@ JH, moll dur is dus een verlaagde zes ( vervelend he , jij dacht dat ik met een nieuwe noot kwam, een zesbes dus...).
Wat mij in deze interesseert is minder de theoretische achtergrond, maar wat ik mee kan of moet.Hoe los je dit op naar het volgende akkoord?
De leidtonen dus.Eigenlijk maakt dat akkoord niet zoveel uit als je met een pianist speelt ( bvb) die gaat echt geen rekening houden met jou, en die speelt whatever substitutie- deze of een andere- die in hem opkomt. Tegen 88 toetsen kun je echt niet op.
Ik had in een ander topic dit filmpje gepost , je zal merken dat de ( uitstekende trouwens ) gitarist z'n tussenkomst heel beperkt houdt als het zijn beurt niet is, en dat is steeds zo, zelfs Joe Pass bij Oscar Peterson bvb.
Luister maar wat die piano allemaal uit z'n mouw schud.
http://www.youtube.com/watch?v=yKwr8...ure=grec_index
Het is nochtans geen bijzonder moeilijke progressie.
Favorieten/bladwijzers