Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Band-in-a-box

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 maart 2010
    Locatie
    Swalmen
    Berichten
    255

    Standaard Band-in-a-box

    Wie heeft er ervaring met dit programma?
    Ben het net aan het testen, ziet er leuk uit, mogelijkheden.... pffff

    Hoe zit het met het door het programma laten zoeken van akkoorden? zijn die een beetje accuraat?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2010
    Berichten
    169

    Standaard

    Ik heb het programma een tijdje gebruikt, heb het nog ergens liggen. Ik gebruikte het vooral om akkoorden in te voeren, die laten spelen door een band, en daarop soleerde ik. Soms gebruikte ik het ook om een clicktrack te maken voor een opname.

    Akkoorden herkennen ... Bedoel je dat je een MP3 inlaadt, en band-in-a-box de akkoorden herkent? Dat werkt gedeeltelijk, er zullen altijd wel wat foutjes inzitten.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 maart 2010
    Locatie
    Swalmen
    Berichten
    255

    Standaard

    Ja dat met die foutjes had ik al gemerkt, maar voor 80% toch vrij aardig in de buurt.

    Je kunt er zo te zien echt heel veel mee, maar de vraag is of het allemaal een beetje soepel werkt en of je er iets aan hebt.

    Zal nog eens knopjes gaan drukken, kijken waar het schip strand

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2010
    Berichten
    169

    Standaard

    Op YouTube zijn er alleszins veel tutorials te vinden. 't Is een heel uitgebreid programma, maar ik hield het vooral op het maken van backing tracks. Ondertussen speel ik die liever zelf in (da's leuker ), maar ik heb wel nog nostalgie naar jammen over eenvoudige bluesschema's met die typische MIDI-fills van de drum.

  5. #5

    Standaard

    Mijn ervaring met het programma is dat het vaak nogal omslachtig werkt en wat je ook voor stijl kiest het toch wel als blues of jazz klinkt. Verder doet het wel wat het moet doen en zijn de spelletjes erbij best grappig (al kan je dergelijke spelletjes in betere, leerzamere vorm op internet vinden)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top