Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 20 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 200
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Ik vind het soms ook moeilijk voor mezelf te rechtvaardigen duur spul te kopen. Ik weet dat ik niet bepaald fantastisch speel, maar merk wel dat ik meer plezier haal uit het spelen met betere gear omdat het geluid en speelcomfort groter wordt. Momenteel ben ik tevreden met mijn spullen: er moet nog een versterker de deur uit en nog een gitaar + wat pedaaltjes bij. Ik hoop dat het geld van de versterker ongeveer genoeg is voor de aanschaf van de andere zaken, zo blijft het bedrag dat er nu in zit ongeveer gelijk. Dat is wel een beetje mijn streven. Zolang ik het geld kan missen, vind ik het prima .

  2. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snijdie Bekijk bericht
    Anders is het imo als er een (te) sterke nadruk word gelegd op de gear, en als dan blijkt dat het nergens naar klinkt...
    pluséén

    Ik vind dat gear er slechts is om het geluid te realiseren. de ene persoon vind dure gear belangrijker dan de andere persoon. Voor mij draait muziek maken om het fijne gevoel wat je erbij krijgt. Als je na een sessie gehoord te hebben zegt dat de performert zijn gitaar niet waard is, snap je volgens mij de hele essentie van muziek niet.

  3. #33
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 februari 2010
    Locatie
    swifterbant
    Berichten
    16

    Standaard

    Goed gereedschap is het halve werk.....

    uiteindelijk is je gitaar gewoon een middel om je eigen muzikaliteit in geluid te vertalen. Als je goede spullen hebt zal het dus helpen om makkelijker tot een goed eindresultaat te komen. Ik heb een dure strat die ik fantastisch vind, maar ook een londoncity comet(tele) die me net zo'n euforisch gevoel kan geven. Tsja op de l.c.moet je wel harder werken, maar ook dat geeft voldoening...

    De stelling vind ik onzin dus......

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2008
    Locatie
    whereever I lay my head
    Berichten
    6.352

    Standaard

    Onder fotografen wordt wel gezegd "een topfotograaf maakt zich druk om licht, een middelmatige fotograaf maakt het druk geld, een slechte fotograaf maakt zich druk om apparatuur".
    Ik stel me zo voor dat het analoog is aan hoe het met gitaristen gaat.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 maart 2010
    Locatie
    Muizen
    Berichten
    1.881

    Standaard

    Ik ben een absoluut schoolvoorbeeld van een talentloze loser (op gitaarvlak) die niet genoeg oefent, niet op een efficiënte manier zichzelf probeert te leren gitaarspelen en veel te weinig geduld heeft om een song volledig te leren spelen, maar die er wel veel plezier in schept om niet het slechtste materiaal te hebben.
    En ik amuseer me rot door dat te doen...

    En ik heb gemerkt dat de MIM Fender strat die ik nu heb echt wel veel fijner speelt dan mijn vorige (budget-)gitaar. Dus voor mij is er echt wel meerwaarde aan die betere gitaar, ondanks dat ik nog voor geen meter kan spelen.

    Ben ik in de ogen van sommige anderen die Fender waard? Absoluut niet, maar ik ga er echt geen nachtje slaap voor laten hoor... Ik heb ze namelijk zelf betaald met geld waarvoor ik zelf gewerkt heb. Door die gitaar te kopen verhinder ik niemand anders om ook een soortgelijke gitaar te kopen, want zo zijn er wel meer gemaakt en te koop aangeboden. En dan nog.

    Is het trouwens al opgevallen dat die mensen die over anderen zeggen dat ze hun gitaar niet waard zijn, meestal mensen zijn die deze zelf niet kunnen kopen...

    Als iemand zo een opmerking maakt kan je ze nog het makkelijkst terechtwijzen door te zeggen: "Ik ben de gitaar misschien niet waard, maar ik heb ze wel verdiend..."

    Waarmee ik gewoon wil zeggen dat het eigenlijk gewoon jaloerse frustro's zijn

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2002
    Locatie
    Op een strandje langs de Waal
    Berichten
    3.948

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rijsberman Bekijk bericht
    Onder fotografen wordt wel gezegd "een topfotograaf maakt zich druk om licht, een middelmatige fotograaf maakt het druk geld, een slechte fotograaf maakt zich druk om apparatuur".
    Waarmee wordt aangetoond dat forografen, net al gitaristen bij tijd en wijle behoorlijk uit hun nek kunnen zwatelen.

    Ik ga er althans van uit dat een "topfotograaf" indien de mogelijkheden voorhanden zijn heus wel topmateriaal aanschaft, en niet blijft aankloten met een 50 euro cameraatje. En er zijn ook wel wat "topgitaristen" die toch een vrij aardige collectie gitaren hebben, en niet aanblijven kloten op een Squiertje. Dat een goede fotograaf en een goede gitarist uit hetzelfde materiaal betere resultaten halen dan hun matige collega's is een ander verhaal.

    En verder sluit ik me geheel aan bij wat Smullie zegt. Ook ik ben een slechte gitarist, met materiaal waar veel meer uit te halen valt door een betere gitarist. Maar ja, die betere gitarist heeft pech, want het zijn *mijn* gitaren, en ik blijf er net zo lang een 3 akkoorden versie van "The house of the rising sun" op krassen als ik wil!

  7. #37

    Standaard

    als je rijk bent koop je dan die villa die je niet nodig hebt of blijf je in je flatje wonen

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Tijden het lezen van dit topic lees ik allemaal nieuwe excuses om voor mezelf de aankoop van een nieuwe Gibson te rechtvaardigen. Toch nog maar eens naar zo'n ES-335 kijken .

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 maart 2010
    Locatie
    Muizen
    Berichten
    1.881

    Standaard

    EDIT zelfsensuur...

    even een brave versie:

    Als je kan, kus je dan alleen maar lelijke mannen/vrouwen* ipv aantrekkelijke mannen/vrouwen*, enkel en alleen omdat je nog niet veel ervaring hebt in het kussen?




    *(schrap wat niet past)
    Laatst gewijzigd door smullie; 7 september 2010 om 11:04

  10. #40

    Standaard

    ik ga binnen kort eens een harley davidson kopen.1200cc blok en dan lekker customizen,prutsen en knooien en lekker zelf dingen maken naar mijn smaak.t zal wel geld kosten maar ook veel plezier opleveren!oja....ik ga mn rijbewijs niet halen daar heb ik helemaal geen zin in.....zou ik in de ogen van motorrijders/gitaristen/andere mensen dat ding waard zijn?

    oja....er hangt ook een kunstwerk aan de muur?hoe werkt dat eingelijk in de ogen van kenners en liefhebbers?er staat een handtekening onder maar weet niet van wie,t kost wel een paar maandloon ben ik dat nu wel waard?

    wat een geloel allemaal zeg van mensen die dat zeggen,lekker belangrijk ook!doe en koop waar je lekker zin in hebt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top