Valt wel mee volgens mij: Haar, Rebel Relic, London City, Martien () enz. Blijkbaar geen probleem. Maar nogmaals, ik denk dat ze het op zich niet fout bedoelen, ze verwoorden het alleen wat verkeerd en ze reageren blijkbaar erg dom op een goed bedoelde mail van Hendriks.
@snaarplukker: ik ben bang dat Leo sowieso niet meer kijkt.....
@Sanderltd: ik denk echt dat ze niet willen suggereren dat ze Fender's bouwen, maar kopieën van Fender-modellen.
Gr. C.
In de advertentie zegt hij wel degelijk dat hij Fenders bouwt.
Hij gebruikt geen Fender Decals , dus dat valt dan weer mee.
Hallo Henk.
Juist omdat er eigen decals worden gebruikt denk ik dat ze het zo bedoelen als ik schreef. Maar ik kan me vergissen. Ze zijn sowieso niet zo klantvriendelijk...;
En in het algemeen: als ik een kopie van een Fender in elkaar zet van Fender/All Parts onderdelen of anders van goedkope budget bodies en halzen (wie zij daar Opperdoes...? ) en ik heb het dus niet over een Fender maar een Fender-kopie, dan is daar toch juridisch niets mis mee of vergis ik me dan ook?
Want je kunt legaal talloze kopieën van Fender-bodies en halzen kopen en assembleren. Worden die dan ook verkocht door licentie-houders?
Gr. C.
Als je assembleert of zelf bouwt is daar niets mis mee ,ook niet als je ze verkoopt , het is alleen de zin " ik bouw Fenders" , volgens mij ook een beetje dommigheid.
Ik heb nu 2 telecaster ,beide samengestelt van Allparts , Warmoth ,etc , het zijn voor mij "telecasters" en geen "Fender telecasters" ook al zijn ze van Licensed parts.
Mwah, als ik voor één dagje rechter mocht zijn dan vond ik dat zo'n patent een keer is afgelopen. Daarnaast zijn de namen Stratocaster, Telecaster enz. haast zelfstandige naamwoorden geworden omdat ze er al zoooo lang zijn en dus ook als zodanig bekend zijn.
Maar ja, niemand heeft me nog voor deze post gevraagd...
Favorieten/bladwijzers