Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 586 van 1797 EersteEerste ... 8648653657658458558658758859663668610861586 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.851 t/m 5.860 van 17961
    Senior Member

Standaard

Mijn idee, dus eigenlijk is het helemaal niet teveel gevraagd voor die gitaar gezien de tijd die hij er in steekt.

Prijstechnisch kun je dan beter opdrachten aannemen om een USA strat/tele te relicen, dan staat de prijs van de relic (±€200) meer in verhouding tot de aanschafwaarde van een 2de hands USA strat/tele. Maar enige transparantie over de afkomst van de onderdelen zou wel beter zijn, maar misschien geeft hij die ook als je hem om een reactie vraagt of interesse toont. (ik denk het wel)

Enne Gearjunkie, Alleycat is een grote stads meneer uit Amsterdam, dus laat ons polderjongens er even buiten .
    Laatst gewijzigd door speedmusic; 5 augustus 2010 om 09:39

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door speedmusic Bekijk bericht
    Mijn idee, dus eigenlijk is het helemaal niet teveel gevraagd voor die gitaar gezien de tijd die hij er in steekt.

Prijstechnisch kun je dan beter opdrachten aannemen om een USA strat/tele te relicen, dan staat de prijs van de relic (±€200) meer in verhouding tot de aanschafwaarde van een 2de hands USA strat/tele. Maar enige transparantie over de afkomst van de onderdelen zou wel beter zijn, maar misschien geeft hij die ook als je hem om een reactie vraagt of interesse toont. (ik denk het wel)

Enne Gearjunkie, Alleycat is een grote stads meneer uit Amsterdam, dus laat ons polderjongens er even buiten .
    Daar heb je inderdaad een paar goede punten.

Het relicen kost veel tijd en daarvan wil hij wat terugzien(logisch).
    Probleem is inderdaad dat je dit meer terugziet als je deze relic doet bij een Fender, dan kun je het prijstechnisch beter verdedigen.

Nogmaals de relics zien er goed uit, maar de prijs wordt dan gewoon te hoog, ik bedoel het verschil tussen de standaard versie en zijn versie, gaat over de kop, terwijl je dit niet hebt als je dit bij een duurdere Fender doet en ik denk dat de bereidheid om het relicen te betalen dan ook groter wordt.

Ik zie soms in zijn ads wel de opmerking "hand build" staan en dat vind ik een beetje tricky, omdat dit meer in de hoek van assemblage en relicen zit

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    ..Ik zie soms in zijn ads wel de opmerking "hand build" staan en dat vind ik een beetje tricky, omdat dit meer in de hoek van assemblage en relicen zit
    Alle gitaren worden hand gebouwd. Ik heb op geen enkel filmpje gezien dat het machinaal wordt gedaan. Buiten het voorbewerken van body's en halzen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snaarplukker Bekijk bericht
    Alle gitaren worden hand gebouwd. Ik heb op geen enkel filmpje gezien dat het machinaal wordt gedaan. Buiten het voorbewerken van body's en halzen.
    Daar ligt dus nu de nuance vind ik.
    Onder handgebouwd versta ik dat je de body's en halzen ook zelf maakt, zoals HAAR dat ook doet en naar ik begreep Rebel Relic ook.

kant en klaar aangeleverde body's en halzen spuiten/lakken, vullen met electronica en in elkaar zetten noem ik assambleren

De Chris Larkin die ik had was echt handgemaakt, deze bouwer maakte zijn halzen en body's zelf, evenals het spuitwerk.

Senior Member

Standaard

Ik heb weleens mail contact met die Alley Cat relics. Zijn gewoon goedkope gitaarjes zoals London City en Squier, die hij reliced en vervolgens weer doorverkoopt. Tis meer een relic job dan uberhaupt assemblage.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkV Bekijk bericht
    Ik heb weleens mail contact met die Alley Cat relics. Zijn gewoon goedkope gitaarjes zoals London City en Squier, die hij reliced en vervolgens weer doorverkoopt. Tis meer een relic job dan uberhaupt assemblage.
    Kan 'ie toch op z'n minst in zn advertenties zetten?
    Erg mooie relics verder.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bolder Bekijk bericht
    Les Strat weer hoor...
    jij hebt er blijkbaar wel zoveel doel over dat je zelfs niet eens kan zien dat het een london city comet is en geen handgemaakte jonge jonge jonge, het is toch niet te geloven dat als ik toevallig wel eens iets verkeerds hier post wat idd geen twijfel is, dat ik daarna meteen de naam krijg dat ik hier waardeloze en ongefundeerde dingen post.

erg jammer.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daan_B Bekijk bericht
    Kan 'ie toch op z'n minst in zn advertenties zetten?
    Erg mooie relics verder.
    Dat was dus ook één van mijn punten van kritiek

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Les Strat Bekijk bericht
    jij hebt er blijkbaar wel zoveel doel over dat je zelfs niet eens kan zien dat het een london city comet is en geen handgemaakte jonge jonge jonge, het is toch niet te geloven dat als ik toevallig wel eens iets verkeerds hier post wat idd geen twijfel is, dat ik daarna meteen de naam krijg dat ik hier waardeloze en ongefundeerde dingen post.

erg jammer.
    In dit geval heb je in mijn ogen gelijk, maar in het verleden heb je wel eens dingen gepost in dit topic die wel correct waren.

Zijn de naweën van je verleden.

Niet meer over opwinden, waait vanzelf over

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Daar ligt dus nu de nuance vind ik.
    Onder handgebouwd versta ik dat je de body's en halzen ook zelf maakt, zoals HAAR dat ook doet en naar ik begreep Rebel Relic ook.

kant en klaar aangeleverde body's en halzen spuiten/lakken, vullen met electronica en in elkaar zetten noem ik assambleren

De Chris Larkin die ik had was echt handgemaakt, deze bouwer maakte zijn halzen en body's zelf, evenals het spuitwerk.
    +1
    het zal mss niet verbazen dat ik het geen nuance maar zelfs een groot verschil vind: een bouwer die alles zelf doet, of iemand die onderdelen uitzoekt en in mekaar steekt... da's zeker geen waarde oordeel, maar ik ben altijd voor een zo juist mogelijke formulering van wat je doet, en daar wordt al es licht overheen gegaan in ads imo

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten