Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 10 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 96
    Senior Member

Standaard Nieuwe metal buizenamp?

Hallo iedereen,

ik ben sinds een tijdje op zoek naar een goede metalamp met buizen.

Ik ben op internet al flink op zoek geweest naar wat er allemaal te vinden is. Nou vind ik zelf het zogenaamde 'Amerikaanse' geluid mooier dan het britse geluid. Maar wat nu, ik zie door de bomen het bos niet meer.

Iedere fabrikant heeft 98346982 modellen, waarbij ik niet begrijp wat nou het verschil is.

Nou heb ik gekeken bij Bugera, daar blijkt dat de versterkers het vaak af laten weten na enkele uren spelen (lees: ik vertrouw Bugera nu al niet).

Ik heb het High-Gain topic gelezen én beluisterd, waarna ik moet zeggen dat Blackstar de Peavey toch wel heel goed klinken. Ik heb het dan over de Peavey 6505, maar ik weet niet meer welke Blackstar.

Zouden jullie nog wat suggesties kunnen geven van versterkers waar ik naar zou kunnen kijken? Ik speel vooral metal, en met mijn band (waar deze amp zal fungeren als main amp) vooral death metal met wat clean werk ertussen.

Dan zal ik binnenkort eens een tripje plannen naar Keulen.

Alvast super bedankt!

Standaard

wat dacht je van een marshall jcm2000 dsl100?
    prachtamp!
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

Senior Member

Standaard

Peavey 3120
    Peavey 6505
    Rivera Knucklehead Tre
    Marshall 2203KK
    Soldano Slo
    Mesa Boogie Rectifier (double/triple)
    Krank Revolution
    Bogner
    Engl (Powerball)

E.e.a. hangt ook van het budget af.
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 22 juli 2010 om 16:42
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door c0b alexi Bekijk bericht
    wat dacht je van een marshall jcm2000 dsl100?
    prachtamp!
    Da's inderdaad een prachtige amp, maar...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rens van Herpt Bekijk bericht
    Nou vind ik zelf het zogenaamde 'Amerikaanse' geluid mooier dan het britse geluid.
    Peavey 5150 of 6505 dan maar? Of iets uit het Engl assortiment (ben ik zelf niet zo kapot van).

Standaard

een 2dehands mesa boogie duel(triple)recto
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

Senior Member

Standaard

Engl Fireball doet een dikke (death-)metalscheur en clean heul goed

Even serieus, een rijtje wat ik uit zou proberen:

6505/5150
    Fireball/Powerball
    Toch nog een Marshall achtige (soldano, JCM Kerry King?)
    Laboga Mr. Hector
    Mesa/Boogie mkIV, IIC+ etc.

Recto ben ik niet zo'n fan van eerlijk gezegd, met een booster schijnt het een stuk beter te zijn, maar dat heb ik nooit geprobeerd. Ik vond em niet strak genoeg, en erg compressed.. Iig zo herinner ik die amp.

Wanneer het je main-amp moet worden, en je ook regelmatig live speelt, zou ik bij Bugera ver uit de buurt blijven. Het gaat misschien goed, misschien ook fout, en als je dan geen back-up hebt ben je mooi de sjaak.

Doet me er trouwens aan denken, tijdje terug stond ik ergens te spelen, en toen was er nog één of ander beginnend metalbandje, die zelf geen amps had. Dus zij o.a. mijn fireball lenen, wat gebeurt er, dat ding wordt op clean gezet en ze gooien er een metalzone voor

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Of iets uit het Engl assortiment (ben ik zelf niet zo kapot van).
    Klinkt ook redelijk Brits...
    Blues Hour: These minstrels will soothe your jangled nerves.

Gezocht: Gibson Les Paul Studio Gem (blauw, donkergroen of sunburst)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door c0b alexi Bekijk bericht
    een 2dehands mesa boogie duel(triple)recto
    Inderdaad, maar die is wel heel moeilijk in te stellen...

Senior Member

Standaard

het typisch amerikaanse en britse geluid is naar mijn mening al een eind verwaterd...

de blackstar die je noemt is een britse versterker... de marshall JVM heeft op de overdrive kanalen (OD2 op de 4-kanaals) een "amerikaanse" voicing meegekregen, waarbij de midregelaar het spectrum rond 500hZ regelt, terwijl marshall altijd rond de 650hZ heeft gezeten (wat overigens op OD1 van de 410 nog steeds het geval is)

dan heb je nog het bekende buizenverhaal, met verschillen tussen de EL34 en de 6L6... marshall heeft in de jaren 70 en 80 de amerikaanse exportmodellen altijd verscheept zonder buizen... de amerikaanse importeur stopte er 6550 buizen in, wat een totaal ander karakter gaf dan de EL34... de 6550 kan gezien worden als een grote 6L6

begin jaren 90 waren de EL34's bijna niet meer te krijgen en ging marshall over op de 5881 en de 6L6... de JCM900 is op die manier met 3 verschillende buizen verkrijgbaar geweest, tesamen met de 6100 30th anniversary modellen
    pas vanaf de DSL, kwamen de marshalls weer uit met alleen EL34's... hedendaags bouwen ze versterkers met de EL34, KT66, KT88 6V6 en EL84

zelf heb ik KT77's in mijn JVM geplant, die naar mijn gevoel, de eigenschappen van de EL34 en de 6L6 combineren

mesa heeft versterkers die op 6L6 of EL34 lopen, zowel amerikaans als brits "voiced"

de peavey 5150 of 6505 kan ik geen typisch amerikaanse voicing toekennen... die dingen zijn gebouwd rond het persoon EVH, om het geluid te kopieren wat hij uit zijn gemodificeerde superlead haalde

wat dat betreft vind ik bijvoorbeeld fender de enige amerikaanse versterker, met een echt amerikaans karakter

Senior Member

Standaard

De mesa mk series zijn in essentie gemodde Fenders, en ik zou ze zeker wel Amerikaans noemen.. Engl vind ik ook meer Amerikaans klinken dan Brits..

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten