Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30
Nietr dat je alles moet lezen/geloven dat in de krant staat maar ik zie zowel op de frontpage als in de manual referentie staan naar Lexicon reverbs:
Daarnaast kun je 2 categorieen verwachten:Oorspronkelijk geplaatst door Hardwire-rv7manual
Lexicon Chips: Daar wordt een groot gedeelte van de processing op hardware level gedaan (Meer snelheid dan een DSP core met software processing)
"Algemene" DSP chips: Daar draai je dus het algoritme in software op.
In beide gevallen zul je voor de claim "lexicon reverbs" toch echt de algoritmes van lexicon moeten hebben.
„…were you born that stupid? Or did you have to study?“
— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky
Het zou best kunnen hoor. Ik weet er ook niet het fijne van. Ik vind het niet zo heel boeiend want ik verwacht ook niet dat zo'n pedaaltje als een high end Lexicon unit zal klinken.Voor het geld is het zeker een leuk ding.
Was gisteren ook al op die van BlueSky uitgekomen, maar hij is inderdaad serieus duur!
Ook nog een pak duurder als de Wet Reverb die ik overigens in deze demo heel cool vind klinken waar hij die volume swells doet!
http://www.youtube.com/watch?v=paIpgtQ9rcc
Vanaf 2.54!
Die bluesky ben ik ook helemaal weg van. Alleen het feit dat ik em niet eerst kon testen heeft me doen besluiten een andere te kopen.
Ik ben het eens dat de RV-3 erg goed is voor Post-rock; ik heb er een maand of wat geleden voor die reden ook eentje aangeschaft (via Marktplaats voor rond de honderd Euro).
Ik gebruik zelf een Digitech 1101 (waar Lexicon-galmen) inzitten, maar die zijn voor Postrock niet echt bruikbaar. Het klinkt allemaal een tikkie te braaf en gecontroleerd.
Het is wellicht een cliche, maar voor die stijl is de RV-3 het standaard-pedaaltje
Daarom mijn suggestie voor een digitale reverb: de Lexicon LXP-1. Erg fijn ding.
http://www.youtube.com/watch?v=e7v43BLKdm8
![]()
Laatst gewijzigd door telecastermaster; 4 september 2010 om 09:53
The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.
- Charles Bukowski
Ik ben zelf in het bezit van een hele oude DigiTech DSP16 rack reverb. Dat ding is al 20 jaar oud of zo en is nog steeds super. Alleen je kunt hem niet aan en uit trappen. Verder heb ik een Lexicon MX-200. Prima ding in een SP/Dif aansluiting op mijn geluidskaart via Cubase. Erg mooie galms, andere effecten zijn minder, niet bruikbaar, maar als ik hem gebruik op mijn versterker krijg ik er erg veel onplezierige ruis bij. Hij deugt wat dat betreft niet helemaal dus gebruik ik altijd de DigiTech galm op mn reverbloze AC30 tijdens optredens.
Dus heb ik laatst maar eens die HardWire pedaal geprobeerd en die vind ik echt zeer OK. Verbazend goed. Het kan helderder als je heel kritisch luistert, maar voor een pedaal is ie goed. En sowieso heb ik al drie HardWire pedalen en die bevallen me prima. Goed behuist. Ruisvrij, duidelijke LED en je kunt de tail aan en uit switchen dus als je hem uit trapt is je delay (of galm) niet direct weg maar sterft het geluid op een normale manier weg maar wordt het nieuwe signaal niet meer door het effect gestuurd.
Verder zijn alle HardWire pedalen 100% true ByPass.
Ik moet je wel zeggen dat ik verder geen ervaring heb met andere galmpedalen.
Dunning Kruger Effect rulez!
Favorieten/bladwijzers