ik vind dit (en eigenlijk bijna alles wat Stijn maakt) weer bijzonder smaakvol! Ingetogen, heel subtiel, maar wel een prachtige combi van striped-maple binding en idem hals! Een winnaar
edit: en die nut is prachtig zo.
ik vind dit (en eigenlijk bijna alles wat Stijn maakt) weer bijzonder smaakvol! Ingetogen, heel subtiel, maar wel een prachtige combi van striped-maple binding en idem hals! Een winnaar
edit: en die nut is prachtig zo.
- Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]
Geeft zoiets geen problemen met bendings? Blijven die zuiver op toon met zo een fanned fretboard? Ik kende het principe niet. Eerste keer dat ik het zie.
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
Ik vind het echt een beauty! Lekker neutraal maar toch speciaal vanwege de fanned frets.
Ik vind zelf de vlakke kant voor de jack-ingang wat jammer, van vooraf gezien lijkt het net alsof er iets is misgegaan met het frezen.
Verder echt top. Complimenten!
Mijn gitaren:
- Gibson Songwriter Deluxe - Sunburst
- Martin LX-1
- Zelfbouw telecoustic
De Grote Telecaster Controleur is vandaag bij Stijn langsgeweest en heeft zijn Fan caster een dikke onderscheiding gegeven
ik bleef maar spelen op het ding, da's een heel goed tekenDe gefande frets: ik denk dat de enige reden waarom je het niet vaker ziet moet zijn dat het qua looks wat vreemd is, want het moet gezegd: dat speelt dus echt fijn.
Ik dacht dat er moeilijk blind op te spelen zou zijn maar dat valt mee, het is een kwestie van de stand van je frethand in zijn geheel wat te draaien en hopla. Ik zou der nog niet dadelijk op een podium mee durven, maar na twee dagen spelen ben je het volgens mij helemaal gewoon.
nice job dude!
Heb trouwens ook zijn andere bouwsels kunnen gezien; die rare bas met contrabas head: qua looks niet mijn ding, maar oh boy is dat mooi gebouwd.
en dan zijn acoustische dingen, groot craftmanship hoor
(ps: hij heeft wel alle machines die ne mens zich kan wensen ...![]()
merci barno.
Het was een plezante mini meeting
s.
Ok, de kogel is door de kerk ...
Na een testperiode is de gitaar weer gedemonteerd. Ze heeft blijkbaar bij enkele gitaristen al voor serieus wat GAS gezorgd
Na het lakken van de mini tele heb ik de smaak terug te pakken, mede dankzij het semi pro spuitpistool dat ik een maand geleden heb gekocht !
En het super mooie halsje van valoosj z'n jazzmaster, deze hals komt uit dezelfde plank.
De f-caster krijgt dus ook een transparant laklaagje.
De epoxy van bison vind ik een zeer goed productje als poriënvuller !
foto voor:
foto na:
En dat is dan enkel de poriënvuller: me like it very well !!!
De gitaar zou ik graag klaar hebben tegen 6 feb. Dan doe ik mee aan de dag van de ambachten, dat wordt een mooi paradepaardje, denk ik !!!
s.
hola, big difference!
hoe, wat? epoxy is toch zo'n twee componenten plakkerig gedoe, dit lijkt eerder op soort vernis?
Jep, dat is kol, maar epoxy wordt glanzend als je het gewoon laat opdrogen, dus er moet eerst nog wat geschuurd worden voor er gelakt kan worden.
Ik probeer het altijd zo strak mogelijk te trekken, maar er blijven altijd wel wat ophopingen achter...
s.
Hey stijn, dat heb je dus maar 1 keer gespoten ?
Me think looks good !!![]()
"als je scheten maar flink naar hout stinken.., dan heb je goed geschuurd ! " HP.
http://picasaweb.google.com/109435607338071709971/HowToBuildMyFirstAcousticGuitar
Favorieten/bladwijzers