Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 23 van 29 EersteEerste ... 132122232425 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 221 t/m 230 van 288

Standaard

Nog een stapje duurder, een Steinway:

Piano uit de smoke serie van Maarten Baas, bekend van zijn afgefikte meubelen, buitenlaag verbrand en daarna met epoxy behandeld.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    hopelijk eentje die flink rookt.
    Ben jij zo'n iemand die iemand anders hobby's het liefst in rook op ziet gaan

Senior Member

Standaard

Hoe verzeker je zoiets? Via je inboedel verzekering of brandverzekering?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pucks
    Ga motorrijden en je wordt vanzelf een betere muzikant.
    LANGZALZELEVERWORST

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hezz Bekijk bericht
    Maar het is niet zo dat 'ie niet meer in goede staat is? Het is maar het uiterlijk joh, daar zou niet teveel aan gehecht moeten worden...
    Net wat je zegt, ik heb mijn vrouw ook op uiterlijke kenmerken uitgezocht

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesPaul1612 Bekijk bericht
    Ben jij zo'n iemand die iemand anders hobby's het liefst in rook op ziet gaan
    nah ik denk dat hij gewoon van Hardrook houd
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Stratjes zijn voor watjes 

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Net wat je zegt, ik heb mijn vrouw ook op uiterlijke kenmerken uitgezocht
    hehe en anders kan je der altijd nog bewerken
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Stratjes zijn voor watjes 

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rijsberman Bekijk bericht
    @GlobalWarming: je hebt 't steeds over '(gebrek aan) respect voor degene die het gemaakt heeft'. Vertel daar eens wat meer over?

Dus omdat iemand ergens in een fabriek in de VS of Azie z'n werk heeft gedaan, wat een gitaar heeft opgeleverd, ís het not done om 'm hier af te fikken, onder water te leggen of anderszins te 'mishandelen'? Ik snap daar echt niks van. Ten eerste vraag ik me af hoe dat disrespectvol zou zijn en ten tweede, hoe moet die arbeider daar in godesnaam wat van meekrijgen?

Echt, serieus, ik snap 't niet.
    Het zal wel aan mij liggen. Eén van mijn ouders is boekbinder (ambachtelijk) steekt wel een paar dagen/weken tijd in het restaureren van boeken. Als de volgende eigenaar dan het leuk zou vinden om er wat op te gaan kribbelen is dat niet echt veel respect tonen. Het is niet dat hij héél die Gibson verneukt, hij maakt ze alleen persoonlijker maar dan lees je hier dat iedereen het "maar" een Gibson vind. Sommige mensen moeten wel lang sparen om een Gibson te kunnen kopen. Foto's van mensen die gitaren kapot smijten zijn cool, maar toch denk ik telkens weer: "sonde van die gitaar". Misschien ben ik wel een "hardcore" gitaar lover ?

Senior Member

Standaard

zo denk ik er ook over. zonde van de dure gitaar, maar het affikken om te doen is dan best wel fun

Senior Member

Standaard

Maar stel nou he dat je niet wist wat er met de gitaar was gebeurd en je zag een pic op het internet. Dan zou je misschien wel denken, Dude wat een gave finish!
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Standaard

Globalwarming en Yordi-15; jullie gaan compleet de mist in door dit proces te verwarren met een relic-proces van de gitaar. Dat je dat ziet als "respectloos" kan ik nog enigszins inkomen, maar dat is de discussie hier niet.
    Dit "affik" proces is gewoon een nieuwe finish voor de gitaar, waardoor de gitaar er kennelijk nog beter door gaat klinken. Zouden jullie het bijvoorbeeld ook even erg vinden als je de gitaar een mooie, nieuwe suburst finish in hoogglans zou geven ipv de "brand-versie" van MacW.?

Dat denk ik ook niet, neen. En jouw voorbeeld over de boeken; door in of op zo'n boek te gaan kribbelen, geef je het boek geen intrinsiek voordeel mee (zoals dat bij deze gitaar wel is; dunnere/geen lak = betere resonantie), maar beperk je net de functie ervan omdat je de teksten op of in het boek slechter leesbaar maakt.
    Zo'n boek heeft vooral een visuele en informatieve functie, dewelke zeker behouden dient te worden.
    Een gitaar heeft eerder een praktische functie, terwijl het visuele bijkomend en subjectief is. Zolang het de praktische functie ten goede komt, kan er, mijn inziens, gewoon aan het visuele ingeboet worden, zonder dat het respectloos overkomt.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten