Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21

Standaard signaalpad ceriatone 18/36 watt marshall clone ef86

hi,

ik heb laatst mijn mxr + pedaal gefixt met een zelfgemaakte audioprobe. Nu dacht ik, het moet toch mogelijk zijn om mijn ceriatone ook door te meten met die probe. Op het ef86 kanaal (de meest rechtse) zit een akelige ruis die ik niet wegkrijg, soldeerpunten gecheckt, etc. Het normale kanaal heeft geen ruis, dus het moet in de pre-amp zitten.

Is dit mogelijk? en zo ja kan iemand mij het signaalpad vertellen?

http://www.ceriatone.com/images/layo...wCeriatone.jpg

Alvast bedankt!

Banned

Standaard

Je schema kan ik ff niet zien. Maar ik zou denken vanaf input naar rooster naar anode via koppelcondensator naar het rooster van de volgende trap. Ben wel een beginner op het gebied van buizen versterkers, dus check mijn verhaal wel even.

Senior Member

Standaard

Met mijn non technische kennis zou ik zeggen:
    pentode en octal buizen zijn sowieso ruisgevoeliger, een schoon signaalpad is cruciaal. Er de produktie van de EF is niet altijd consistent, de nieuwe JJ's schijnen de minste uitval te hebben. Gebruik je een tube shield?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Gebruik je een tube shield?
    Afscherming heeft alleen effect op brom en niet op ruis.

@Lars, we hebben het toch wel over ruissssshhhhhh he? Ik heb gemerkt dat vele GNers het verschil niet weten waardoor wij ons hoofd zitten te breken op iets wat een heel andere benadering vereist. Ik kan me ook herinneren dat je hier al langer mee bezig ben en ook een eerder topic over hebt.

Een penthode kanaal heeft vanwege zijn hoge gain normaal gesproken meer ruis dan een triode, vergeet dat niet. Je zou eens een vergelijkende meting moeten verrichten met een andere ceriatone maar denk dat er niets aan de hand is. Btw heb je al een anodeweerstand van goede kwaliteit?

Frans.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

ja vandaar dat ik het check, dit is al de 2e ef86 die ik getest heb, maar het ruist echt te hard. ik gebruik geen tubeshield (of is dat het afschermkapje bovenop de buis?).

ik ga even checken op internet waar de anodes zitten, etc.

Standaard

het gaat om ruissssh en inderdaad wilde hem gaan wegbrengen toen ik erachter kwam dat jezelf ook een audioprobe kon maken, vandaar.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht

ik ga even checken op internet waar de anodes zitten, etc.
    pin 6, heeft er maar één

Frans.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

hi, ben gaan meten vanaf de input, daarna op pin 9, niets aan de hand. Daarna pin 6 en daar ontstaat een flinke ruis, echt van zo'n beetje niets naar maximaal. Dus nog voor de weerstand zelf.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    hi, ben gaan meten vanaf de input, daarna op pin 9, niets aan de hand. Daarna pin 6 en daar ontstaat een flinke ruis, echt van zo'n beetje niets naar maximaal. Dus nog voor de weerstand zelf.
    Had niet anders verwacht. De schakeling zelf veroorzaakt de ruis. Als de anodeweerstand van slechte kwaliteit is ontstaat daar de ruis. Ik meen dat we dat in je vorige topic ook besproken hebben.

Verder heeft het ef86 kanaal geen enkele hoogaf demping meer en gaat rechtstreeks via een brightcap (is ook ruis bevorderend voor het gehoor) naar de fasedraaier. De gain in de ef86 is behoorlijk hoog en zal zeker meer ruisen dan het tmb kanaal.

Het enige advies dat ik kan geven zonder het ding op de testbank te hebben is monteer een goede anodeweerstand, geen koolshit van 20%.

Recent was er nog iemand met deze amp, (link) neem even contact met hem op voor vergelijking.

Frans.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 30 juli 2010 om 15:19
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Hi,

De anode weerstand is de 220k?

grt. lars

nb. zoiets?

http://www.newtone-online.nl/catalog...roducts_id=933

Favorieten/bladwijzers