Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 10 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 96
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StereoX Bekijk bericht
    http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?...ails&id=128484

en dan hou je nog een leuk bedrag over voor een cabinet!
    Misschien toch eens op actie overgaan, haha.
    Is zo'n ENGL fireball goed voor deathmetal? Ik heb gehoord dat die dingen scheuren als een bezetene met een flinke hoeveelheid gain.

Ultimatum voor mezelf:
    Eerst het rijbewijs (eind vakantie) dan de versterker als verjaardagscadeau/rijbewijscadeau. Kan ik op 2 manieren scheuren (de ene liever wat harder dan de ander).

Senior Member

Standaard

Uit fireball en powerball is zeker wel death metal te krijgen. Maar ik vind de savage of invader een lekkerdere death metal sound hebben. De powerball en fireball zijn vind ik meer geschikt voor echt strakke metalcore enzo. Klinken heel erg steriel vind ik.
    Maar dat is natuurlijk persoonlijke mening. Ik zou zeggen gewoon keer lekker uitproberen in muziekzaak. Keer naar guitarking in boekel, is niet zo gek ver rijden van tilburg uit. Daar heb je echt keuze genoeg om uit te proberen en ze helpen erg goed.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Standaard

Het is ongetwijfeld al genoemd in dit topic, maar de Engl sound moet je wel echt liggen.
    Ik heb het twee keer geprobeerd en ben beide keren erg teleurgesteld in het bijennest-gezoem van de Fireball en het algemene karakter van Engl.

Maar het ligt er echt aan wat voor stijl metal je graag speelt. Voor modernere metal werkt het, voor mid jaren 90 stuff niet. Natuurlijk niet zo zwart/wit maar zo voel ik het

Laboga Mr Hector, ook een hele mooie en vette natuurlijk.

Senior Member

Standaard

Laboga Mr. Hector is ook erg vet, speelt de andere gitarist uit mijn band op.. Als je een fireball trouwens als zoemende bijen laat klinken, gaat er ergens iets fout in je settings of ergens anders in je keten...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rens van Herpt Bekijk bericht
    Nou heb ik gekeken bij Bugera, daar blijkt dat de versterkers het vaak af laten weten na enkele uren spelen (lees: ik vertrouw Bugera nu al niet).
    Dat valt heel erg mee. Het schijnt (ken het enkel uit een paar internet verhaaltjes) dat er af en toe een gebrekkige tussen zit maar mijn ervaring met bugera is dat ze redelijk gebouwd zijn, zeker voor hun prijs. De bugeras van de laatste jaren zijn zowieso verbeterd ten opzichte van de eerste bugeras. Kleine foutjes zoals de plastic connectors enzo zijn inmiddels allang opgelost.

Senior Member

Standaard

Ik denk idd dat als de fireball als een zwerm bijen klinkt dat er of iets niet goed is met de amp of ergens anders iets niet goed zit. De fireball is toch wel een van de strakste amps die ik tot op heden gehoord heb. Dat is ook gelijk de reden waarom ik hem zelf verkocht heb, hij was TE strak voor mijn speelstijl.
    Zou zeker een keer aanraden om eens een andere engl te pakken. Misschien ligt die je wel. Bij engl is het heel afhankelijk van het model of hij je ligt of niet. Veel verschillende voicing.
    Maar wel allemaal met de engl tone erin die je idd moet liggen. Ik vind hem erg lekker.

Senior Member

Standaard

Fireball met gain over 12 uur wordt een zwerm bijen, je mag de gain gewoon niet al te hoog instellen. Op zich ook niet zo moeilijk, want anders klinkt je clean veel te hard!

Senior Member

Standaard

Hm ja ok daar zit wat in. Maar zowizo komt je gain eigenlijk nooit over de 12 bij een fireball. Anders ben je wel echt een gainlover en dan vind je vast dat nest bijen ook niet erg.
    Ik had de gain altijd op 9 uur staan van mijn dirt kanaal.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Hm ja ok daar zit wat in. Maar zowizo komt je gain eigenlijk nooit over de 12 bij een fireball. Anders ben je wel echt een gainlover en dan vind je vast dat nest bijen ook niet erg.
    Ik had de gain altijd op 9 uur staan van mijn dirt kanaal.
    Veel hangt wel nog van je gitaar af en de pickups die daarin zitten (en preamplampen). Tussen 9 uur en 11 uur is allemaal erg bruikbaar vind ik.

Senior Member

Standaard

Als je eens luisterd naar Cannibal Corpse, weet je precies wat voor oversturing ik vet vind; met een flinke dot gain. Maar het moet wel wat gedifferentieerd klinken, anders wordt mijn spel zo troebel en onverstaanbaar (als ik het zo mag noemen).

Ik zoek absoluut niet iets wat klinkt als Amon Amarth. Als je luisterd naar hun nummers, hoor je dat hun gain maar op 3 of 4 staat. Dit hoor je (of lijkt zo) omdat hun sustain erg slecht is, misschien maar 6 of 7 seconden. Zoiets zoek ik dus niet.

Daarnaast; een steriel geluid vind ik ook wel fijn, dan wordt een snel gitaarstuk ook wat gedefinieerder, en kan ik wellicht wat meer variëren met muziekstijlen (wisselen tussen death metal en metalcore + varianten).

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten