Nog een kleine meevaller, want dit was op de 240 aansluiting, waarbij ik de 6.2 gloeispanning (onbelast) eigenlijk wel erg laag vond:
Heb net de boel anders bedraad waardoor ik de 220 aansluiting gebruik. Ik heb nu een HSP van 271v en een gloeispanning van 7.0v. Die gloeispanning zal wel wat gaan inzakken en met een beetje geluk kom ik mooi uit.
Ben weer helemaal blij.
Voor de mensen die een schakelbare diode/buisgelijkrichter willen maken met een DPDT-switch (als vervanger van een stand byswitch ofzo). Volgens mij zou het zo moeten werken. Veel plezier. Waarom je het zou willen? Geen idee, maar het kan in ieder geval.
Uploaded with ImageShack.us
De een hoort het wel de ander niet. Zoiezo hoor je het alleen bij flinke uitsturing. Op laag volume zul je er niets van merken omdat de hogere inwendige weerstand van de buis nauwelijks spanningsval veroorzaakt. Maar..... jij wilde een omschakelbare gelijkrichter, wij vertellen slechts hoe.......
Frans.
Hij is af.
Heb net de laatste dingen gesoldeerd. Helaas zit er toch ergens een bug in het hele verhaal.
Ik hoor niets uit de speaker komen. Ik hoor alleen een hele zachte brom, die even, ongeveer 1/2 seconde verdwijnt als ik iets van metaal aan het chassis aanraak. Op mijn gitaarkabel tikken (de jack maakt ook geen verschil.)
Wordt dus ff zoeken.
Favorieten/bladwijzers