Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 10 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 96
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JeanPaul du Vinnie Bekijk bericht
    Lijkt mij inderdaad ook het waarschijnlijkst, gewoon om de boel wat strakker te maken.
    Ja want een metalzone op zich is toch vreselijk fuzzy?

Senior Member

Standaard

Jep, maar blijkbaar wel heel bruikbaar als boost... Kirk Windstein van Crowbar en Down zweert er al twintig jaar bij.
    Blues Hour: These minstrels will soothe your jangled nerves.

Gezocht: Gibson Les Paul Studio Gem (blauw, donkergroen of sunburst)

Senior Member

Standaard

Lijkt mij inderdaad ook het waarschijnlijkst, gewoon om de boel wat strakker te maken.
    das een beetje het rare... een EQ heeft veel meer zin achter de oversturing dan ervoor...
    marshall bijvoorbeeld heeft dit altijd al gedaan, met als uitzondering de JVM 410 op het cleane kanaal... clean rood heeft aardig wat oversturing, maar omdat de EQ voor de gainstages zit, heeft deze weinig nut meer als de gain vrij veel open staat

dat is ook de voornamelijke reden dat metalgitaristen het liefst hun eindtrap zo clean mogelijk hebben... als die namelijk overstuurd, heeft de EQ erg weinig nut meer... dus die midscoop raak je op die manier ook kwijt

ook bekend is het wah pedaal: als je die voor de voorversterker of OD-pedaal zet, heeft ie veel minder impact dan dat ie erachter zit... d'r zijn talloze discussie waar dat ding precies hoort te zitten, maar dat is puur persoonlijk... ikzelf heb hem vooraan gezet

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    das een beetje het rare... een EQ heeft veel meer zin achter de oversturing dan ervoor...
    Ik denk dat ik niet helemaal begrijp wat je bedoelt. De Metalzone is een distortionpedaal, geen EQ... als je de drive daarvan volledig openzet, werkt het als een boost. Dat zet je uiteraard voor je pre-amp, niet tussen pre- en poweramp. Anders klinkt het absoluut niet.

Senior Member

Standaard

Ik denk dat ik niet helemaal begrijp wat je bedoelt. De Metalzone is een distortionpedaal, geen EQ... als je de drive daarvan volledig openzet, werkt het als een boost. Dat zet je uiteraard voor je pre-amp, niet tussen pre- en poweramp. Anders klinkt het absoluut niet.
    ja, maar draai de drive op minimum, volume op maximum, zet hem dan in je FX-loop en je hebt een EQ-boost, waarbij je die krankzinnige EQ settings van de metal zone kan gebruiken om de oversturing van je versterker een eigenzinnige smaak te geven

Senior Member

Standaard

ja, maar draai de drive op minimum, volume op maximum, zet hem dan in je FX-loop en je hebt een EQ-boost, waarbij je die krankzinnige EQ settings van de metal zone kan gebruiken om de oversturing van je versterker een eigenzinnige smaak te geven
    Aha, ok. Ik weet niet hoe 't er bij CC aan toe gaat, maar bij Crowbar laten ze de EQ gewoon in het midden. Werkt dus puur als volumeboost (en niet als driveboost, zoals ik hierboven verkeerd heb geschreven)

Senior Member

Standaard

Aha, ok. Ik weet niet hoe 't er bij CC aan toe gaat, maar bij Crowbar laten ze de EQ gewoon in het midden. Werkt dus puur als volumeboost (en niet als driveboost, zoals ik hierboven verkeerd heb geschreven)

het is ook iets wat ik zelf nog nooit geprobeerd heb... sinds ik de JVM heb, zijn alle OD-pedalen de deur uitgegaan

Standaard

het is ook iets wat ik zelf nog nooit geprobeerd heb... sinds ik de JVM heb, zijn alle OD-pedalen de deur uitgegaan
    Ik heb er juist één gekocht. Een tubescreamer werkte nooit op mijn Koch... Maar JVM crunch red icm maxon 808... Heerlijk!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rens van Herpt Bekijk bericht
    Een ENGL zit inderdaad ook in het straatje wat waarschijnlijk bij mijn muziekstijl past. Maar ook daarbij speelt de prijs een grote rol. ENGL's die de laatste tijd op MP staan zijn nogal prijzig, ver boven mijn budget.
    http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?...ails&id=128484

en dan hou je nog een leuk bedrag over voor een cabinet!

Senior Member

Standaard

aangezien je in tilburg woont zou ik ook zeker de tip willen geven om op de belgische 2e hands sites te kijken (kapaza en 2ehands.be). Ik heb mijn engl blackmore ook in antwerpen opgehaald. Voor brabanders is dat dichterbij dan amsterdam of iets dergelijks maar dat word nog welleens vergeten.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten