Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 14 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 131
    Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Complimenten m.b.t. de doos. Dat ziet er heel leuk uit. Wel zie ik een "afgerond" latje op het mdf. Vul je dat eerst voordat je tolex plakt of ga je er zo overheen? & blijft dat dan heel (zonder scheuren?).

Over het soldeerwerk kan ik je weinig vertellen. Ben wel benieuwd wat je totale kosten waren.
    het is 18 mm mdf met rechte vierkante latjes aan de voorzijde 12 mm dik en aan de achterzijde 7 mm (zodat het chassis er echeteruit uit kan, maar vanaf de voorzijde mooi bedekt is).
    Latjes zijn niet afgerond en tolex moet er zo omheen kunnen. In de hoeken zijn nog wel hele kleie kiertjes bij de latten, daar prop ik wat plamuur tussen. Omdat het strakke hoeken zijn, zonder rondingen is het makkelijk snijden, vouwen en plakken. De voorzijde snij je in een v-vorm en de de binnenzijde weer recht. Dan hoef je nergens te vullen met tolex

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Ja, maar ik krijg de indruk dat er niet zo veel stereo el84's zijn. en dan ben je zo'n tijd aan het zoeken Maar misschien zit ik wel verkeerd daarmee. Ik ga morgen in ieder geval marktplaats eens afstruinen.
    Kijk je kan altijd een kant en klare voedingstransformator kopen. Voor een 18 watter zul je toch al een uitgangstrafo moeten hebben. Vwb. of je er een 18W mee kan bouwen? Ligt er een beetje aan hoeveel stroom en volts die trafo heeft. Ik zou er trouwens niet van uitgaan dat je er 18W uit zult persen. Ook als is het een trafo uit een stereo amp met 2 x EL84. Over het algemeen zullen die radio's wat rustiger afgesteld staan om zolang mogelijk clean te blijven. Immers het ging om een radio en niet om geen gitaar versterker.
    De reden om een radio te gebruiken is gewoon als relatief goedkoop alternatief om een eerste amp te bouwen. Dus als leermiddel zonder dat je gelijk tegen hoge kosten aanloopt. Als je echt perse een 18W wilt bouwen met nog redelijke kosten kun je beter kijken voor een Bocama Lafayette 224 stereo 2 x 15W amp. Zitten prachtige scheur Uitgangstrafo's in, Voedingstrafo die 4 x EL84 kan aansturen en een 5V wikkeling voor een GZ34.
    Nico

Banned

Standaard

Een collega heeft me wat tips gegeven voor het zoeken naar donorradio's ( hij sleutelt al zo' 35 jaar aan buizenversterkers en heeft ook mijn kleinste Champ gebouwd)

vraag typenummer en google het schema
    vraag foto's van de binnenkant, met name de trafo's. Hoe groter hoe beter.

Banned

Standaard

Het schaamrood staat mij op de kaken.

Ik denk dat ik weet wat ik fout gedaan heb en wat ben ik een ongelovelijke lul.

Ik heb twee draden losgehaald en verlengd. De begindraad van de wikkeling en de 240 aansluiting. Dat zijn dus enkele aders in een mantel. De 110V, 127V en 220V aansluiting heb ik afgeknipt en een krimpkousje overheen gedaan.

Ik heb er geen seconde bij stil gestaan dat dit aftakkingen van de spoel zijn, en dat de spoel nu dus op 3 plekken onderbroken is.

het is definitief! ik ben een prutser!

Ik ga nu de aftakkingen schoonmaken en de boel weer aan elkaar solderen. Hoop niet dat ik de enige lamlul ben die deze beginnersfout ooit gemaakt heeft.

Senior Member

Standaard

haha don't be so hard on yourself. Zulke dingen kunnen gebeuren toch.

Ik heb ook vaker dingen gehad tijdens mijn versterker bouw dat ik denk van hoe kom je daar nou bij. Maarjah. Shit happens. Zulke fouten maak je maar 1 keer. volgende keer let je wel op.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    haha don't be so hard on yourself. Zulke dingen kunnen gebeuren toch.

Ik heb ook vaker dingen gehad tijdens mijn versterker bouw dat ik denk van hoe kom je daar nou bij. Maarjah. Shit happens. Zulke fouten maak je maar 1 keer. volgende keer let je wel op.
    Haha ja, ach dat soort dingen gebeuren vaak 's avonds, moeheid, snel af willen hebben. Bij mij een elco richting verkeerde kant, voor de rest mag ik de handen nog dicht knijpen, maar komt nog wel ben ik bang....
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Ik denk dat ik weet wat ik fout gedaan heb en wat ben ik een ongelovelijke lul.
    Heb ik die uitspraak niet eerder gezien .

Denk hier maar ff over na:
    Zelfs een weg van duizend mijl begint met èèn enkele stap.

Maar, ik begrijp iets niet, als ik je verhaal zo lees heb je een 240 spoel met aftakkingen. Die mag je rustig los laten hangen tezij het geen aftakkingen zijn maar afzonderlijke spoelen welke in serie staan. Dat is iig wel ongebruikelijk. Wat wel voorkomt is twee wikkelingen van 110 welke gekoppelt zijn.

Frans.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht

Denk hier maar ff over na:
    Zelfs een weg van duizend mijl begint met èèn enkele stap.

Maar, ik begrijp iets niet, als ik je verhaal zo lees heb je een 240 spoel met aftakkingen. Die mag je rustig los laten hangen tezij het geen aftakkingen zijn maar afzonderlijke spoelen welke in serie staan. Dat is iig wel ongebruikelijk. Wat wel voorkomt is twee wikkelingen van 110 welke gekoppelt zijn.

Frans.
    Ik weet niet hoe je het hoort te noemen, maar het zijn feitelijk 4 stukken in serie met elkaar. Ik heb een aansluitdraad, een 110V draad die feitelijk twee kernen heeft, een 127V draad met twee kernen, een 220V draad met kernen en een enkele 240V draad.

Ik meet nu in ieder geval een HSP van 247V en een gloeispanning van 6.2V

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Hier misschien?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    Om 1 van mijn voorouders te citeren:
    Na "Ik dacht" komt altijd een fout.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Ik meet nu in ieder geval een HSP van 247V en een gloeispanning van 6.2V
    Dat is dan één stap op de (1000mijl) lange weg naar succes. (haleluyah)

Frans.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten