Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18

Discussie: Rack hulp

  1. #11
    Member
    Geregistreerd
    9 februari 2003
    Locatie
    goor
    Berichten
    30

    Standaard

    Ik ben niet achter de zelfde setup aan als petrucci zelf zijn muziek is is zeg maar mijn style...

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2002
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    474

    Standaard

    Op muziek.2ehands.nl staat een Mesa 50/50 met 2 Thiele boxjes te koop (vroeg hij toch al weer 1300,- voor volgens mij).
    Mooie Mesa Preamp ervoor en je bent een heel eind.
    Te koop: Egnater TOL 100 (by Rocktron) incl. flightcase en footswitch.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Misschien is een Sansamp wat voor jou of een Engl 530 als't niet te duur moet.

  4. #14

    Standaard

    het is altijd gevaarlijk om op basis van iemands geluid (i.e. Petrucci) een aankoop te doen... Het geluid van Petrucci (i.e. Boogie) is op zich een vrij makkelijk geluid en zegt eigenlijk niet zoveel over de kwaliteit van de Triaxis of boogie in het algemeen... Tuurlijk, Boogie is erg goed (alleen veel te duur), maar het zit hem m.i. meer in hoe je met de EQ omgaat.
    De rest is allemaal basisklank, en dat bevalt je of niet. Mijn mening over de triaxis (yuk) is wellicht bekend, en ik ben er van overtuigd (lees: ik weet het zeker) dat je met bijvoorbeeld een tweedehands H&K access betere resultaten boekt. Engl is ook een hele leuke optie.
    Er is maar een ding belangrijk, je gevoel en je oren! Mooie plaatjes van pro-racks zeggen me niet zoveel... (zei ik dat?????)

  5. #15

    Standaard

    Naast de voor- en eindversterker bepalen je luidsprekers in grote mate je geluid. Een goede versterker combinatie kan op de ene speakerkast geweldig klinken terwijl een andere speakerkast een veel minder resultaat geeft. Het merk, type en formaat van de gebruikte speaker(s) en het type kast (gesloten, open of ported) zijn belangrijke factoren die invloed hebben op je geluid. Zeker de moeite om hier veel tijd en aandacht aan te besteden. Succes!

  6. #16

    Standaard

    in principe kan je beginnen met een fx apparaat in een rack bij je bestaande set.
    daarna als je geld hebt en weet wat voor geluid je wilt kan je een preamp kopen. dan ga je met je gitaar in de preamp dan naar de fx of via de fxloop het licht eraan wat je hebt. en van daar naar de xxloop return van je combo. dan kan je lijven spelen.
    dan moet de keuze maken tussen poweramp en speakers...
    een poweramp kan mischine je speakers van je combo aansturen maar of dat wijs is weet ik niet.
    en je hebt dus ook nog speakers nodig.

    beknibbel niet op de speakers maar koop goede. je geluid staat en valt er echt mee.

    succes.

    Nocki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  7. #17
    Member
    Geregistreerd
    9 februari 2003
    Locatie
    goor
    Berichten
    30

    Standaard

    bedankt voor de vele reacties, ik denk dat ik maar ga doen wat nocki zegt eerst maar een gmajor in een rackje of zo dan een preamp. Maar als een preamp door me fx loop laat gebruikt ie dan alleen de eindversterker
    of bijden want dan koop ik liever eerst een preamp. Trouwens een mesa studio preamp van mijn gitaar leeraar.. als je daar snel op speeld pakt ie niet alle noten meer heel raar is dat bij meerdere mesa's
    ?

  8. #18

    Standaard

    je kan een preamp in de gitaar input hangen of in de fxloop return van je combo. in de fxloop heeft de voorkeur maar je moet even kijken wat je oren zeggen. de mesa studio is een geweldg preamp ik heb er niks over gehoord dat ie niet alle noren pakt. dus dat snap ik niet echt.

    De G-major samen met mesa boogie amps wekrt niet 100% dan zou je beter kunnen door sparen voor een betere amp. dit is niet iedereen met me eens maar de samen werking is niet optimaal tussen die 2 door een impedantie probleem.

    Nocki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top