Mijn settings zijn ook niet zo extreem, maar het is eigenlijk niet een EQ. Ik ga niet zeggen dat het de phase corrigeerd (volgens de woorden van BBE), etc - dat zal allemaal wel - het is iniedergeval niet echt een EQ. Hij haalt overigens ook totaal niet je mids weg hoor. Ja, natuurlijk, als je de Low en High's hoog gooit krijg je een mid-dip, maar dat ligt aan je instellingen.
Ik zie het als een 'Bright' switch op m'n rig en een Low boost.
In alle eerlijkheid? Ik zou zonder kunnen, maar ik ben zo gewend aan dat ding, dat ik hem niet meer uit wil zetten.
De Axe ga ik direct-in gebruiken (-> PreSonus FirePod -> Ableton Live 6.01). De reden waarom ik hem koop, geen gezeik meer met volumes, boze buren, ambient noise met opnames, phase issues, noem het maar op. En het voordeel is dat ik ook makkelijker stereo kan gaan zonder 2 amps te hoeven hebben. Het gaat nu allemaal lekker, maar ik kan het nooit opendraaien en voel altijd dat ik mezelf moet inhouden en dat speelt echt niet lekker.
Ik ga o.a. m'n vintage '69 Fender Silverface (modded to Blackface) Twin Reverb (staat ook op Marktplaats) verkopen en dat richting het budget voor de Axe leggen. Het gaat alleen wat langer duren, omdat ik gisteren een Binson EchoRec B2 heb kunnen scoren voor cheap en ik gisteren plots ook gebeld werd door iemand die een EP-4 verkocht en die ik vandaag ga ophalen. Eigenlijk zat de EP-4 niet in het plan, maar heb altijd een Plex willen hebben, dus die komt er dan gewoon bij. Daarbij waren de Binson en Plex zo goedkoop, dat ik ze me ontzettend veel winst zou door kunnen verkopen als ik daarvoor kies, dus het was ook meer met uitzicht naar de toekomst. De Binson en Plex blijven thuis en worden studio tools.
Mini update dus, just for fun:
Let niet op de kabel rotzooi, ben nog dingen aan het testen.
Favorieten/bladwijzers