Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 592 van 1797 EersteEerste ... 9249254258259059159259359460264269210921592 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.911 t/m 5.920 van 17961
    Senior Member

Standaard

Slordig ook dat die ringetjes van de stemmechanieken ook bij een echte Epi vaak over de binding van de kop heen zitten.. is dus blijkbaar ook geen goed criterium..
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Slordig ook dat die ringetjes van de stemmechanieken ook bij een echte Epi vaak over de binding van de kop heen zitten.. is dus blijkbaar ook geen goed criterium..
    Tja de bindings van de Epi's uit Korea zijn breder (tel de streepjes)

De Chinese Epi's hebben dunnere bindings en daar komen ze er ook overheen, dus die zijn nog slechter.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Zo zie je op deze dat het dus nogal varieerde door d eloop van de jaren. De middelste stemsleutel staat heel dichtbij de Split Diamond inlay, terwijl die 'fake-tutorial' een stukje hoger beweert dat dat dus nep is.
    Overigens heb ik ook jarenlang een Koreaanse Epi LP Custom gehad en ook met Seymour Duncans klonk dat ding vlak en levenloos. Zó geweldig was het dus ook niet allemaal...
    Tja Mitch, ik vind dat je nu een beetje loopt te zeuren om het zeuren.

Wat jij slecht vind qua klank vind een ander weer precies het geluid wat hij of zij zoekt.

Ik heb wel eens Fenders in handen gehad die wat mij betreft gelijk op de vuurstapel mochten, die door anderen weer geweldig gevonden werden.

Chinese Epi's zijn gewoon van een mindere qualiteit, eind uit klaar.

Senior Member

Standaard

Tja , dat er Gibsons gekopieerd worden kan ik nog begrijpen , maar een kopie van een budget gitaar maken???? Nog even wachten en we krijgen Stagg en Richwood kopien.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Tja , dat er Gibsons gekopieerd worden kan ik nog begrijpen , maar een kopie van een budget gitaar maken???? Nog even wachten en we krijgen Stagg en Richwood kopien.
    ik denk eerder namaak bomen...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Stratjes zijn voor watjes 

Moderator

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Tja Mitch, ik vind dat je nu een beetje loopt te zeuren om het zeuren.

Wat jij slecht vind qua klank vind een ander weer precies het geluid wat hij of zij zoekt.

Ik heb wel eens Fenders in handen gehad die wat mij betreft gelijk op de vuurstapel mochten, die door anderen weer geweldig gevonden werden.

Chinese Epi's zijn gewoon van een mindere qualiteit, eind uit klaar.
    Dat mag je vinden hoor, ik snap alleen niet waarom Ik heb een Koreaanse Epi gehad en die was gewoon echt niet goed. Mijn eerste gitaar na mijn startersgitaar, ik heb er redelijk op leren spelen. Maar toen ik daarna ietsje meer budget had en bijvoorbeeld aan de Godins zat viel -ie toch wel ernstig door de mand qua klank.
    Dus omdat ik niet 'halleluja' bij een redelijk netjes afgewerkte gitaar roep zeur ik om het zeuren? Vreemde redenering. Waarom je daar Fenders bij moet halen om je argument kracht bij te zetten.... Ik neem aan om een 'groot' merk af te zetten tegen een 'minder' merk of zo? Dan kun je wel aan de gang blijven en meteen roepen dat iedere gitaar individueel beoordeeld moet worden. Wat overigens ook zo is maar dan kun je zo moeilijk kletsen over bepaalde merken en types gitaren
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Dat mag je vinden hoor, ik snap alleen niet waarom Ik heb een Koreaanse Epi gehad en die was gewoon echt niet goed. Mijn eerste gitaar na mijn startersgitaar, ik heb er redelijk op leren spelen. Maar toen ik daarna ietsje meer budget had en bijvoorbeeld aan de Godins zat viel -ie toch wel ernstig door de mand qua klank.
    Dus omdat ik niet 'halleluja' bij een redelijk netjes afgewerkte gitaar roep zeur ik om het zeuren? Vreemde redenering. Waarom je daar Fenders bij moet halen om je argument kracht bij te zetten.... Ik neem aan om een 'groot' merk af te zetten tegen een 'minder' merk of zo? Dan kun je wel aan de gang blijven en meteen roepen dat iedere gitaar individueel beoordeeld moet worden. Wat overigens ook zo is maar dan kun je zo moeilijk kletsen over bepaalde merken en types gitaren
    Het gaat om de context hoe het staat.

De Chinese Epi's zijn nu soms zo slecht of slordig, dat het zelfs lastig is de neppers van de echte te onderscheiden.

Dat je een Epi hebt gehad die niet de sound gaf die jij wilde, vind ik iets heel anders dan de kwaliteitsverschillen tussen Koreaanse Epi's en Chinese Epi's in het algemeen.

Moderator

Music

Volgens mij maak je nu de context: ik klaag over een Koreaanse Epi dus dan kan een Chinese Epi wel eens prima zijn. Als dat je interpretatie was: zo was het dus niet bedoeld. Wél wilde ik aangeven dat een ander land van productie, zoals Korea in dit geval, niet meteen zaligmakend is. In ieder geval van klank.
    Ik lees hier erg vaak (en nee, niet allen van jou) dat een gitaar 'prima' is als -ie van echt hout is in plaats van multiplex en als -ie goed is afgewerkt. Dat wordt dan later hooguit gerelativeerd tot 'prima als je het vergelijkt met een Chinese gitaar voor hetzelfde geld'. Daar heb ik ook wel eens mijn bedenkingen bij, maar die houd ik over het algemeen voor me. Dat ik dus nu van zeuren om het zeuren wordt beschuldigd als ik alleen maar iets negatiefs zeg over een gitaar die ik nota bene zelf gehad heb...pfff...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Hele goede avond iedereen,

Ik heb de volgende gitaar op het oog: http://link.marktplaats.nl/321182492

Het zou een USA moeten zijn, maar het is geen std. gezien de brug en het feit dat er geen originele koffer bij zit en heeft gezeten.
    Ik kwam op een site waar staat dat het een 50 anniversary zou zijn, maar deze heeft nitro lak en de gitaar in de advertentie poly.

Weet iemand precies welke gitaar dit is?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Je bedoelt een kopie van bijvoorbeeld een HK Les Paul??
    Zo eentje die je gratis krijgt bij 50 euro boodschappen bij de AH ofzo?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten