Ja.
En precies om die reden.
„…were you born that stupid? Or did you have to study?“
— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky
Heb ik ook last van. Aan het begin van de sessie flink draaien aan de knoppen helpt wel. Het feit dat ik die knoppen met mijn voeten bijstel lijkt me minder goed voor de knoppen...
Maar het is dus niet zo vreemd om die pots te vervangen?
Ja, de Hot Cake is iets grover en ook wat losser in het laag. De OCD kan transparanter als het moet, bij lage gain en op de LP stand en hij kan wat meer mid focussed klinken met meer gain op de HP stand, maar hij blijft ietsje soepeler. Niet zo smooth als een tubescreamer, maar de Hot Cake kan grover. Maar die wordt bij hogere gain wat fuzziger. Het is best wel een ander beestje. De v1 die we toen vergeleken met de Hot Cake klinkt ook best wat anders, vooral iets scherper in het hoog, dan de huidige versie.
Voor medium gain en een lekkere losse, grove korrel die niet in de Marshall-hoek ligt ben ik wel heel erg onder de indruk geraakt van de Formula no5 van Catalinbread die ik van de week gereviewed heb. Die heeft verder niks met de HT Dual te maken, maar dit als tip voor Kim Wilson. Ik denk dat die heel erg in zijn straatje ligt.
Ik kan echter alleen maar erg matige clips vinden die niet lijken op hoe ik 'm heb ervaren
EDIT: hoewel iets te voorzichtig gespeeld allemaal (weinig attack) komt dit qua klank erg goed over: http://www.youtube.com/watch?v=typJLmUIKNI
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Zo.. Ik heb sinds gisteren voor een dikke anderhalve maand een Blackstar HT-Dual te leen, zou dit een goede toevoeging zijn aan mijn amp denk ik er nog wel aan om 'm te kopen!
Favorieten/bladwijzers