Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 14 EersteEerste ... 311121314 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 140

Discussie: Ceriatone 18W TMB

Standaard

Dit is inderdaad niet mijn schema, maar het tmb kanaal is wel compleet dezelfde. Los van het 'normal channel' dan, die is ook gewijzigd. Maar de mastervolume werkt inderdaad alleen op het tmb kanaal.

EDIT: zie juist dat m'n mastervolume niet op het schema staat... Wel, ze staat ter vervanging van de 649K weerstand, die aan pen 2 van de fasedraaier aangesloten is via de .022µF condensator. De 100K weerstand naar de aarde is hier ook vervallen. Ik zie dat er op het schema wel een PPIMV getekend is, net na de fasedraaier. Het is ook een pot van 1meg, kan ik hier gewoon de mv verplaatsen, en de plaats waar ze nu staat vervangen door de schakeling in het schema?

Alvast bedankt voor jullie hulp hoor, anders was dat hier niet gelukt..
    Laatst gewijzigd door driesp; 25 juli 2010 om 12:36

Standaard

Ik zou de bestaande master laten zitten, en de ppimv erbij doen. Als je de diverse sweetspots hebt gevonden, kun je ze evt vervangen voor vaste weerstanden.

Standaard

Scheelt dat echt dan? Vind de mastervolume nu niet zo'n meerwaarde hebben, omdat ik gelijk de amp moeilijk kan simuleren alsof er GEEN zou opzitten. Dacht dat als de huidige MV opgezet werd, dat het was alsof er geen zou opzitten. Maar dat blijkt dus een extra boost te zijn ofzo?
    Laatst gewijzigd door driesp; 25 juli 2010 om 13:31

Standaard

Ik denk dat je aan een ppimv meer hebt dan aan de 'gain' in dat schema. Dan is de tonestack en de fasedraaier meer een geheel. Maar ik zou 'm eerst laten zitten, zit toch niet in de weg.

Standaard

Ok, zal er nog een beetje mee experimenteren. Dan proberen de scoop aan de praat te krijgen, en eens enkele dingen uitmeten

En dat de lampen heet staan, niet van aantrekken?
    Laatst gewijzigd door driesp; 25 juli 2010 om 14:43

Standaard

Dat is 'm !
    Vond ik nergens... De mastervolume net voor de fasedraaier is er 500K op, ik heb 1Meg, scheelt dit veel?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door driesp Bekijk bericht
    Dat is 'm !
    Vond ik nergens... De mastervolume net voor de fasedraaier is er 500K op, ik heb 1Meg, scheelt dit veel?
    Is een foutje in het schema zal hem aanpassen.
    done...
    Nico

Standaard

Haha ok ! Nu kan er tenmiste deftig aangetoond worden over wat we praten. Met zo'n layout ben je niets hé

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Interessant die zes-standen eq. In oude orange versterker zit dat ook. En ik moet nog ergens zo'n schakelaar hebben

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten