geweldige foto :P
En hij is alweer aan de slag.... succes en altijd leuk om te volgen.
Mijn knutsel pagina:
www.gemini-guitars.nl (non-commercial)
En toch zou ik de losse kepers/latten uit het rek van de bouwhandel verkiezen, Nagramoth, en bovendien ook nog de meest stoffige of smerige exemplaren. De losse exemplaren krijgen immers de kans om zich zo veel mogelijk ‘uit te werken’ en het stof erop bewijst hoe lang ze die kans reeds kregen. De oudste latten uit het schap kregen ook de meeste tijd om reeds n’ beetje te klimatiseren/drogen.
In de eerste plaats zou ik het kopshout bekijken en er zo veel mogelijk de kwartiers kepers uit halen, vervolgens deze met het minst knopen selecteren en als laatste ook even de rechtheid controleren. Al speelt die laatste eigenschap bitter weinig rol wanneer je uiteindelijk maar stukjes nodig hebt van amper een halve meter lang..
Tee.
Tee.
Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.
Foto's!!!
Mijn avondrust werd gisteren wreed verstoord door het gezaag van Nagramoth; bij nadere inspectie bleek de body al aardig gevorderd te zijn...
Na het lossen van de lijmklemmen: en stevig stukkie vuren...
Uitfreesd en uitgehold. Omdat ik voor de montage van de Bigsbyesque trem wat meer vlees nodig heb dan 6mm Masonite, heb ik de achterzijde slechts voor de helft weggefreesd:
De achterzijde is inmiddels verlijmd en flush gefreesd. De top is gisteravond voorzien van een klankgat en een gat voor de elektronica. Het klankgat moet nog een beetje bijgevijld worden, maar omdat de top nog los ligt, kan ik me daar vanavond lekker makkelijk op stukbijten. De Bigsby-kloon op de foto is overigens een geleend exemplaar.
![]()
Mijn knutsel pagina:
Stoer project, ben zeer benieuwd!
Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers
Ik heb voor klussen in huis de ervaring met pakketten vuren dat wanneer je de bandjes los trekt voor nare verrassingen kan komen te staan. Juist krom.
Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30
Hm, dan zal ik deze keer waarschijnlijk geluk gehad hebben...
Btw, nog maar weinig voortgang vanwege het natte herfstweer in NL. Ik kan niets doen buiten...
Mijn knutsel pagina:
Favorieten/bladwijzers