Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 622 van 1797 EersteEerste ... 12252257261262062162262362463267272211221622 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.211 t/m 6.220 van 17961
    Senior Member

Standaard

Misschien vergist de man zich in jaartal, misschien is het een WRC uit een eerder jaar, het IS toch een WRC? En als je de prijs te hoog vindt dan koop je degene die bij Kees Dee staat.

Waarom denk je dat ie fake is? Je hebt wat gelezen op wikipedia?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Misschien vergist de man zich in jaartal, misschien is het een WRC uit een eerder jaar, het IS toch een WRC? En als je de prijs te hoog vindt dan koop je degene die bij Kees Dee staat.

Waarom denk je dat ie fake is? Je hebt wat gelezen op wikipedia?
    Pepe,
    Ik heb keurig gecorrespondeerd met de man in kwestie, dus ik beweer niet dat de WRC fake is. Maar als de man stellig blijft beweren dat deze WRC Signature uit 1984 is, dan klopt er iets niet.

Kees Dee heeft die WRC al 4 jaar hangen, dat zou zomaar een keer kunnen gebeuren dat ik eens ga kijken tzt.

En ik heb die kennis niet van wikipedia overigens, ik verdiep me op andere en uitgebreidere manieren (ook via kenners op dit forum) in gitaren die op mijn verlanglijstje staan.

Zie hier een korte samenvatting over de korte samenwerking tussen Wayne Charvel en Gibson. Dat liep niet lekker, dus duurde nog geen 2 jaar.
    "

Gibson WRCWayne Charvel made a namesake model offering through Gibson, the "Gibson W.R.C. Signature Model" - of which only a limited number were made, but this saw little recognition and was short-lived due mainly to a lawsuit filed by Jackson. The Gibson W.R.C. models were made from 1987–1988 and came in three standard colors: Red, black, and white. There are 200 of these guitars called "show case" models that actually have Wayne Charvel's signature on the bell. He actually signed each one of them and they came with a letter. Some people claim there were only 200 of the WRC guitars made overall but that's not true. The "200 guitars" were the ones that Wayne Charvel autographed by initialing the Gibson bell.

The WRC model came with a "faux leather case" that was tan in color and had a hot pink interior and combination locks. The earlier models had a Kahler "Spyder" tremolo and the later models had an actual Floyd Rose Original. All of the models were well made and had a maple neck bolt on with an ebony finger.

Dit komt niet van wikipedia en het is op verschillende sites te vinden én wordt bevestigd door een kennis van me die een exemplaar heeft.

Senior Member

Standaard

Begint op een trend te lijken : verneuk een HW1 en vraag dan de hoofdprijs: http://link.marktplaats.nl/368692952 , normale prijs van een 2dehands HW1 zo rond de 400-450 (max) , bewerk hem met wat schuurpapier en vraag er dan 600 voor.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Begint op een trend te lijken : verneuk een HW1 en vraag dan de hoofdprijs: http://link.marktplaats.nl/368692952 , normale prijs van een 2dehands HW1 zo rond de 400-450 (max) , bewerk hem met wat schuurpapier en vraag er dan 600 voor.
    Dit is toch geen Highway One? Die serie heeft volgens mij enkel gitaren met een '70's kop.
    Gear:
    Fender Custom Strat
    Tokai Stratocaster
    Warmoth Tele

Koch Powertone II
    Koch 4x12
    Yamaha VR5000

TC Electronic G-Major
    Boss DS-1 (Keeley mod)
    Boss CE-3
    Roland FC-200

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

nee hoor, eerste serie had een "normale" kop

en die WRC is inderdaad overpriced, voor dat bedrag zou je een Charvel prepro mogen verwachten niet een gibson die naast de Jackson lawsuit voornamelijk vanwege een ongelooflijk gebrek aan succes gediscontinueerd werd. de gitaar was op zich wel ok maar alleen als je van hele dunne nekken houd (vergelijkbaar met charvel in die tijd), en inderdaad het bouwjaar klopt niet, in die period maakte Wayne nog zijn Wayne Charvel gitaren uit Warmoth parts totdat Jackson dat ook stopte omdat de Wayne Charvel zijn naam niet meer op gitaren mocht gebruiken vanwege de verkoop van zijn bedrijf aan Grover Jackson
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard Contact met de verkoper

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    nee hoor, eerste serie had een "normale" kop

en die WRC is inderdaad overpriced, voor dat bedrag zou je een Charvel prepro mogen verwachten niet een gibson die naast de Jackson lawsuit voornamelijk vanwege een ongelooflijk gebrek aan succes gediscontinueerd werd. de gitaar was op zich wel ok maar alleen als je van hele dunne nekken houd (vergelijkbaar met charvel in die tijd), en inderdaad het bouwjaar klopt niet, in die period maakte Wayne nog zijn Wayne Charvel gitaren uit Warmoth parts totdat Jackson dat ook stopte omdat de Wayne Charvel zijn naam niet meer op gitaren mocht gebruiken vanwege de verkoop van zijn bedrijf aan Grover Jackson
    Hi!
    Ik heb keurig contact gezocht met de verkoper en hem erop gewezen.
    Hij mailde ook netjes terug en zei dat ie zich wellicht in het jaartal heeft vergist maar dat hij hem destijds nieuw heeft gekocht bij Reijnen in Roermond.
    Op zich klinkt dat geloofwaardig.
    Ik heb hem vriendelijk aangeboden de advertentietitel aan te passen, wat hij inmiddels heeft gedaan.
    Want als hij hem als "collectorsitem" -zijn woorden- wil verkopen, dan dient de informatie wel te kloppen natuurlijk.

Verder een vriendelijke man, dus was e.e.a. gewoon een vergissing.
    Het serienummer klopt overigens!

Guitar Info
    Your guitar was made at the
    Nashville Plant, TN, USA
    November 24th, 1987
    Production Number: 269

Dus al met al is de verkoper gewoon eerlijk en is er geen twijfel meer, dit is een echte WRC Signature!
    Laatst gewijzigd door Fisherman; 1 september 2010 om 15:06 Reden: twijfel weggenomen, verkoper had zich vergist en ik heb hem geholpen...is dus inmiddels opgelost.

Standaard

Dit kan toch niet?

http://muziek.marktplaats.nl/snaarin...ta_ind=22&fs=1

Of is die gast gewoon gek...

EDIT

Deze advertentie Klopt toch ook niet? Weet het niet zeker heb niet veel verstand van de JAP strats uit de jaren 80. Wel komt de gitaar uit 1989 toch? en niet uit 1984, zoals er staat. Overigens staat bij mijn strat het serial nr op de headstock. Dat deed me twijvelen
    Laatst gewijzigd door EJPostema; 1 september 2010 om 18:41

Senior Member

Standaard

Het lijkt mij een een echte

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EJPostema Bekijk bericht
    gek...

Klopt toch ook niet? Weet het niet zeker heb niet veel verstand van de JAP strats uit de jaren 80. Wel komt de gitaar uit 1989 toch? en niet uit 1984, zoals er staat. Overigens staat bij mijn strat het serial nr op de headstock. Dat deed me twijvelen
    bij de jappies staat het dacht ik altijd op die plek
    no life without music

Standaard

Heb zelf een jap namelijk, daar staat het op de headstock

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten