Jah is idd. De fire en powerball zijn echt heel fel en agressief van sound. Savage is wat minder agressief, ronder en zwaarder. Daar raad ik vaak aan om ook de savage te proberen, zeker voor de death metallers. Ik vind het echt heerlijk klinken. Savage is meer mijn voicing dan de balletjes moet ik zeggen. En blackmore is weer op de savage gebasseerd maar dan wat meer rock georienteerd.
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
De savage heeft trouwens heel erg bruikbare gainknoppen op het highgain kanaal vond ik. Eentje kan je makkelijk open zetten, en de andere over 12 uur. Terwijl de fireball dan al belachelijk wordt bij wijze van spreken. De deep switch op de savage is ook heel aangenaam vond ik. Geeft me altijd zin om een resonance te zetten op mijn fireball...
Peavey 3120. Wow...
Rivera Knucklehead...... Jammie.
Leukste 2x12
Duesenberg DOOZY TWO
![]()
Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...
Die 3120 is toch gewoon hetzelfde als de triple X?
Heb ik geen idee van. Krijg er wel gas van. Het heeft een Fender clean. Dus lijkt me een Peavey antwoord op het Eddy van Halen/Fender avontuur.
Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...
even een vraagje: kun je de marshall vintage modern ook gebruiken voor metal? want ik heb er al zoveel goeds over gehoord
Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab
[Savage is meer mijn voicing dan de balletjes moet ik zeggen. En blackmore is weer op de savage gebasseerd maar dan wat meer rock georienteerd.[/quote]
hmm..mijn Blackmore kan toch echt heel erg metal klinken. is natuurlijk ook een combi van gitaar, speakers en vingers
Noud Smeets plays BO-EL guitars, Curt Mangan usa strings and Taurus pedals exclusively
Ja zeker zijn er prima metal tonen uit de blackmore te halen. Maar hij is wel minder strak dan de balls. En dat is voor rock (vind ik persoonlijk) wat lekkerder. Ook de SE is wat compresster dan blackmore. Ik vind dus uit de blackmore een lekkerdere rocksound komen dan uit de fireball. Als je beetje half gain hebt zeg maar. Daarvoor heb ik mijn fireball weg gedaan en de blackmore gekocht. Maar dat is persoonlijke smaak misschien.
Hierboven word eddie van halen genoemd. Maar misschien is die EVH 5150III wel iets?
Heb hem zelf nooit geprobeerd maar het schijnt een lekker scheurbakkie te zijn.
Laatst gewijzigd door Thiez; 9 augustus 2010 om 11:03
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
Favorieten/bladwijzers