dit ziet er al heeeeeeeeeeeeeeeeel erg mooi uit
Ik heb zojuist zo'n gigantisch lange lofzang geschreven, dat ik automatisch weer uitgelogd was toen ik op het knopje 'verzenden' klikte, waardoor mijn post niet verscheen.
Ik hou het dus ditmaal wat korter.
Wat ben jij ongelofelijk goed bezig!!!!!
Respect. En niet zo'n klein beetje ook.
Ik ben er gewoon blij van geworden. Dank je!![]()
Goh, bedankt jongens!Erg leuk om jullie reacties te lezen.
Ondertussen is het ebben fineer verlijmd en op maat gebracht. Ik heb een oscillerende schuurmachine gekocht, daarmee heb ik de kop/hals overgang afgewerkt. Ook heb ik de gaten voor de potmeters geboord. De diameter van de gaten is wel nog te klein, ik ga ze later met het juiste boortje op maat maken.
De headstock. Ik heb de ‘jukbeenderen’ naast de trussrodcavity wat verhoogd en slanker gemaakt, om de kop wat eleganter te maken.
De kop/hals overgang
Groot kleurverschil tussen het hals- en bodyhout
Hier ligt ze naast de Custom
Het begint vorm te krijgen!
- Daniel
geweldig project...
bedankt voor de info over frezen
BTW. : hoe gaat hij gelakt worden || transparant??![]()
Graag gedaan
Hij gaat idd transparant gelakt worden. Iets goudbruin/amber achtig.
Goed gezien! Ik had wat problemen met de binding in dat stukje. Dit heeft geresulteerd in het verwijderen van de binding op die plek. Ik heb vandaag nieuwe binding ontvangen die ik kan gebruiken om die plek te herstellen. Dankzij de gesmolten binding als lijm zal de overgang niet/minimaal zichtbaar zijn.
De hals ga ik met de spindelschuurmachine, raspen en schuurpapier rond maken.
Vandaag heb ik de frets (voorlopig) afgewerkt). Ik heb ze gelijk gevijld met de toets en ik heb ze afgerond.
Ik heb er twee speciale ‘vijl-blokjes’ voor gemaakt:
Hedge heeft deze ook gebouwd: linkje. Het linkse blokje heeft een sleuf die onder een hoek van 35° verzaagd is. Dit blokje heb ik gebruikt om de ‘bevel’ te vijlen. In het rechtse blokje is een sleuf gezaagd onder een hoek van 90° (loodrecht, gewone zaagbladstand dus). Dit blokje heb ik gebruikt om de frets gelijk te vijlen met de toets. Ik heb op beide blokjes wat leer geplakt, om krassen te voorkomen en de blokjes makkelijker over de frets te laten glijden. Totale kostprijs: 15 euro voor de twee vijlen, de rest van het materiaal had ik liggen. Kostprijs van zo een blok bij StewMac: 50 euro + verzendingskosten! Zeer makkelijk zelf te maken en dus een aanrader voor iedereen die een fretjob/refret moet doen.
Nu dat de frets afgewerkt zijn, kan de toets verlijmd worden met de hals. Dat ga ik een van de volgende dagen doen.
- Daniel
Ziet er echt helemaal top uit allemaal.
Mijn complimenten!
Rob
Favorieten/bladwijzers