Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 56

Amp ! Low watt buizenbak voor shred

Hallo,

Ik wil al een tijdje een nieuwe versterker, maar ik speel alleen thuis. Het moet daarom een low output versterker zijn. Ik zoek eigenlijk een <1 watt buizenversterker met een Marshall scheur. Ik hou me voornamelijk bezig met shred: de bekende namen van Shrapnel en bands zoals Steel Panther. Ik vroeg me af of jullie suggesties hadden. Bedankt.

Groetjes,

D2ABM

Standaard

Alternatief voor een amp: een engl e530 preamp + cab.

De e530 heeft een ingebouwd 1,5 watt stereo eindtrapje dat je zonder meer op een -al dan niet stereo- cab aansluit en dat klinkt dan zo.

Wil je er ook effecten bij dan kan dat heel makkelijk via de stereo fx loop, en wil je later ook buitenshuis spelen dan scoor je er nog een eindtrapje bij.

Je kunt ev ook beginnen zonder cab en de gefilterde preamp outputs rechtstreeks aansluiten op je geluidskaart/mixer/hifi installatie.
    Laatst gewijzigd door peter_heijnen; 23 juli 2010 om 09:16
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Alternatief voor een amp: een engl e530 preamp + cab.

De e530 heeft een ingebouwd 1,5 watt stereo eindtrapje dat je zonder meer op een -al dan niet stereo- cab aansluit en dat klinkt dan zo.

Wil je er ook effecten bij dan kan dat heel makkelijk via de stereo fx loop, en wil je later ook buitenshuis spelen dan scoor je er nog een eindtrapje bij.

Je kunt ev ook beginnen zonder cab en de gefilterde preamp outputs rechtstreeks aansluiten op je geluidskaart/mixer/hifi installatie.
    Deze setup gebruik ik ook, klinkt lang niet slecht. Echter wel aansluiten met een stereokabel, anders gaat 1 kant stuk! (wordt kortgesloten met een monojack)
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

Senior Member

Standaard

Omdat metal geen mens is zou je naam Death2everythingbutmetal moeten zijn. Als je een pc met redelijke speakers hebt zou ik een Line6 Toneport of iets dergelijks aanschaffen.

Tankman
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    Omdat metal geen mens is zou je naam Death2everythingbutmetal moeten zijn. .
    Spaar je energie...het is een kansloos nummer van die kansloze Steel Panther...

Het is niet minder dan 1 watt, maar dan 5 watt...de Blackstar HT-5..Is zeker de moeite om even te checken. Roelsmoel kan je er alles van vertellen!

Standaard

Toneport is zeker een goede optie, maar voor shredden rond de 1 watt buizen moet je eens uitkijken naar een Hughes & Kettner Cream Machine of Metal Master.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Spaar je energie...het is een kansloos nummer van die kansloze Steel Panther...
    ZEEEKERRRRR niet kansloos

Wat denk je van de nieuwe Engl gigmaster 15..
    Kan op 1 watt en daar kan je flink asian hooker op spelen
    Laatst gewijzigd door x.a.d; 23 juli 2010 om 11:17

Senior Member

Standaard

Koch Pedaltone is een mooi pedaal met koptelefoonaansluiting een 1 watt. Klinkt goed. (Vind ik).

Koch Amps Pedaltone, 2 Channel Floor Preamp, 4 x 12AX7 Tubes, can be used as an Preamp at at thomann Guitar Amp and for direct Recording (built in Speaker Simulation), built in 0,5 Watt Tube Poweramp, switchable Enhancer in Clean Channel and Boost Function at Distortion Channel, Headphone Output, incl. Power Supply, Dimensions WHD: 31 x 8,5 x 23,5 cm, Weight: 3 kg

Deze heeft dus een "eindversterker buis" en heeft dus preamp distortion en eindbuis overdrive. Alles dus wat je zoekt.
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 23 juli 2010 om 11:18
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Het is niet minder dan 1 watt, maar dan 5 watt...de Blackstar HT-5..Is zeker de moeite om even te checken. Roelsmoel kan je er alles van vertellen!

Misschien is het ook wat om over je computer oid te spelen als je een beetje goede speakers hebt? Persoonlijk vind ik het niets, maar ik heb dan ook goedkope kruidvat speakers. Maar er zijn hier geloof ik ook wel mensen die er erg veel over spelen. Je hebt dan ook een hoop verschillende sounds.

Senior Member

Standaard

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/...3-76c6ff9b3e8f

Fame GTA15 = 11,5 kg.

158 euro momenteel.

Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten