Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1072 van 1214 EersteEerste ... 725729721022106210701071107210731074108211221172 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 10.711 t/m 10.720 van 12136

Standaard

Nieuw!

Dit is mijn pedalenbordje nu: we gaan vanuit een Fender HSS Strat in de Oxfuzz (germanium) > Polytune > Crybaby > BD-2 > TS-808 > DL-4 en dan naar een Fender Blues Junior Texas Red.

Ik voed dit alles met een 1-SPOT adapter, die aan een verlengsnoer onder de Pedaltrain 2 (SC) zit geklit. Patch kabeltjes zijn van Pro Snake. Helemaal top

Zoals je ziet (!) is er nog genoeg ruimte over voor een toekomstige Vibe (Mojo Vibe?) en wellicht een Octavia. Maar dat zien we tegen die tijd wel weer, hè!

Erg erg tevreden nu!
    Laatst gewijzigd door TwanBG; 20 augustus 2010 om 20:00

Senior Member

Standaard

Lekker bluesbordje!
    Hoe is die Oxfuzz?

Standaard

De Oxfuzz is echt SUPER dik!

Bij gitaarvolume 7 'cleant' het echt mooi op, op 8 is het overdrive-achtig en op 10 is het gewoon sustaaaaaaaaaaaaain. Maar dat is ongetwijfeld bij meer bekende (germanium) fuzzes.

Verder bevat hij oude NKT-274 (ja, geen 275 ; ) transistors. Deze klinken ook echt top. De filmpjes ervan op Youtube (met name de demo van Philip Sayce) hebben me zó overtuigd, dat ik hem 3 weken terug heb besteld.

Het geluid wat je hoort is ook echt wat je krijgt. Ik vind hem echt super!
    Laatst gewijzigd door TwanBG; 20 augustus 2010 om 21:20

Senior Member

Standaard

Ik heb een Showmaster 48 met een t-rex tunetrunk erin en mijn wah naast de tonetrunk, de tonetrunk is eigenlijk hetzelfde als een pedaltrain.

maar ik vindt dat de helling te flauw is, als ik de bovenste verdieping pedalen intrap dan raak ik bijna altijd met mijn hak de onderstaande pedalen,
    en dan is b.v. de gain of tone knop verdraait, of erger nog het volume.
    dat is best wel vervelend.

Dus,,, ik zat er aan te denken om de tonetrunk eruit te gooíen en gewoon een
    houten balk(je) erin te leggen, zodat er meer hoogte verschil is.

maar nu dat ik mijn pedalboard toch helemaal overhoop ga gooíen....
    kan ik ook wat andere dingen aanpassen.
    Wie heeft nog wat goeíe tips voor mij?

ps, ik heb al noppenfolie ( die schuin achtige punten ) aan de boven bevestigd

Senior Member

Standaard

bv. als ik nu de 1e rij pedalen gewoon op de showmaster 48 plaats
    liggen ze vrij diep.
    en als ik er een multiplex plaat in leg over de heele bodem dan is het probleem wel opgelost, maar volgens mij komt er dan wel een pak gewicht bij.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom123 Bekijk bericht
    bv. als ik nu de 1e rij pedalen gewoon op de showmaster 48 plaats
    liggen ze vrij diep.
    en als ik er een multiplex plaat in leg over de heele bodem dan is het probleem wel opgelost, maar volgens mij komt er dan wel een pak gewicht bij.
    Dat gewicht erbij is so true.
    Maar dan kun je er ook met je volle gewicht op staan...(maar doe dat toch maar niet )
    Love is patient, love is kind. Love comes through every time.
    Always protects, hopes and trusts. Keeps on believing and it never gives up.
    ----------------------------------------------------------------------------------------
    voorlopig niets meer te koop...

Senior Member

Standaard

Ik heb het wel vaker geroepen, maar nogmaals: i.p.v. een zware multiplex plaat heb ik destijds een soort van frame van relatief licht vuren hout gemaakt.
    Hierop heb ik een dunne triplex plaat met klittenband vastgezet, op plekken waar dat nodig was. 't Is wel wat meer werk, maar het scheel gewicht.
    Bijkomend voordeel is dat je tussen het lattenframe (reserve)kabels kwijt kunt, en evt. een voeding o.i.d.

Wat betreft het probleem met het aanraken v.d. pedalen met je hak, dit kun je eenvoudig oplossen door de achterste latjes hoger te maken, ik heb ze destijds gewoon gekanteld, scheelt zo een paar centimeter.
    Zo creëer je dus een verhoging voor de achterste pedalen.

Succes.

Edit: Het doorzakken van de bodemplaat kun je voorkomen door op strategische punten rubber-voetjes te plaatsen.

Senior Member

Standaard

dat is ook wel een goeíe ja.

ik heb net zelf ook nog wat bedacht :P
    als ik nou een dunne triplex plaat op de bodem plaats.
    dan is de bodem ook wel verstevigd, en dan heb ik al een halve cm gewonnen.
    misschien is dat net genoeg.

en dan die balk als verhoging erin, en tata :P
    maar dan heb ik wel mijn kabels rond slingeren, dat is natuurlijk niet zo netjes

Senior Member

Standaard

@ Huisje en de andere die een showmaster 48 hebben.

is die van jullie trouwens zwaar geworden?
    Want toen ik mijn tonetrunk erin had met al mijn pedalen was het toch een behoorlijk gewicht.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom123 Bekijk bericht
    ...de tonetrunk is eigenlijk hetzelfde als een pedaltrain.
    Niet helemaal waar. Het idee is inderdaad hetzelfde, maar de Tonetrunk is opgebouwd uit L-profielen, daar waar de Pedaltrain is opgebouwd uit vierkante kokerprofielen.

Wat merk je daar nou van in de praktijk? Bij de kleinere pedalboards niet, maar de grotere tonetrunks buigen door als je erop staat, de pedaltrain.
    Probleem? Nee, maar sommige mensen hebben liever niet dat 'ie doorbuigt. Het ding zelf is sterk zat, alleen niet zo stijf als de pedaltrain.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten