Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 47 van 47
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wabbie Bekijk bericht
    Wauw, thats a first!

Ik ben het overigens helemaal met je eens. Ik ben absoluut geen fan van floyds of van dit soort gitaren, maar ik heb een paar keer op een Charvel So-Cal gespeelt en die gitaren spelen geweldig en klinken ook nog eens erg goed. De nek had iets dikker gemogen, maar dat kan de pret niet drukken natuurlijk.
    ja precies nou, dat van de dikkere hals kan je doen met allparts, maar wtf? waarom? de so cal is al super hoe hij is. niks anders nodig, lijkt mij?!

ik vind de so cal zo tof dat ik zit te denken om een so cal-inspired les paul te maken (ik heb n strat in huis, maar speel er niet op, omdat ik strats niet fijn vind...).

floyd rose, hum/sing/sing, 5 weg blade, 1 volume, 1 tone, lekker eenvoudig...

Senior Member

Standaard

Welke van de 2? Idd een stuk gunstiger geprijst en uitstekende review scores.

CHARVEL SOCAL STYLE 1 2H BLACK
    Charvel Socal Style 1 2H black, e-guitar, alder body, 1-pcs. maple neck, compound radius 12"-16",brige pick up: DiMarzio® DP155 Tone, neck pick up: DiMarzio Evolution Neck Zone, Floyd Rose tremolo system, Grover mini tuners, black hardware, color: black

CHARVEL SAN DIMAS STYLE 1 HSS TRANS GO
    Charvel San Dimas Style 1 HSS Trans Gold Kandy , e-guitar, alder body, 1-pcs. maple neck, compound radius 12"-16", bridge pick up: Seymour Duncan® TB4, 2 Single Coil, Floyd Rose tremolo system, Grover mini tuners, Black hardware, color: Trans Gold Kandy

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    ja precies nou, dat van de dikkere hals kan je doen met allparts, maar wtf? waarom? de so cal is al super hoe hij is. niks anders nodig, lijkt mij?!

ik vind de so cal zo tof dat ik zit te denken om een so cal-inspired les paul te maken (ik heb n strat in huis, maar speel er niet op, omdat ik strats niet fijn vind...).

floyd rose, hum/sing/sing, 5 weg blade, 1 volume, 1 tone, lekker eenvoudig...
    Ja, een all parts neck zou een optie kunnen zijn. Maar ik ben mijn eigen So-Cal aan het bouwen vanuit een afgedankte strat die ik hier nog had liggen. Voor mij is het toch een gitaar voor erbij aangezien ik normaliter alles kan op mijn strat en mijn jazzmaster. Dan is het goedkoper en leuker om hem zelf te bouwen. Ik ga trouwens voor een enkele humbucker rechtstreeks aan de output gesoldeerd.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rembull1980 Bekijk bericht
    Welke van de 2? Idd een stuk gunstiger geprijst en uitstekende review scores.

CHARVEL SOCAL STYLE 1 2H BLACK
    Charvel Socal Style 1 2H black, e-guitar, alder body, 1-pcs. maple neck, compound radius 12"-16",brige pick up: DiMarzio® DP155 Tone, neck pick up: DiMarzio Evolution Neck Zone, Floyd Rose tremolo system, Grover mini tuners, black hardware, color: black

CHARVEL SAN DIMAS STYLE 1 HSS TRANS GO
    Charvel San Dimas Style 1 HSS Trans Gold Kandy , e-guitar, alder body, 1-pcs. maple neck, compound radius 12"-16", bridge pick up: Seymour Duncan® TB4, 2 Single Coil, Floyd Rose tremolo system, Grover mini tuners, Black hardware, color: Trans Gold Kandy

welke jij wilt joh :P ik zou gaan voor de tweede, om eerlijk te zijn. gaatje bijboren voor de tonepot, dat dan weer wel :P

Senior Member

Standaard

waarom de 2de? ik ken het verschil niet tussen de gitaren (voornamelijk de pickups). Lijkt mij ook dat de 2de eerder een Iron Maiden sound heeft dan nr 1, maar wie wat dat zeker?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rembull1980 Bekijk bericht
    waarom de 2de? ik ken het verschil niet tussen de gitaren (voornamelijk de pickups). Lijkt mij ook dat de 2de eerder een Iron Maiden sound heeft dan nr 1, maar wie wat dat zeker?
    Nou, verkijk je niet op de pick-upconfiguratie. In de gitaren van Iron Maiden zitten meestal hotrails o.i.d. in plaats van single coils. Dat zijn humbuckers in single coil formaat.

Senior Member

Standaard

Adrian niet, maar Murray wel. Adrian zijn gitaar klinkt vetter. Heeft meer power. hoewel die van Murray zeker geen straf is.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten