Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 20 van 24 EersteEerste ... 101819202122 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 191 t/m 200 van 238
    Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Voor de juiste term: De EL41 heeft een loctal voet. Is zo goed als even groot als een noval voet, maar heeft een uitstulping (puntje) aan de zijkant.
    Is iets anders als een octal voet.
    Sorry, je hebt helemaal gelijk, dat zijn voetjes speciaal voor buizen met dat nokje. ze zijn kleiner dan de octalvoetjes voor bijvoorbeeld 6v6 buizen.

Kan wel morgen ff kijken of ik een fotootje kan schieten voor degene die nooit een degelijke buis hebben gezien.

Moderator

Standaard

Voor de juiste term: De EL41 heeft een loctal voet..
    Zo heb je ook de loctite voet. Lijkt erg op loctal, maar je krijgt je buis er nooit meer uit.

pandjesbaas

Standaard

Voor de juiste term: De EL41 heeft een loctal voet. Is zo goed als even groot als een noval voet, maar heeft een uitstulping (puntje) aan de zijkant.
    Is iets anders als een octal voet.
    Voor de juiste term: De EL 41 heeft een rimlock voet. Loctal buizen : AZ 21, ECH 21, EBL 21 , EBL 71
    Sorry, master Nico...

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Bertman Bekijk bericht
    Zo heb je ook de loctite voet. Lijkt erg op loctal, maar je krijgt je buis er nooit meer uit.
    Oke, heb je daar dat tubetje oogdruppels bij nodig? Dat blauwe spul dat zo prikt bij mijn lenzen? Ohnee, die blauwe oogdruppels horen weer bij de EM80 of EM84, dat groene oog.

Of snappen we het nu helemaal niet meer?

Leuk Bert, Lekker verwarring zaaien. Pannekoek!

pandjesbaas

Standaard

... het is pannenkoek...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frits van Mourik Bekijk bericht
    Voor de juiste term: De EL 41 heeft een rimlock voet. Loctal buizen : AZ 21, ECH 21, EBL 21 , EBL 71
    Sorry, master Nico...
    Helemaal gelijk excusez moi
    Nico

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frits van Mourik Bekijk bericht
    ... het is pannenkoek...
    Officieel wel maar dat is volledig fout, een kippenhok bv heet zo omdat daar meerdere kippen in wonen. Een pannekoek is een koek uit de pan en daar gebruik je maar één pan voor dus is het eigenlijk pankoek hetgeen in de loop der tijd verbasterd is tot pannekoek maar nooit een pannenkoek kan worden.
    Kan verder weinig nuttigs aan het topic toevoegen maar zit vol bewondering te kijken hoe iemand die zichzelf een leek noemt met de hulp van dit forum van een hoop schroot toch nog een werkende versterker weet te bouwen (dat het goedkomt heb ik volledig vertrouwen in!)
    Not necessarily stoned..but beautiful...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Puerco Bekijk bericht
    ...... zit vol bewondering te kijken hoe iemand die zichzelf een leek noemt met de hulp van dit forum van een hoop schroot toch nog een werkende versterker weet te bouwen .......
    Dat is de kracht van het forum.....ennn GG

Wat die kippe betreft, niet uit je hoofdt lere. Straks komp er weer een of andere halfen zool die vintd dat ut weer anderz moedt

Frans.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Banned

Standaard

Een heel klein deel van de bedrading is gedaan (chassis stekkerdeel, zekering, schakelaar, indicatielampje, trafo).

Nu las ik ergens (vergeten de link op te slaan helaas) dat diode gelijkrichting een hogere HSP geeft dan een EZ80 met als gevolg dat, dat ook het geluid beinvloed. Ik ga er sowieso een EZ80 in zetten. Een diodegelijkrichter neemt maar ongeveer 3 cm2 in met een heel klein boardje. Dus ik denk verder.......

Ik kan ergens op het chassis een DPDT schakelaartje wel kwijt ( en flinke die met die spanningen kan werken). Zou het zin hebben om de gelijkrichter schakelbaar te maken? (niet een functie op de voor of achterzijde van het chassis om tijden het spelen te gebruiken, maar meer een instelfunctie op het chassis, achter de panelen. Wordt dus alleen gebruikt als de versterker uitstaat.

Ik denk trouwens dat er misschien wel een 3P2T schakelaar nodig is vanwege de diodes, maar dat wordt dan ff puzzelen,

Zou dit een leuke/nuttige aanpassing zijn, aangezien het eigenlijk geen extra materiaal kost, en de gelijkrichterbuis er toch wel komt?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht

Zou dit een leuke/nuttige aanpassing zijn, aangezien het eigenlijk geen extra materiaal kost, en de gelijkrichterbuis er toch wel komt?
    Ik zou hem met gelijkrichtbuis maken omdat dit voor een lekkere softstart zorgt. Gezond voor buis en elko. Is je amp eenmaal in bedrijf kun je een diode gelijkrichter gewoon eroverheen inschakelen zonder kans op schade. Trouwens maar één enkele schakelaar voor nodig. Damn, tis toch allemaal zo simpel he! Laatst was er een mooi voorbeeld in een topic, zal ff zoeken.

Frans.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 23 augustus 2010 om 16:12
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten