Slordig ook dat die ringetjes van de stemmechanieken ook bij een echte Epi vaak over de binding van de kop heen zitten.. is dus blijkbaar ook geen goed criterium..
Slordig ook dat die ringetjes van de stemmechanieken ook bij een echte Epi vaak over de binding van de kop heen zitten.. is dus blijkbaar ook geen goed criterium..
Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.
Tja Mitch, ik vind dat je nu een beetje loopt te zeuren om het zeuren.
Wat jij slecht vind qua klank vind een ander weer precies het geluid wat hij of zij zoekt.
Ik heb wel eens Fenders in handen gehad die wat mij betreft gelijk op de vuurstapel mochten, die door anderen weer geweldig gevonden werden.
Chinese Epi's zijn gewoon van een mindere qualiteit, eind uit klaar.
Tja , dat er Gibsons gekopieerd worden kan ik nog begrijpen , maar een kopie van een budget gitaar maken???? Nog even wachten en we krijgen Stagg en Richwood kopien.
Dat mag je vinden hoor, ik snap alleen niet waaromIk heb een Koreaanse Epi gehad en die was gewoon echt niet goed. Mijn eerste gitaar na mijn startersgitaar, ik heb er redelijk op leren spelen. Maar toen ik daarna ietsje meer budget had en bijvoorbeeld aan de Godins zat viel -ie toch wel ernstig door de mand qua klank.
Dus omdat ik niet 'halleluja' bij een redelijk netjes afgewerkte gitaar roep zeur ik om het zeuren? Vreemde redenering. Waarom je daar Fenders bij moet halen om je argument kracht bij te zetten.... Ik neem aan om een 'groot' merk af te zetten tegen een 'minder' merk of zo? Dan kun je wel aan de gang blijven en meteen roepen dat iedere gitaar individueel beoordeeld moet worden. Wat overigens ook zo is maar dan kun je zo moeilijk kletsen over bepaalde merken en types gitaren![]()
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Het gaat om de context hoe het staat.
De Chinese Epi's zijn nu soms zo slecht of slordig, dat het zelfs lastig is de neppers van de echte te onderscheiden.
Dat je een Epi hebt gehad die niet de sound gaf die jij wilde, vind ik iets heel anders dan de kwaliteitsverschillen tussen Koreaanse Epi's en Chinese Epi's in het algemeen.
Volgens mij maak je nu de context: ik klaag over een Koreaanse Epi dus dan kan een Chinese Epi wel eens prima zijn. Als dat je interpretatie was: zo was het dus niet bedoeld. Wél wilde ik aangeven dat een ander land van productie, zoals Korea in dit geval, niet meteen zaligmakend is. In ieder geval van klank.
Ik lees hier erg vaak (en nee, niet allen van jou) dat een gitaar 'prima' is als -ie van echt hout is in plaats van multiplex en als -ie goed is afgewerkt. Dat wordt dan later hooguit gerelativeerd tot 'prima als je het vergelijkt met een Chinese gitaar voor hetzelfde geld'. Daar heb ik ook wel eens mijn bedenkingen bij, maar die houd ik over het algemeen voor me. Dat ik dus nu van zeuren om het zeuren wordt beschuldigd als ik alleen maar iets negatiefs zeg over een gitaar die ik nota bene zelf gehad heb...pfff...
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Hele goede avond iedereen,
Ik heb de volgende gitaar op het oog: http://link.marktplaats.nl/321182492
Het zou een USA moeten zijn, maar het is geen std. gezien de brug en het feit dat er geen originele koffer bij zit en heeft gezeten.
Ik kwam op een site waar staat dat het een 50 anniversary zou zijn, maar deze heeft nitro lak en de gitaar in de advertentie poly.
Weet iemand precies welke gitaar dit is?
Favorieten/bladwijzers