oude nummers van santana zijn goed studiemateriaal voor beginners.
samba pa ti, moonflower e.d.
Langzaam, duidelijke noten, geen exotische technieken enz.
te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40
I 2nd that
Hij heeft er meer aan om gewoon gitaar te leren spelen in plaats van houterig, gevoelloos, zonder vibrato's en bends de 2e solo van sweet child of mine te leren spelen.
Ik ken iemand die aan bovenstaande 'eis' voldoet.
Speelt hij een nummer, zoals Money for Nothing (Dire Straits), vroeg ik wat het was.
Terwijl ik Money for Nothing echt wel ken.
Gewoon beginnen bij de basis en langzaam opbouwen.
En gooi die fucking gnr-troep bij het grofvuil!
Als iemand nou meer plezier beleeft aan het spelen van solo's dan aan akkoorden, laat hem dan lekker doen. Er zijn nog altijd genoeg bands die zowel een leadgitarist als een slaggitarist hebben.
En je kunt over hair metal zeggen wat je wil, maar onthoud: Real men wear make-up...![]()
Portel, ben jij je nu serieus zorgen aan het maken over hoe een forumlid die je niet kent, gitaar leert spelen?
Als die kerel solo's wil spelen, laat hem dan solo's spelen. Dat is ook het eerste wat ík wilde toen ik gitaar ging spelen. Die hele theorie kon me gestolen worden. Dat kwam later pas. Maak je toch niet druk.
On topic: Don't Cry en November Rain zijn niet al te moeilijk. Bovendien een goede training voor je bending en timing.
Akkoorden heb je toch eigenlijk alleen maar nodig als er iemand is die meezingt?
Ik ben thuis een beetje hobby-gitarist, ik speel in m'n eentje, zit niet in een band, en niemand die meezingt.... Dus waarom zou ik dan akkoorden nodig hebben?
Edit: Bedankt Les Pas en andere mensen![]()
Laatst gewijzigd door Guns 'N Roses; 5 augustus 2010 om 12:52
Favorieten/bladwijzers