Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 678
Weergegeven resultaten: 71 t/m 77 van 77
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Te gek ding. Een van de leukere scheurpedalen die ik in de afgelopen paar jaar ben tegengekomen.
    D_H, ik sprak gisteren toevallig iemand die er ook erg blij mee is, maar hij vertelde ook dat die van hem vrij onbetrouwbaar en al een paar keer gerepareerd is. De potmeters schijnen bijvoorbeeld waardeloos te zijn.

Heb jij ze al op je werkbank gehad?

Standaard

Ja.
    En precies om die reden.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Heb ik ook last van. Aan het begin van de sessie flink draaien aan de knoppen helpt wel. Het feit dat ik die knoppen met mijn voeten bijstel lijkt me minder goed voor de knoppen...

Maar het is dus niet zo vreemd om die pots te vervangen?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Nou, als ik me goed herinner was dat een meeting later, in Amsterdam, nog in het oude Melody Line. Om precies te zijn op de brownface Tremolux van forumlid jpb. Sowieso één van de mooist klinkende clean amps ooit op een meeting.
    In Oegstgeest, op de meest geweldige lokatie ooit (peuterspeelzaal, hoe toepasselijk) stonden opgesteld: Rivera M100, Koch Multitone en nog iets...
    Die tweede ruimte, waar jij volgens mij meer tijd hebt doorgebracht weet ik niet meer precies van wat er stond. Maar toen was de OCD nog niet uit, dat was pas in Amsterdam. OCDv1, al heette hij toen nog geen v1

Juist, dat was 'm....maar wat denk jij qua vergelijk OCD en HotCake, wanneer je kijkt naar grofheid van de korrel?
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

Moderator

Music

Ja, de Hot Cake is iets grover en ook wat losser in het laag. De OCD kan transparanter als het moet, bij lage gain en op de LP stand en hij kan wat meer mid focussed klinken met meer gain op de HP stand, maar hij blijft ietsje soepeler. Niet zo smooth als een tubescreamer, maar de Hot Cake kan grover. Maar die wordt bij hogere gain wat fuzziger. Het is best wel een ander beestje. De v1 die we toen vergeleken met de Hot Cake klinkt ook best wat anders, vooral iets scherper in het hoog, dan de huidige versie.
    Voor medium gain en een lekkere losse, grove korrel die niet in de Marshall-hoek ligt ben ik wel heel erg onder de indruk geraakt van de Formula no5 van Catalinbread die ik van de week gereviewed heb. Die heeft verder niks met de HT Dual te maken, maar dit als tip voor Kim Wilson. Ik denk dat die heel erg in zijn straatje ligt.
    Ik kan echter alleen maar erg matige clips vinden die niet lijken op hoe ik 'm heb ervaren
    EDIT: hoewel iets te voorzichtig gespeeld allemaal (weinig attack) komt dit qua klank erg goed over: http://www.youtube.com/watch?v=typJLmUIKNI
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Thanks voor de adviezen. Hier kan ik wel weer wat mee.

Voor de duidelijkheid: de Catalinbread DLS vond ik weer te rauw met teveel mids. Dit voor de beeldvorming.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Standaard

Zo.. Ik heb sinds gisteren voor een dikke anderhalve maand een Blackstar HT-Dual te leen, zou dit een goede toevoeging zijn aan mijn amp denk ik er nog wel aan om 'm te kopen!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten