Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 14 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 131
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Dus ik moet voor een radio met tenminste een el84 buis en die stereo is zoeken? Zou ik dan ook met die trafo's zo'n 18watt plexi versterker van ampmaker kunnen maken bijv? Die werken ook met el84 buizen zag ik.
    Voor de duidelijkheid een stereo radio heeft natuurlijk twee keer EL84 met bijpassende trafo. Genoeg dus om een ballans ampje te maken idd.

Het verhaaltje over de "U" radio's is voor alle zekerheid. Ik moet er niet aan denken dat de beginnende (vaak jonge onervaren) zelfbouwers in alle onwetendheid aan zo'n ding gaan zitten pielen. Beter tien keer teveel dan een keer te weinig waarschuwen.

Frans.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Voor de duidelijkheid een stereo radio heeft natuurlijk twee keer EL84 met bijpassende trafo. Genoeg dus om een ballans ampje te maken idd.

Het verhaaltje over de "U" radio's is voor alle zekerheid. Ik moet er niet aan denken dat de beginnende (vaak jonge onervaren) zelfbouwers in alle onwetendheid aan zo'n ding gaan zitten pielen. Beter tien keer teveel dan een keer te weinig waarschuwen.

Frans.
    Ok, dan zal ik op zoek gaan. De pest is alleen dat het er vaak niet bij vermeld staat welke buizen erin zitten en dat je door de bomen het bos niet meer kunt zien.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    De pest is alleen dat het er vaak niet bij vermeld staat welke buizen erin zitten
    Dan scoor je toch eerst een schema voor je dat ding gaat halen! Meestal is het typenummer wel bij de advertentie vermeld.

Frans.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Dan scoor je toch eerst een schema voor je dat ding gaat halen! Meestal is het typenummer wel bij de advertentie vermeld.

Frans.
    Ja, maar ik krijg de indruk dat er niet zo veel stereo el84's zijn. en dan ben je zo'n tijd aan het zoeken Maar misschien zit ik wel verkeerd daarmee. Ik ga morgen in ieder geval marktplaats eens afstruinen.

Banned

Standaard

Frans, ik haal woensdag ff alles los, kort de kabeltjes q cm in en maak het opnieuw schoon. Als het dan nog niet werkt kan ik altijd nog een van de andere trafo's pakken. Heb natuurlijk vier bruikbare radios gestript.

Senior Member

Standaard

Weet niet of je al zover bent gekomen maar je hebt een las in de krimpkous zitten toch? Haal die eerst maar eens open en dan direct op de trafodraden meten. Die lak is heel verneukeratief hoor, gewoon ff een scherp mesje nemen tot het blanke koper glimmend naar je staat te grijnzen.

Frans.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Zo'n minitopje is wel te doen hoor. Heb nog een grote diagonale 2x12 kast staan, die moet ook nog gedaan worden, en daar ben ik banger voor.
    Is prima te doen hoor, gewoon rustig en netjes werken. Aangezien je ruime ervaring hebt met houtbewerking moet dat voor jou een makkie zijn.

k Volg dit topic met belangstelling, ik wil binnenkort ook zoiets doen met m'n oude buizenradio.
    Laatst gewijzigd door Rutger; 13 september 2010 om 10:00
    -

Banned

Standaard

Weet niet of je al zover bent gekomen maar je hebt een las in de krimpkous zitten toch? Haal die eerst maar eens open en dan direct op de trafodraden meten. Die lak is heel verneukeratief hoor, gewoon ff een scherp mesje nemen tot het blanke koper glimmend naar je staat te grijnzen.

Frans.

Dat is waar ik bang voor ben. Ik heb bij de werkende trafo de aders verlengd door eerst te knippen, dan strippen, schoonkrabbenn en solderen. Ik hoop dat ik alleen een mechanische verbinding gemaakt heb door de boel met tin vast te plakken en dat daar het ptobleem zit. Woensdagavond heb ik tijd om ernaar te kijken. Dus ff afwachten in spannimg.

Standaard

Ik heb dat probleem weleens omzeild door een kroonsteentje heel strak aan te draaien en een beetje te draaien. Heb je gelijk een goed 'contactpunt'.

Senior Member

Standaard

Complimenten m.b.t. de doos. Dat ziet er heel leuk uit. Wel zie ik een "afgerond" latje op het mdf. Vul je dat eerst voordat je tolex plakt of ga je er zo overheen? & blijft dat dan heel (zonder scheuren?).

Over het soldeerwerk kan ik je weinig vertellen. Ben wel benieuwd wat je totale kosten waren.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten