Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32

Discussie: Goede reverb

Standaard Goede reverb

Hallo allemaal!

Ik beschik momenteel over de Malekko Chicklet Reverb pedaal, klinkt best wel goed! Maar het enige probleem wat hij heeft is dat hij een enorme klik geeft als ik hem aanzet!

Nu ben ik misschien van plan een andere reverb pedaal te kopen, ik denk aan de Holy Grail of eentje van Boss...

Of kan iemand me misschien iets beters aanraden?
    Ik speel voornamelijk postrock, dus het moet wat een sfeertje kunnen geven...denk aan This Will Destroy You of Explosions In The Sky!

Alvast bedankt!

Senior Member

Standaard

Als je de sound van die bands wil vastpakken is het een goed idee om voor een goude oude te gaan:
    de BOSS RV-3
    De RV-3 is hèt post-rock pedaal van de tijd waarin die bands opkwamen (EitS, MONO, godspeed, TWDY, etc.).
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

Standaard

Check Vanamps reverbs!

http://www.vanamps.com/

Standaard

Bedankt voor de reacties so far!
    Die Boss RV-3 zal ik dan wel 2ehands moeten zoeken denk ik, op ebay gaan ze precies tegen een leuk prijskaartje... rond de 200 euro

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JIB Bekijk bericht
    Bedankt voor de reacties so far!
    Die Boss RV-3 zal ik dan wel 2ehands moeten zoeken denk ik, op ebay gaan ze precies tegen een leuk prijskaartje... rond de 200 euro
    Ja, belachelijk. Ik heb er gisteren nog 1 gekocht voor €90,- (er staan er nog een paar op Marktplaats, je ziet ze nog vaak hoor)
    Die komt zometeen binnen. Ik heb er altijd 1 gehad, laten modificeren, en pasgeleden verkocht. Maar ik mis hem toch wel. Het is een erg onnatuurlijke reverb die de typische post-rock sound heeft. Het is een beetje een trademark geworden en had hem ook nooit moeten verkopen (was overigens mijn eerste pedaal ooit). Ben blij dat ik er weer een heb.

Die Vanamps is trouwens niet echt aan te raden. Die is bedoeld voor subtiele amp reverb, niet voor drastische post-rock reverb.
    Laatst gewijzigd door DemolitionColorScheme; 2 september 2010 om 13:24
    - facebook

Standaard

I see, ik heb er nog 2zien staan en meteen geboden, ze stonden wel al op 100 euro...maar what about the RV-5 then? Al weer iets helemaal anders?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JIB Bekijk bericht
    I see, ik heb er nog 2zien staan en meteen geboden, ze stonden wel al op 100 euro...maar what about the RV-5 then? Al weer iets helemaal anders?
    Ik heb zelf ook RV-5, maar gebruik die alleen maar voor de Modulated Reverb. Geweldige sound uit zo'n stompbox unit. Natuurlijk niet te vergelijken met èchte Lexicon Modulated Reverb of software, maar goed, live doet het zijn werk goed.
    De rest van de modes zijn helaas niet zo cool als die op de RV-3 en daarbij geeft de RV-3 ook nog delay.
    - facebook

Standaard

En wanneer is dan iets "modulated" en wanneer niet? Wat is het verschil?

Senior Member

Standaard

Nog verschil tussen RV-2 en RV-3? Want de RV-2 gaat goedkoper weg op Ebay dan RV-3.

Standaard

Die plop is trouwens zeer eenvoudig op te lossen hoor. Of je zet een 1 meg ohm weerstand tussen de effect in en ground of je maakt een externe looper.

Dat laatste is wat meer werk.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten