Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 20 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 195

Standaard

Daarna heb ik de gitaar ‘gebonden’. Ik heb de 1,4 cm brede binding van StewMac gebruikt. Wat een hel om deze te buigen in de hoorn van de gitaar (aangezien het kanaal de top volgt). Hier heb ik geen foto’s van. Volgende keer gebruik ik normale binding!

Hierna heb ik de headstock op dikte gebracht:

De Gibson moustache headstock uitgefreesd:

Zo breng ik de sidedots aan:

Ik heb een boortje met dezelfde diameter als het zwarte plastieken staafje (dat ik voor de sidedots gebruikt heb) gebruikt:

Dit boortje is erg scherp. Bij het handmatig boren van de gaatjes ben ik er dan ook in geslaagd in mijn vingers te snijden met het boortje.

Ik neem de sleuven voor de frets over op de zijkant van de toets. Hierna teken ik de diagonalen van de rechthoek. Hun snijpunt is het middelpunt van de rechthoek

Met mijn boortje heb ik een gaatje geprikt

… en door het boortje handmatig rond te draaien krijg je een mooi resultaat

In de gaatjes heb ik daarna wat gesmolten binding gedaan en het plastieken staafje.

Het resultaat:

Hierna heb ik een fretbender gemaakt. Ik heb er onderdelen uit de ‘onderdelen’-doos van mijn vader voor gebruikt:

Standaard

Door een rondel met een kleinere diameter dan de twee cilinders te gebruiken ontstaat er een groef waarin de baard van de fret past. StewMac gebruikt dit ook bij hun fretbender van 70 (!) dollar. Deze fretbender heeft me niets gekost en werkt evengoed.

De straal van mijn fretbender is iets kleiner dan de radius van mijn toets, waardoor de frets gemakkelijk in de toets kunnen worden geklopt/geperst zonder dat ze er terug uit wippen.

Met behulp van de Dremel heb ik de baard van de fret weggeschuurd zodat de fret ook op de binding kan:

Het resultaat:

Hierna heb ik een mal gemaakt om de pick-ups uit te frezen:

Zo heb ik de mal gemaakt: wat stukjes hout die als geleider voor de frees dienen. Voor de ‘voetjes’ heb ik hetzelfde gedaan.

De mal op zijn plaats (ik heb met een forstnerboortje eerst wat material weggehaald voor ik begon te frezen):

En klaar:

De hals heb ik laten zitten bij het frezen, hierdoor loopt de wand van de halspickup mooi door:

Standaard

Ik heb ook een trussrod-cover van gevlamd esdoorn gemaakt. Dat zal goed staan op het ebben kopfineer:

Morgen ga ik het fineer verlijmen. Ook ga ik de hals op de breedte (aan elke nog +- 1 mm over) van de toets brengen.

- Daniel

Standaard

Ziet er heel mooi uit, knap gedaan, alleen vind ik de truss cover wel een beetje lomp dik zeg maar.
    Misschien als je er bevels aan geeft aan alleen de 2 zijkanten denk ik dat ie al een stuk subtieler zal ogen. Maar dat ben ik, verder goed werk en ik ga je volgen
    Epiphone Les Paul Standard plus '07
    Ibanez GAX 70 '03
    Ibanez MC924 '85 Bas
    Marshall JCM 900

Standaard

Bedankt Hiro!

Je hebt gelijk dat de trussrodcover te dik is Ik moet hem namelijk nog op dikte maken. Dat ga ik straks even doen.

Senior Member

Standaard

ik vind dit een heeel volwassen project! mooi hoor!
    fenders stuiteren, gibsons breken

stem op mijn vriendin..! please?
    --Jenneke - Bestemming Onbekend--

Senior Member

Standaard

Ziet er erg goed uit! En dat voor een eerste project. Hoop dat ik met mijn eerste project hetzelfde resultaat kan bereiken.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Standaard

Bedankt!

Ik heb ondertussen ook een emailtje gestuurd naar iemand die logo's op aanvraag maakt (met een mini cnc). Het logo dat ik wil gebruiken gaat m'n petje te boven qua uitzaag-skills. Op deze manier kan ik een keurig logo inleggen.

Senior Member

Standaard

ziet er ontzettend goed uit, is die bout (of wat het ook is) die ik zie in de nek van de truss rod
    no life without music

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pueblo Bekijk bericht
    ziet er ontzettend goed uit, is die bout (of wat het ook is) die ik zie in de nek van de truss rod
    Thx!

Jep, dat is het "anker" van de trussrod. Ik heb vandaag ook het ebben kopfineer verlijmd, zondagochtend gaat deze uit de klemmen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten