Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 19 van 29 EersteEerste ... 91718192021 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 288

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GlobalWarming Bekijk bericht
    wtf?

Gibsons zijn toch maar gitaren? Waarom koopt men ze dan in godsnaam, kan iedereen beter zo'n Bart Smith gitaartje gaan halen van 50 euro's. Het gaat dus om kwaliteit. Dus jullie zouden ook El Dorado in de fik steken ?
    http://teye-guitars.com/wp-content/u...DoradoView.jpg
    Het is toch maar een gitaar door Teye gemaakt, een gitaar zoals een ander. Ik denk als je er met een brander opzit dat hij veel cooler eruit gaat zien. Iemand zin om hem te kopen en het te laten doen? Ik blijf erbij dat je toch beetje rekening moet houden met mensen die er moeite hebben in gestoken. Als het fabriek spul is kan het mij niet schelen, maar handgemaakt gitaren gaan fikken, onder water steken dat is totaal geen respect voor degene die eraan bezig is geweest.
    Ik vind het een vorm van customizing. Het is een bewerking van het oppervlak van de body, en dat is heel iets anders dan botweg 'in de fik steken'. Macwilliams is er al een hele tijd mee bezig en ontwikkelt zijn procedé steeds verder, heeft gemerkt hoe verschillende constructies op de behandeling reageren etc. Je zou zo'n gitaar ook altijd weer opnieuw kunnen lakken.

Billy Gibbons' Eliminator was ooit een Ford Coupe uit 1933. Zonde om zo'n klassieker zo te vernaggelen? De meesten zullen vinden van niet.

Bovendien is de gitaar in kwestie ontdaan van een hele hoop nodeloze lak, waarvan velen toch maar vinden dat die de 'sound dichtsmeert'. Oneffenheden die van fabriekswege met plamuur opgevuld waren zijn aan de oppervlakte gekomen, onthuld, en verheven tot bijzondere accenten.

Die Gibson van Geert was volgens mij een niet gewild gevalletje van waterschade; een door de gitaar zelf opgelopen 'relic'.

Lak is maar lak. Ik heb ergens gelezen dat elke finish, behalve politoer, de resonantiefrequentie van een stuk hout verlaagt.

PS:

Gibsons zijn ook fabrieksspul hoor.
    Laatst gewijzigd door aaronstonebeat; 4 augustus 2010 om 02:49
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Jezus, alsof Gibsons heilig zijn.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Het is mij wel duidelijk dat niet iedereen customer fit begrijpt. Terwijl ze in hun rijtjeshuis zitten met de door de rest van de omgeving geaccepteerde grootgrutter meubeltjes, rijdend in burgerlijke auto's met hun gezinnetjes naar doorsnee famlie parkjes en zich bekommeren met bezigheidjes van alle dag. Let er wel op dat je niet al te opzichtige velgen onder je auto hebt want wat zouden de buren wel niet denken.

Ze moeten het zelf weten.

Het maakt mij niet uit wat voor gitaar mij aangeboden word om te behandelen. Al kom je met een van dertigduizend euro. De brander gaat er zo op.

En zeggen dat branden makkelijker is dan vernissen maakt mij duidelijk dat je er dus helemaal geen verstand van hebt.

Gelukkig zijn er een paar die het wel snappen, die het zelf ook zouden willen.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

En ik ben er 1 van die het wil met mijn good old squiert!

voor de kijkers thuis de rechter gitaar

----

// City Of Life //

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Gelukkig zijn er een paar die het wel snappen, die het zelf ook zouden willen.
    Snappen wel degelijk, zelf willen (nog?) niet.
    Wat Kim zegt

Senior Member
    Blog Entries
    4

Exclamation

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Hou 't dan nooit op?

Het is als vechten tegen de bierkaai.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yordi-15 Bekijk bericht
    cool ff gitaartje affikken,maar waarom zo,n dure die ook nog in goede staat is? zonde tog
    Geven ze geen nederlands meer op de scholen tegenwoordig?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rpl Bekijk bericht
    Dat ziet er netjes uit hoor :supercool
    Dankewol

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    waarom niet.. iedereen heeft al gitaren uit de winkel die hetzelfde ongeveer zijn

tis een statement
    Ja misschien is dat het wel onbewust

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Nee toch niet, Mac weet wat die doet en een Gibson is gewoon een gitaar, net als elke andere.

Mijn LP ziet er ook ruw uit hoor, dit krijg je nadat een Gibson een dag of zo onder water heeft gelegen:

Deze doe ik dus niet, deze is af.

Ik vind het een vorm van customizing. Het is een bewerking van het oppervlak van de body, en dat is heel iets anders dan botweg 'in de fik steken'. Macwilliams is er al een hele tijd mee bezig en ontwikkelt zijn procedé steeds verder, heeft gemerkt hoe verschillende constructies op de behandeling reageren etc. Je zou zo'n gitaar ook altijd weer opnieuw kunnen lakken.
    overnieuw lakken zou pas zonde zijn.....
    ghehehe

Billy Gibbons' Eliminator was ooit een Ford Coupe uit 1933. Zonde om zo'n klassieker zo te vernaggelen? De meesten zullen vinden van niet.

.
    Ook daar zijn voor en tegenstanders te vinden. Ik ben voor!!

Bovendien is de gitaar in kwestie ontdaan van een hele hoop nodeloze lak, waarvan velen toch maar vinden dat die de 'sound dichtsmeert'. Oneffenheden die van fabriekswege met plamuur opgevuld waren zijn aan de oppervlakte gekomen, onthuld, en verheven tot bijzondere accenten.

Die Gibson van Geert was volgens mij een niet gewild gevalletje van waterschade; een door de gitaar zelf opgelopen 'relic'.

Lak is maar lak. Ik heb ergens gelezen dat elke finish, behalve politoer, de resonantiefrequentie van een stuk hout verlaagt.

PS:

Gibsons zijn ook fabrieksspul hoor.
    Ik hoor ook echt verschil met en zonder lak in deze gitaar.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Jezus, alsof Gibsons heilig zijn.
    Ze hebben de status van heiligheid maar hebben nog nooit over het water gelopen of water in wijn veranderd. Ze blijven waarschijnlijk maar even drijven om vervolgens tot de bodem te zinken. En van wijn krijgen ze hooguit vlekken....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JeroenSchaaf Bekijk bericht
    En ik ben er 1 van die het wil met mijn good old squiert!

voor de kijkers thuis de rechter gitaar

Dat kan zomaar geregeld worden maar dan wel per PM want anders word het een spam topic.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Snappen wel degelijk, zelf willen (nog?) niet.
    Op een dag word je wakker en bem ook jij er klaar voor.

Senior Member

Standaard

Ik ben nog steeds herstellende van de Tele-openbaring. Dat pak polyester coating moet er t.z.t. wel een keer af, maar een BBQ-finish weet ik nog niet.

Desalniettemin vind ik het nog steeds erg gaaf wat je met de brander hebt bereikt. Vooral die Gibson, die vind ik echt goed gelukt!
    Wat Kim zegt

Standaard

Dus jullie zouden ook El Dorado in de fik steken ?
    http://teye-guitars.com/wp-content/u...DoradoView.jpg
    Het is toch maar een gitaar door Teye gemaakt, een gitaar zoals een ander. Ik denk als je er met een brander opzit dat hij veel cooler eruit gaat zien. Iemand zin om hem te kopen en het te laten doen?
    Toch zie ik niemand op dit aanbod ingaan of daarover iets zeggen, misschien maak ik ook wel een punt dan?

Member

Standaard

Vind ik toch niet helemaal eerlijk omdat Teye gitaren maakt die al op een dergelijke manier gecustomized zijn dat mensen die er eentje kopen de gitaar dan waarschijnlijk al zien als "het hoogst haalbare, de droomgitaar". Gibsons zijn toch echt wel een stuk meer "gewoon" dan die gitaren van Teye.

Los daarvan, als ik zo'n gitaar koop (ook een gitaar van Teye) dan is ie van mij. Als ik hem dan in de fik wil zetten dan mag dat. Gebrek aan respect voor de maker? De maker heeft zijn geschiedenis met de gitaar, zijn verhaal als je dat zou kan zeggen, beleeft tijdens het bouwen. Daarna is de gitaar verkocht aan een eigenaar, die mag de geschiedenis met zijn gitaar beleven zoals HIJ dat wil. Ik hoop (en denk eigenlijk ook wel) dat iedere bouwer, ondanks dat ik het idee heb dat ik het niet helemaal zo onder woorden kan brengen als ik graag zou willen, het daar mee eens is.

Persoonlijk vind ik het ook zonde als dat gebeurt zonder "goede" reden maar ik denk dat iedereen het er over eens is dat dat hier niet aan de hand is. Moet trouwens ook telkens bij dit topic denken aan de beelden van Hendrix die zijn strat als brandoffer aanbied, vind je dat dan ook gebrek aan respect voor Leo Fender? Denk eigenlijk dat Fender dat zelf toch anders ziet...
    Gitaren: Fender Jimmy Vaughan sig, Ibanez af 95, Taylor 110e
    Versterker: Epiphone valve jr.
    Pedaaltjes: Boss tu-2, Proco rat, EHX Holy grail +, Boss rc-20

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten