Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 96

Standaard

Met 1100 voor amp en cab zijn de meeste mesa's buiten bereik, althans, de genoemde rectifiers en mark series. Maar met een beetje geluk en zoekwerk moet een 50. Caliber top of misschien een DC nog wel lukken. Ik zag laatst nog een goedkope caliber op marktplaats, was een combo omgebouwd tot rackhead geloof ik.
    Maar voor death metal zou ik persoonlijk toch eerder richting de 5150 gaan, die zijn daar erg geschikt voor.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member

Standaard

Ik heb net een beetje op Marktplaats gespeurd. Kom ik een Marshall JCM900 50 watter tegen met 6L6 buizen erin (dus klinkt wat meer Amerikaans?). Tegen een niet al te hoge prijs.

Nu weet ik dat Marshalls nogal brits klinken, maar met 6L6 buizen erin zal dat toch wel wat minder zijn (of haal ik nu de 6L6 en de EL34 door elkaar?)?

Daarnaast hoor ik veel mensen over Marshall JCM series praten en dat deze ook goed zouden zijn voor (death)metal. Er zijn niet voor niets veel deathmetalbands die erop spelen.

Iemand commentaar over de JCM 900 series?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rens van Herpt Bekijk bericht
    Ik heb net een beetje op Marktplaats gespeurd. Kom ik een Marshall JCM900 50 watter tegen met 6L6 buizen erin (dus klinkt wat meer Amerikaans?). Tegen een niet al te hoge prijs.

Nu weet ik dat Marshalls nogal brits klinken, maar met 6L6 buizen erin zal dat toch wel wat minder zijn (of haal ik nu de 6L6 en de EL34 door elkaar?)?

Daarnaast hoor ik veel mensen over Marshall JCM series praten en dat deze ook goed zouden zijn voor (death)metal. Er zijn niet voor niets veel deathmetalbands die erop spelen.

Iemand commentaar over de JCM 900 series?
    Het verhaal van 6L6 en EL34 heb je goed, maar het effect van eindbuizen moet je niet overdrijven hoor. De voorversterker doet veel meer met je geluid dus ik denk dat een Marshall met 6L6 buizen nog steeds behoorlijk brits klinkt.

Senior Member

Standaard

+1... de voicing van een versterker wordt niet alleen bepaald door de eindbuizen

hoe zou je bijvoorbeeld deze "voicing" noemen? het zijn echt EL34's
    http://www.youtube.com/watch?v=EI4e1iSo4vI

Senior Member

Standaard

@interessander: ach, ik heb 900 voor mijn mark III betaald, hou je 200 over voor een leuke cab
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allochthomas Bekijk bericht
    @interessander: ach, ik heb 900 voor mijn mark III betaald, hou je 200 over voor een leuke cab

eh... ja, een harley benton 2x12" met V30's, bijvoorbeeld

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    eh... ja, een harley benton 2x12" met V30's, bijvoorbeeld
    Prima cabinet om mee te beginnen. Ik heb er 2½ jaar erg veel plezier van gehad en pas toen ik andere cabs ging luisteren kreeg ik door wat er beter kon. Toen een ENGL PRO gekocht want dat klinkt toch wel aanzienlijk beter. Maar zoveel scheelt het nou ook weer niet, zeker op slaapkamervolume is een HB prima.

Standaard

@allochthomas: heb je daar die Bogner 4x12 dan voor gekocht?
    maar 900 is een goede prijs idd, die III zonder GEQ die nu op marktplaats staat is wel behoorlijk aan de prijs...

Ik zou me ook zeker niet blind staren op het type eindbuizen, mijn Mesa draait op zowel EL34 en 6L6, ik kan overschakelen naar enel EL34 en dat is echt geen drastische verandering qua sound.

Als je een goede deal voor een top weet te vinden dan kun je natuurlijk best met een wat goedkopere cab beginnen en later upgraden zoals Liquid_Metal aangeeft. Een tweedehands 2x12 voor rond de 200/300 moet te vinden zijn.

Maar wat voor death metal is het, voor Cannibal Corpse zou ik eerder richting de Rectifier gaan, maar voor zoiets als Bolt Thrower eerder een Marshall bijvoorbeeld.

De JCM Sl-X schijnt trouwens ook een fijne amp te zijn vor high gain, zag er nog eentje op speurders: LINK
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member

Standaard

Conclusies die ik nu kan trekken:
    • Niet blind staren op de soort buizen
    • Liever eerst een goede top en later een goed cabinet
    • De Marshall Valvestate is niet goed te gebruiken als cabinet i.v.m. de open achterkant.

Maar nu heb ik nog niks gehoord over de JCM900 series? Zijn dit goede dingen (in jullie ervaring) voor (death) metal?

Het liefst ga ik voor de sound van Cannibal Corpse, dat vind ik wat vetter klinken dan bolt thrower. Graag zou ik een rectifier vinden voor het geld wat ik heb, maar ik denk dat ik dan nog erg lang kan wachten. Of de euro wordt in een keer zoveel meer waard dan de dollar dat ik hem kan importeren vanuit de USA.

Senior Member

Standaard

de rectifier prijs is 2dehands erg laag momenteel, als je gelukt hebt kun je er 1tje voor een mooie prijs bemachtigen. Mijne ging voor 1100 de deur uit en ik weet dat hij nu alweer een hele tijd op mp staat. Wees wel opgepast met de rectifier: you either love it or hate it
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten