Meer diversiteit? Nee joh. Als je nu een BD, een OCD en nog iets hebt dan ga je met een HT Dual niet meer diversiteit halen. Een iets modernere sound, dat wel. Niet te strak of zo, maar wel iets moderner. Ik denk dat een BD2 net zo transparant kan klinken als de Crunchkant van de HT, maar een BD2 is iets minder dynamisch en je hodut iets minder laag over. Aan de andere kant, het Leadkanaal van de Dual gaat een heel stuk verder dan de OCD qua gain (en is iets donkerder) en gaat vermoed ik een stuk verder dan je leuk vindt. Maar misschien wil je dat juist wel.
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Te duur
Thanks. De BD-2 gaat ook niet weg, maar ik weet nog niet helemaal of de OCD en de Tubescreamer blijvers zijn. De TS zal dan eerder het veld ruimen, dat ding ligt me eigenlijk helemaal niet. Om de andere pedalen te boosten is ie wel grappig, maar ik heb er geen eureka-gevoel bij.
En de OCD is wel een overdrive, maar met een te fijne gruis, als je begrijpt wat ik bedoel. Niet rauw. Maar het is ook geen dikke distortion. Het zit er een beetje tussenin.
Vandaar dat ik met een scheef oog naar de HT Dual zit te kijken. Als boost voor de BD-2 eventueel, of als losse drive, en als distortion voor de momenten dat ik eens mee wil hakken met Metallica en Green Day. En een voordeel is dat je in noodgevallen terug kunt vallen op de emulated output, mocht mijn amp er ineens mee ophouden. Wat ik begrepen heb is het niet ideaal, maar voor nood kun je je er wel mee redden.
Realiseer je twee dingen: enerzijds de praktische zaken voor je board. Het is een zwaar bakbeest én hij heeft een aparte voeding. Anderzijds die output: je kunt een 'direct' sound maken en een sound voor gebruik vóór de pre amp, maar qua EQ en ISF moet je totaal andere settings hanteren. En aangezien die sufferds bij Blackstar dezelfde chromen knoppen als Marshall hebben gebruikt met een minimaal zwart stipje als indicatie kun je op een matig verlicht podium niet zo 1, 2, 3 wisselen van setting.
Ik stel mijn Blackstar gewoon bij met m'n voeten, gaat prima. Maar ik merk ook wel dat ik sowieso de boel steeds bijstel.
Daarnaast, het wordt lastig om hem als backup amp te gebruiken als hij niet op het einde van de keten staat. Dus het is wel een behoorlijk omslachtige backup om in gebruik te nemen, denk ik. Ik heb het nooit hoeven gebruiken, gelukkig.
Nou ja, beter een omslachtige backup dan helemaal geen. En het bijstellen slaat op het feit dat je de instellingen helemaal om moet gooien als je de emulated out gebruikt.
Hmm, misschien gewoon eens zo'n ding testen. Als iemand in de buurt van Zwolle zo'n apparaat heeft, kom ik die graag eens uitproberen.
Ik vind het een safe aankoop, zo'n HT-Dual. Geweldige, simpele backup.
Ik las dat je de OCD een te fijne korrel vindt hebben. Probeer dan als de donder een Crowther HotCake. Ik heb zo'n pedaal en ik vermoed dat de OCD daar een copie van is, maar dan een stuk mider grof. Op de pedalendag in oegstgeest hebben we ze ooit ge-A B-t op een Fender Silverface bakbeest (Mitch, weet jij nog welke versterker dat was?) en de Hotcake kwam daar als favoriet uit, juist omdat ie de versterker lekker wakker schudde met grovere korrel.
Eigenaar Holy Cow straps.
Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.
Nou, als ik me goed herinner was dat een meeting later, in Amsterdam, nog in het oude Melody Line. Om precies te zijn op de brownface Tremolux van forumlid jpb. Sowieso één van de mooist klinkende clean amps ooit op een meeting.
In Oegstgeest, op de meest geweldige lokatie ooit (peuterspeelzaal, hoe toepasselijk) stonden opgesteld: Rivera M100, Koch Multitone en nog iets...
Die tweede ruimte, waar jij volgens mij meer tijd hebt doorgebracht weet ik niet meer precies van wat er stond. Maar toen was de OCD nog niet uit, dat was pas in Amsterdam. OCDv1, al heette hij toen nog geen v1![]()
Favorieten/bladwijzers