.

    En Can't Stop moelijk? Ja, de volle drie minuten foutloos is lastig maar als je metalcore kan spelen zal het betere string skipwerk van Frusciante geen probleem zijn.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terminus Bekijk bericht
    De oplossing heet oefenen. Ik heb zelf ook vaak dat het op zich wel gaat maar niet strak te krijgen is, in feite is dat hetzelfde als het niet kunnen spelen in mijn ogen.

    En Can't Stop moelijk? Ja, de volle drie minuten foutloos is lastig maar als je metalcore kan spelen zal het betere string skipwerk van Frusciante geen probleem zijn.
    Nou, blijkbaar dus wel?
    Dat is een hele andere techniek dan metal, hoewel ik nooit metal speel (en daar ook geen behoefte aan heb) kom je dat soort technieken met alle snaren afdempen en dan een funky slagje spelen volgens mij niet echt vaak tegen in de metal. En het is hele andere groove enzo, waarvoor je toch wel moet oefenen .
    Laatst gewijzigd door Arthis; 21 september 2010 om 16:48

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Overigens is het niet nodig/wenselijk om alle zes de snaren daarbij aan te slaan. (Bij klassieke funk dan, ik weet niet wat de Peppers doen.) Demp wel de hele boel, maar een goeie "chank" maak je met drie of vier snaren, soms zelfs twee. Leo Nocentelli (Meters) heeft een goeie instructie-DVD waarop dat soort dingen ook langskomen trouwens.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arthis Bekijk bericht
    Nou, blijkbaar dus wel?
    Dat is een hele andere techniek dan metal, hoewel ik nooit metal speel (en daar ook geen behoefte aan heb) kom je dat soort technieken met alle snaren afdempen en dan een funky slagje spelen volgens mij niet echt vaak tegen in de metal. En het is hele andere groove enzo, waarvoor je toch wel moet oefenen .
    Snaren afdempen moet wel als je wilt sweepen, string skippen of zelfs sommige riffjes met open snaren wilt spelen. Slagjes komen inderdaad niet voor, maar dat is niet zo lastig.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  10. #20

    Standaard

    Aangezien we toch bezig zijn over verschillende genres wilde ik vragen of iemand hier ervaring heeft met bluegrass? En mij daarover misschien het een en ander kan vertellen of luistertips kan geven. Want ik heb geen idee waar ik moet beginnen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    7 snaren is zoooo uit. Moet je luit gaan spelen. Heb je er 18, dat is pas metal.
    ... yeeeaaaahhh

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top