Nog een stapje duurder, een Steinway:
Piano uit de smoke serie van Maarten Baas, bekend van zijn afgefikte meubelen, buitenlaag verbrand en daarna met epoxy behandeld.
Nog een stapje duurder, een Steinway:
Piano uit de smoke serie van Maarten Baas, bekend van zijn afgefikte meubelen, buitenlaag verbrand en daarna met epoxy behandeld.
Hoe verzeker je zoiets? Via je inboedel verzekering of brandverzekering?
LANGZALZELEVERWORSTOorspronkelijk geplaatst door Pucks
Het zal wel aan mij liggen. Eén van mijn ouders is boekbinder (ambachtelijk) steekt wel een paar dagen/weken tijd in het restaureren van boeken. Als de volgende eigenaar dan het leuk zou vinden om er wat op te gaan kribbelen is dat niet echt veel respect tonen. Het is niet dat hij héél die Gibson verneukt, hij maakt ze alleen persoonlijker maar dan lees je hier dat iedereen het "maar" een Gibson vind. Sommige mensen moeten wel lang sparen om een Gibson te kunnen kopen. Foto's van mensen die gitaren kapot smijten zijn cool, maar toch denk ik telkens weer: "sonde van die gitaar". Misschien ben ik wel een "hardcore" gitaar lover ?
zo denk ik er ook over. zonde van de dure gitaar, maar het affikken om te doen is dan best wel fun![]()
Maar stel nou he dat je niet wist wat er met de gitaar was gebeurd en je zag een pic op het internet. Dan zou je misschien wel denken, Dude wat een gave finish!
"Till I Cadillac"
Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons
Globalwarming en Yordi-15; jullie gaan compleet de mist in door dit proces te verwarren met een relic-proces van de gitaar. Dat je dat ziet als "respectloos" kan ik nog enigszins inkomen, maar dat is de discussie hier niet.
Dit "affik" proces is gewoon een nieuwe finish voor de gitaar, waardoor de gitaar er kennelijk nog beter door gaat klinken. Zouden jullie het bijvoorbeeld ook even erg vinden als je de gitaar een mooie, nieuwe suburst finish in hoogglans zou geven ipv de "brand-versie" van MacW.?
Dat denk ik ook niet, neen.En jouw voorbeeld over de boeken; door in of op zo'n boek te gaan kribbelen, geef je het boek geen intrinsiek voordeel mee (zoals dat bij deze gitaar wel is; dunnere/geen lak = betere resonantie), maar beperk je net de functie ervan omdat je de teksten op of in het boek slechter leesbaar maakt.
Zo'n boek heeft vooral een visuele en informatieve functie, dewelke zeker behouden dient te worden.
Een gitaar heeft eerder een praktische functie, terwijl het visuele bijkomend en subjectief is. Zolang het de praktische functie ten goede komt, kan er, mijn inziens, gewoon aan het visuele ingeboet worden, zonder dat het respectloos overkomt.
Favorieten/bladwijzers